Plonk Skrevet 11. mai 2005 #1 Del Skrevet 11. mai 2005 Holder på å gjøre klar middagsmat til Plonkeliten, som sover akkurat nå. Vi hadde litt middagspølse igjen etter middagen vår og tenkte vi kunne male den opp og blande med grønnsaksmos. Men plutselig slår det meg at middagspølse er salt (den er ikke røkt, bare vanlig pølse). Og i bøkene står det at babyer ikke skal ha salt. Plonkeliten er 8 måneder. Det heter seg jo at de etter hvert skal kunne spise det samme som oss. Noen som vet noe kvalifisert om mengde salt til babyer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirill Skrevet 11. mai 2005 #2 Del Skrevet 11. mai 2005 Vet ikke noe om anbefalt mengde salt etc. Men jeg gjorde det samme til min åtte måneder... Og det gikk nå i allefall meget bra... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2005 #3 Del Skrevet 11. mai 2005 Pølser er salte, spesielt kjøttpølser. Jeg hadde ikke gitt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mockinbird Skrevet 11. mai 2005 #4 Del Skrevet 11. mai 2005 Tror ikke litt kjøttpølse blandet med grønnsaksmos kan skade.... De skal jo gradvis tilvennes å spise det samme som oss! Er jo bare å bruke større mengde grønnsaker enn pølse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 11. mai 2005 #5 Del Skrevet 11. mai 2005 Til en på 8 mnd kunne jeg godt gitt litt pølse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 12. mai 2005 #6 Del Skrevet 12. mai 2005 Vi gav korv/pölse till vår lillkille men jag minns inte från vilken ålder. I dag är det bra "panikmat" - en korv går alltid ner. När han varit sjuk och inte har mycket matlust kan han få en korv, den är enkel och lätt att äta själv utan att kladda. Tänk som sagt var på att inte väja den saltaste. Vi har testat både vanlig korv, sojakorv och kycklingkorv med olika gillande från lillkillen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå