Gjest Mask Skrevet 16. august 2019 #1 Skrevet 16. august 2019 (endret) Vurderer å kjøpe en amerikansk tv serie som ikke verken sendes eller streames her i Norge, de selger den hos amazon og koster ca 10 dollar pr sesong eller 2 dollar pr ep. Det jeg er usikker på er om før jeg faktisk gjør det, er om jeg kan gjøre det da jeg ikke er i usa. Sender de alle sesongene samlet til Norge? Det må kjøpes da jeg heller ikke kan streame på amazon pg hvor jeg bor Endret 16. august 2019 av Mask
Scherbatsky Skrevet 16. august 2019 #2 Skrevet 16. august 2019 Jeg får i alle fall ikke til å kjøpe serier herfra. Rart at det ikke går i 2019, men sånn er det. Derfor jeg kjøper litt DVDer fortsatt. Syns fortsatt det er sprøtt at ikke iTunes eller Amazon har mulighet til å kjøpe serier der (fra Norge).
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #3 Skrevet 16. august 2019 Hvis de vil sende den så går det, bare å prøve. Anonymkode: 04ae3...c52
Gjest Mask Skrevet 16. august 2019 #4 Skrevet 16. august 2019 Takk for svarene, skjønner ikke hvorfor de skal gjøre det så jævlig vanskelig å kjøpe hos de. Har ikke prøvd hos amazon enda men siden det er to forskjellige svar så får jeg bare prøve å se om det funker
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #5 Skrevet 16. august 2019 VPN kan kanskje benyttes siden man kan fremstå som å være i USA, men bemerk at det kan hende det bryter vilkårene for å kjøpe strømmede serier fra Amazon, så om man gjør dette er det på eget ansvar (vet at enkelte andre strømmetjenester potensielt stenger abonnementet/kontoen om man bruker VPN for å fremstå som at man er i en annen region enn det man egentlig er). Noen nettjenester sjekker også regionen kredittkortet er utstedt i, så man får ikke alltid brukt et kredittkort utstedt av en norsk finansinstitusjon i en amerikansk nettbutikk. Da må man fylle på kontoen med gavekort kjøpt i USA. Hvorvidt dette gjelder Amazon vet jeg ikke. Anonymkode: cc0ea...c45
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #6 Skrevet 16. august 2019 TS ønsker å kjøpe DVD/Bluray, ikke streame. Anonymkode: 04ae3...c52
Myrmica Skrevet 16. august 2019 #7 Skrevet 16. august 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS ønsker å kjøpe DVD/Bluray, ikke streame. Anonymkode: 04ae3...c52 Når en sesong koster $10 og en episode $2, så er det ikke snakk om kjøp av DVD... 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #8 Skrevet 16. august 2019 51 minutter siden, Myrmica said: Når en sesong koster $10 og en episode $2, så er det ikke snakk om kjøp av DVD... Det selges mange serier på DVD til omtrent den prisen. Anonymkode: 04ae3...c52
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #9 Skrevet 16. august 2019 Det første spørsmålet som må besvares er om det er snakk om fysisk medie (dvd/blu-ray) eller strømming? Anonymkode: 0c83e...bb1
Gjest Mask Skrevet 16. august 2019 #10 Skrevet 16. august 2019 41 minutter siden, AnonymBruker said: Det første spørsmålet som må besvares er om det er snakk om fysisk medie (dvd/blu-ray) eller strømming? Anonymkode: 0c83e...bb1 Ønske er jo å kjøpe bluray, derfor jeg var litt usikker på om de leverte alle sesongene i dvd form eller at de ikke sendte ut til Norge for jeg måtte kjøpe en sesong av gangen.
Myrmica Skrevet 16. august 2019 #11 Skrevet 16. august 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det selges mange serier på DVD til omtrent den prisen. Anonymkode: 04ae3...c52 Selges enkeltepisoder på DVD? Det har jeg ikke hørt om før.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #12 Skrevet 16. august 2019 2 hours ago, Myrmica said: Selges enkeltepisoder på DVD? Det har jeg ikke hørt om før. Antar at TS mener at episodeprisen blir $2 når hun deler prisen på antall episoder. Anonymkode: 04ae3...c52
Gjest Mask Skrevet 16. august 2019 #13 Skrevet 16. august 2019 Gikk faktisk for noen min siden for å teste ut bare, jeg hoppet rett og slett i det. Men neida, ikke fuckings faen. Jeg la inn korrekt adresse, rett kortnummer osv osv. Men jeg må bo i USA!!! Fy fasan, hvor ellers skal jeg få kunne sett den serien? Er det en slags jævla blokade for oss her i Norge? Er det en total umulighet? Ble rett og slett forbannet, all den jobben med å legge inn alt av adresse og jeg får ikke en gang kjøpt..... RIP, jaja. Nå vet dere andre....
Scherbatsky Skrevet 16. august 2019 #14 Skrevet 16. august 2019 (endret) Ååå, å kjøpe bluray? Jeg trodde det var kun snakk om å kjøpe for å strømme (som noen land kan via amazon, f.eks Storbritannia, Tyskland, USA, Canada og Frankrike hvis jeg ikke tar feil). Regionen stemmer vel kanskje ikke mtp avspilling (siden noen Blu-Ray er region-kodet, andre ikke), så da ville jeg kjøpt via amazon.co.uk eller amazon.de for å være sikker, hvis de har den der. Jeg handler for det meste på amazon.co.uk, spesielt DVDer som er vanskelig å få tak i her. Har god erfaring med det. Hvilken TV serie er det snakk om? Har du dobbeltsjekket på justwatch.com at den ikke sendes en eller annen mindre kjent plass? De har som oftest god oversikt på hvor man finner serier på streaming sider (man må jo da ha abonnement på siden den evt ligger på). Endret 16. august 2019 av Scherbatsky
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #15 Skrevet 16. august 2019 1 hour ago, Slaskete Maskot said: Gikk faktisk for noen min siden for å teste ut bare, jeg hoppet rett og slett i det. Men neida, ikke fuckings faen. Jeg la inn korrekt adresse, rett kortnummer osv osv. Men jeg må bo i USA!!! Fy fasan, hvor ellers skal jeg få kunne sett den serien? Er det en slags jævla blokade for oss her i Norge? Er det en total umulighet? Ble rett og slett forbannet, all den jobben med å legge inn alt av adresse og jeg får ikke en gang kjøpt..... RIP, jaja. Nå vet dere andre.... Det avhenger av hvem som er selger. Det er mange småselgere på Amazon, akkurat som på på Ebay. Hvis du kan velge Amazon som selger så sender de det meste til Norge, men det er ofte dyrere. Anonymkode: 04ae3...c52
Kragebein Skrevet 17. august 2019 #16 Skrevet 17. august 2019 Tråden er ryddet for oppfordring til lovbrudd og svar til dette. Kragebein, adm 1
Ariana807 Skrevet 17. august 2019 #17 Skrevet 17. august 2019 (endret) Sist jeg sjekket kunne man ikke kjøpe slikt på amazon når man bor i norge 😭😭😭 Jeg så den gang på en kortfilm fra brullupet til Rapunzel og Flynn Ryder. Gikk ikke 😭 (dette altså på nett - type laste ned e-film greie. Trodde det var det som var ment i hovedinnlegget). Hater at man ikke kan kjøpe hva man vil over alt! Skulle så gjerne ha kjøpt Switched at birth, men selges ikke her, eller sesong 1 volum 1 eller noe selges men får langt i fra alt 😕 Har kjøpt en del fysiske filmer fra både USA og England, men ikke alle selgere sender til Norge. Pleier å stå «international shipping» om det tilbys. Eller om du er logget inn står det inne på produktet «sender til norge/sendes ikke til norge». Endret 17. august 2019 av Ariana807
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå