AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #1 Skrevet 16. august 2019 Hei, jeg skal ta realfagsmatematikk(R1 og R2) som privatist. Jeg er såpass gammel at mye har endret seg. Ser nå at man blir bedt om å bruke GeoGebra CAS på eksamen. Jeg vet ikke helt hva det er, men slik jeg har forstått det så er det et slags regneprogram på datamaskinen som lar en løse ligninger, tegne grafer, osv. Det jeg lurer på er om jeg har misforstått hva GeoGebra og CAS er, om jeg skal ha med meg datamaskin på eksamen, om vi får datamaskin på eksamen, om vi bare skal late som vi bruker programvaren og skrive hva vi ville gjort, eller om det er en annen ordning. Dette ble kanskje litt knotete, men det er litt fordi det er såpass lenge siden jeg tok eksamen at vi aldri hadde noen slike programvarer. Anonymkode: dd0aa...145
stan Skrevet 16. august 2019 #2 Skrevet 16. august 2019 Det er forventet at du bruker Geogebra og CAS på eksamen. Du må vise svar ved å ta skjermdump eller tilsvarende, kopiere og lime inn i Word. Jeg antar også privatister bruker egen pc, det gjør de andre elevene. Det pleier å være slik at oppgavene kan løses uten bruk av Geogebra og CAS, men da risikerer du å ikke bli ferdig på grunn av tidsnød. Ta deg tid til å lære programmet. Husk at det viktige er å vise framgangsmåte, ikke bare svaret. Skriv eksplisitt i Word, "Jeg bruker kommando DITT og får punkt DATT". Mange mister masse poeng og karakterer fordi de ikke har skjønt dette. Skriv gjerne spørsmål om Geogebra og CAS. Lykke til. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #3 Skrevet 16. august 2019 Vanligvis er eksamenen delt inn i to deler; der den ene delen skal løses helt uten hjelpemidler (pc ikke tillatt) mens den andre delen kan løses med hjelpemidler (pc tillatt). Ofte er oppgavene i del 2 lagt opp slik at det er meningen å bruke geogebra/cas, og noen ganger spør de spesifikt etter det i oppgaveteksten. For å få full utregning må du derfor bruke geogebra/cas og skrive steg for steg fra du gjør i word. Du kan også regne det på papir (hvis det i det hele tatt er mulig), men da vil du bruke masse unødvendig tid, og ikke få full uttelling. Pc antar jeg at du tar med selv. Anonymkode: 5841d...6f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå