Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg fikk ikke de beste karakterene 1. året på høyere utdanning, (For det meste C, og en E). Teller dette veldig mye? Skal gå i 2 år til. Skulle gjerne gjort det bedre, men kan si det var et sjokk siden jeg var rett fra videregående og hadde liten innsikt i systemet.

Tar ikke karakteren så tungt, men det vil være dumt om det påvirker fremtiden min.. skal selvsagt gjøre det bedre i år. Har lagd årsplan, og samlet inn kritikk/begrunnelser osv. 😉

Anonymkode: bca3d...0c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo helt an på hva du studerer.

Anonymkode: cdd20...fc7

Skrevet

Kommer ann på hva og hvor du studerer.

For eksempel. Jeg studerte i England. Her betydde første året ingenting. Karakterene du fikk da telte ikke inn i graden din.Du måtte bare bestå.

Så ble det alvor andre året. De karakterene telte, men karakterene du fikk tredje året kunne telle mer hvis du fikk bedre, de kunne øke med noen poengtall, eller noen prosenter, og ja, bla di bla, og alt det er som ingen egentlig forsto.

Konklusjonen er, hvor jeg studerte betydde første året nada! 

Anonymkode: a1074...f57

Skrevet

Studerer du i Norge teller vel stort sett det første året, men hvis du gjør det bra de to siste årene, kan du heve snittet betraktelig :) løpet er ikke kjørt :) 

Anonymkode: d288b...84c

Skrevet

I Norge er det på de fleste studier gjennomsnittet som teller. Så du kan enda redde deg inn igjen.

Anonymkode: 570b1...793

Skrevet

Med for det meste C har du et godt utgangspunkt til å løfte gjennomsnittet ditt til B i løpet av de neste to årene. Og hvis ikke - C er en helt ok karakter, og vil i de fleste tilfeller ikke være noe problem når man skal søke jobb. 

Anonymkode: 4c75c...08f

Skrevet

Avhengig av studie så er heller ikke alle karakterer gjeldende for snittet. Hos oss så regnes ikke exphil og exfac som en del av det endelige snittet. 

Anonymkode: d768a...745

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...