harepus1 Skrevet 15. august 2019 #1 Skrevet 15. august 2019 Hei, Har fått stilling som 60% lærer, og har nå fått timeplanen. Slik den er satt opp så har jeg jobb man-fre, med kun 2 undervisningstimer på mandag og tirsdag, og kun 1 undervisningstime på onsdag. Siden det er 60% vil jeg tjene for lite til at det skal gå rundt med den lønna som er satt, og ba rektor om å sette opp timeplanen slik at jeg kunne ha minst en dag fri, slik at jeg kunne få mulighet til å ta noen vikartimer eller ekstravakter andre steder. Men hun klarte ikke å endre på timeplanen, og sa til meg at jeg bare fikk "deale med det". Er det noen som har noen innspill? Kan jeg ta dette videre eller kreve at jeg ikke skal være tilstede hver dag? Er det greit å skulle møte opp hver dag i en 60% stilling? (Vet at di andre i 100% stilling har minst en dag undervisningsfri).
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #2 Skrevet 15. august 2019 Nå er jo stillingen 60% og de kan sette opp de 60% som det passer dem. Anonymkode: ae3d7...6cd
-venter- Skrevet 15. august 2019 #3 Skrevet 15. august 2019 Ikke greit. Jeg har 70% om minst en dag fri.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #4 Skrevet 15. august 2019 Her må du få inn tillitsvalgt og ev. ta det opp et nivå i fagforeningen når det er så liten vilje til å hjelpe. Det kan variere hvilke avtaler skolene har, så ta det med tillitsvalg/klubben. Anonymkode: 92cf6...93c
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #5 Skrevet 15. august 2019 Kan aldri tenke meg at det er ulovlig siden de må få timeplanene til å gå opp for alle lærere, alle fag og alle klasser. Da ville jeg bedt om å få så mye som mulig av vikartimer på den skolen jeg er ansatt. Det er jo «alltid» et visst vikarbehov. Anonymkode: a761f...26e
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #6 Skrevet 16. august 2019 Jeg jobbet 46% en gang, hadde undervisning hver dag. Heldigvis er det ikke noe problem å jobbe som vikar på samme skole, jeg var også heldig å ha to skoler i gangavstand fra skolen jeg jobbet ved, så meldte meg som vikar der også. Det var ikke mulig å få noen hele dager fri, det er visst litt av en kabal å få timeplaner til å gå opp og de som studerer har førstepri på å få hele dager fri. Utrolig irriterende, men jobber du på en stor skole, så blir det nok en del vikartimer. Vikartimer er også bedre betalt. Anonymkode: 0d1d2...f8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå