AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #1 Skrevet 15. august 2019 Er en dame på 22, som lurer på om det jeg hadde vær mensen eller ikke. Hadde en liten blødning 29 juli til 1 august, først så tenkte jeg ja dette er mensen siden jeg pleier å blø litt først så kommer resten i samme dag, men greia er at jeg blødde bare litt også stoppa det så kom det neste dag også stoppa det. Kom tilbake neste dag, blødde kanskje bittelitt mer.. men det stoppa i samme dag og 4 var nesten ingenting. Det er ikke sånn mensen min er, jeg blør en del i 3 dager også 4 mye mindre, greia er at jeg hadde ubeskyttet sex 31 juli og 10 august fikk jeg ekstremt mens smerte at jeg trodde jeg skule dø, men ingen mens tho... hatt sånn av og på smerter, men mensen kommer jo ikke. Noen som har opplevd dette? Og kunne jeg kalt det jeg hadde mensen? Ble ganske langt dette innlegget, men måtte få det ut. Anonymkode: aa523...6df
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #2 Skrevet 15. august 2019 Kom det du trodde var mensen på riktig tidspunkt, altså når du trodde du skulle få mensen? I så fall kan du ta en test nå. Men hvis du virkelig er gravid så skjedde det samleiet sannsynligvis midt i juli (eller tidligere hvis du er lenger på vei enn du tror) ikke samtidig med blødningene. Hvis du blir gravid av det ubeskyttede samleiet 31 juli så vil ikke det slå ut på test før to-tre uker senere. Smertene 10 aug kan også være eggløsningssmerter. Anonymkode: 590db...f73
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #3 Skrevet 15. august 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kom det du trodde var mensen på riktig tidspunkt, altså når du trodde du skulle få mensen? I så fall kan du ta en test nå. Men hvis du virkelig er gravid så skjedde det samleiet sannsynligvis midt i juli (eller tidligere hvis du er lenger på vei enn du tror) ikke samtidig med blødningene. Hvis du blir gravid av det ubeskyttede samleiet 31 juli så vil ikke det slå ut på test før to-tre uker senere. Smertene 10 aug kan også være eggløsningssmerter. Anonymkode: 590db...f73 Hey, takk for svar. Den blødningen kom 28 dager eter siste «mens» så får jeg skule få mensen siden min syklus er mellom 35 og 41 Anonymkode: aa523...6df 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #4 Skrevet 15. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: . Hvis du blir gravid av det ubeskyttede samleiet 31 juli så vil ikke det slå ut på test før to-tre uker senere. . Anonymkode: 590db...f73 Helt feil. Det vil absolutt slå ut på en test nå. Anonymkode: d7d2e...33b 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #5 Skrevet 15. august 2019 Ville tatt en test. Anonymkode: 4a4e5...3e7
snoren Skrevet 15. august 2019 #6 Skrevet 15. august 2019 Det kan ha vært det man kaller festeblødning, ville tatt en test. Du kan ta gratis graviditetstest på Amatheakontorene. 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #7 Skrevet 15. august 2019 Oppdater oss om du tar en test da 😊 Anonymkode: 72c7b...209
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #8 Skrevet 15. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt feil. Det vil absolutt slå ut på en test nå. Anonymkode: d7d2e...33b 🤦♀️ Ja, altså to-tre uker etter samleiet, som sagt... Anonymkode: 590db...f73
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #9 Skrevet 15. august 2019 Jeg hadde ekstreme mensmurringer, trodde jeg, 1,5-2 uker etter ubeskytta sex. Gikk lenge og ventet på mensen, føltes som den var rett rundt hjørnet hele tiden og jeg har også hatt lang og uregelmessig syklus, som enkelte ganger kunne være 40-50 dager. (Også om jeg ikke har hatt sex og at graviditet og spontanabort altså var utelukket). Jeg skjønte til slutt hvordan det lå an og tok en test som lyste positiv i det første urindråpen falt. Dessverre for meg var det helt feil og endte i abort.. Ja, det var uansvarlig og klønete, men jeg har vanligvis kjent kroppen min så godt og unngått de usikre dagene, men så var jeg visst veldig fruktbar på feil tidspunkt.. Jeg håper du er i lykkeligere omstendigheter❤️ Anonymkode: 2f7b8...4c4 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #10 Skrevet 16. august 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: 🤦♀️ Ja, altså to-tre uker etter samleiet, som sagt... Anonymkode: 590db...f73 Testene pleier å slå ut før det har gått to uker etter samleiet. Anonymkode: d7d2e...33b 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #11 Skrevet 16. august 2019 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Testene pleier å slå ut før det har gått to uker etter samleiet. Anonymkode: d7d2e...33b Gjennomsnittstiden fra eggløsning til menstruasjon er 14 dager, og de fleste tester slår ut nokså sikkert fra den dagen du forventer mensen. I tillegg vet hun tydeligvis ikke når hun hadde eggløsning, og siden sæd kan leve ganske mange dager kan man bli gravid selv om eggløsning kom en stund etter samleiet. Derfor, hvis hun skal kunne være nokså sikker på at et negativt resultat er riktig, bør hun teste to-tre uker etter ubeskyttet samleie. Anonymkode: 590db...f73 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå