AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #1 Del Skrevet 15. august 2019 Hei, meg og min mann har nå giftet oss og ønsker oss barn. Jeg slutta på p-pillen i dag siden vi reiser på bryllupsreise allerede i morgen. Jeg har brukt p-piller siden jeg var 16 år gammel non stop og nå er jeg 30. Snakket med legen min om dette forrige gang jeg var hos henne og hun mente at det kunne ta litt tid å få eggløsning i og med at jeg hadde brukt pillen så lenge. Hva mener dere? Burde vi gå for prøverør med en gang eller burde vi gi det et år? Synes et år er veldig lenge og vente når ønsket er så sterkt. Anonymkode: be4cd...4ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 15. august 2019 #2 Del Skrevet 15. august 2019 Privat kan du vel det, men skal du få dekket en del av det offentlige, så stilles det krav. Da må du nok vente. Prøverørsbefruktning er også en enorm påkjenning for kroppen, så kan du unngå det... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #3 Del Skrevet 15. august 2019 Det høres rimelig spesielt ut. Man går da ikke igjennom den ekstreme påkjenningen prøverør er, før man i det hele tatt har forsøkt selv? Anonymkode: 42b1d...6c2 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #4 Del Skrevet 15. august 2019 1 minutt siden, Måbarefåsiat... skrev: Privat kan du vel det, men skal du få dekket en del av det offentlige, så stilles det krav. Da må du nok vente. Prøverørsbefruktning er også en enorm påkjenning for kroppen, så kan du unngå det... Selvfølgelig tenkte vi privat! Ville ikke brukt det offentlige til det uten å ha prøvd først. Vi har god økonomi begge to, så vi har råd til et par forsøk uten at det gjør for stort innhogg i økonomien. Anonymkode: be4cd...4ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #5 Del Skrevet 15. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det høres rimelig spesielt ut. Man går da ikke igjennom den ekstreme påkjenningen prøverør er, før man i det hele tatt har forsøkt selv? Anonymkode: 42b1d...6c2 Hva mener du med påkjenning? Får man ikke bare de hormonene alle slipper rundt eggløsning bare gjennom sprøyte. Har ikke sprøyteskrekk, så det går bra. Anonymkode: be4cd...4ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 15. august 2019 #6 Del Skrevet 15. august 2019 Just now, AnonymBruker said: Selvfølgelig tenkte vi privat! Ville ikke brukt det offentlige til det uten å ha prøvd først. Vi har god økonomi begge to, så vi har råd til et par forsøk uten at det gjør for stort innhogg i økonomien. Anonymkode: be4cd...4ad Ville ikke utsatt kroppen min for det uten at det er nødvendig. Økonomi er bare en liten del av det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 15. august 2019 #7 Del Skrevet 15. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hva mener du med påkjenning? Får man ikke bare de hormonene alle slipper rundt eggløsning bare gjennom sprøyte. Har ikke sprøyteskrekk, så det går bra. Anonymkode: be4cd...4ad Kroppen din nullstilles, du settes kjemisk i overgangsalderen, og så blir du sjokkfylt med hormoner. Det er grusomt og du burde sette deg mer inn i hva aøt dette innebærer. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RødeFare Skrevet 15. august 2019 #8 Del Skrevet 15. august 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med påkjenning? Ai ai. Her må du gjøre litt research. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #9 Del Skrevet 15. august 2019 1 minutt siden, Måbarefåsiat... skrev: Kroppen din nullstilles, du settes kjemisk i overgangsalderen, og så blir du sjokkfylt med hormoner. Det er grusomt og du burde sette deg mer inn i hva aøt dette innebærer. Nei, det visste jeg ikke. Hørtes bare ut som en enkel "Quick fix". Skal ringe å forhøre meg med en fertilitetsklinikk når jeg kommer hjem, men de er vell bare ute etter penger uansett tenker jeg.. Anonymkode: be4cd...4ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #10 Del Skrevet 15. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva mener du med påkjenning? Får man ikke bare de hormonene alle slipper rundt eggløsning bare gjennom sprøyte. Har ikke sprøyteskrekk, så det går bra. Anonymkode: be4cd...4ad Denne tråden er på grensen til at jeg klarer ta det seriøst. Jeg anbefaler at du setter deg inn i hva prøverør faktisk innebærer, rent faglig sett og ikke på et forum, og viser litt mer ydmykhet. Du kan ellers lese litt i ulike tråder her inne som omhandler prøverør først. Anonymkode: 42b1d...6c2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palme Skrevet 15. august 2019 #11 Del Skrevet 15. august 2019 Dere er bare 30, jeg ville virkelig ha prøvd I 10-12 mnd før dere går på prøverør. Du må uansett få I gang syklusen din. Men det du kan gjøre er at dere begge to tester dere. Så vet dere hvertfall om alt er ok eller ikke. Ang påkjenninger så skal kroppen gjennom hormoner og diverse. Pluss all ventingen. Særlig etter at egget er satt inn, vil det feste seg? Det kan være slitsomt nok å prøve selv, men kanskje enda, større skuffelse om det ikke går med ivf? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #12 Del Skrevet 15. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Denne tråden er på grensen til at jeg klarer ta det seriøst. Jeg anbefaler at du setter deg inn i hva prøverør faktisk innebærer, rent faglig sett og ikke på et forum, og viser litt mer ydmykhet. Du kan ellers lese litt i ulike tråder her inne som omhandler prøverør først. Anonymkode: 42b1d...6c2 Det er så mange tråder her om det temaet, vet du om en bra tråd, gjerne en dagbok som går litt i dybden og ikke romantiserer? Anonymkode: be4cd...4ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #13 Del Skrevet 15. august 2019 Vent ihvertfall et par mnd å se om mensen kommer tilbake. Trenger ikke gå rett på prøverør når man kan få hjelp til å få eggløsning. Anonymkode: 11cad...1b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #14 Del Skrevet 15. august 2019 Akkurat nå, Palme skrev: Dere er bare 30, jeg ville virkelig ha prøvd I 10-12 mnd før dere går på prøverør. Du må uansett få I gang syklusen din. Men det du kan gjøre er at dere begge to tester dere. Så vet dere hvertfall om alt er ok eller ikke. Ang påkjenninger så skal kroppen gjennom hormoner og diverse. Pluss all ventingen. Særlig etter at egget er satt inn, vil det feste seg? Det kan være slitsomt nok å prøve selv, men kanskje enda, større skuffelse om det ikke går med ivf? Jeg vet jeg ikke er noen superwoman så skuffet hadde jeg nok ikke blitt, men hvis det tar et år hadde jeg nok blitt ganske så utålmodig. Tanken på prøverør frister for da har man allerede en plan og er "i gang". Anonymkode: be4cd...4ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fnugg Skrevet 15. august 2019 #15 Del Skrevet 15. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det visste jeg ikke. Hørtes bare ut som en enkel "Quick fix". Skal ringe å forhøre meg med en fertilitetsklinikk når jeg kommer hjem, men de er vell bare ute etter penger uansett tenker jeg.. Anonymkode: be4cd...4ad Litt lite å drive med i trolleby eller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #16 Del Skrevet 15. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vent ihvertfall et par mnd å se om mensen kommer tilbake. Trenger ikke gå rett på prøverør når man kan få hjelp til å få eggløsning. Anonymkode: 11cad...1b9 Hvordan får man hjelp til å få eggløsning? Hvordan vet legen at jeg har eggløsning? Hvordan er denne prosessen? Beklager, har bare hørt om ivf når det kommer til assistert befruktning. Anonymkode: be4cd...4ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fnugg Skrevet 15. august 2019 #17 Del Skrevet 15. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg vet jeg ikke er noen superwoman så skuffet hadde jeg nok ikke blitt, men hvis det tar et år hadde jeg nok blitt ganske så utålmodig. Tanken på prøverør frister for da har man allerede en plan og er "i gang". Anonymkode: be4cd...4ad Asså, om du mot all formodning skulle være seriøst - så vil du ikke få prøverør gjennom det offentlige. Det private vil nok avvise deg også, men om du virkelig absolutt vil så er det bare å bla opp 100.000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #18 Del Skrevet 15. august 2019 Dette må være kødd. Anonymkode: 19fe9...94c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #19 Del Skrevet 15. august 2019 La nå kroppen din få o gang eggløsning i alle fall. Men prøver er unge quick fix, og man kan ende opp med å bli ganske syk faktisk. Man kan overstimuleres, det er ganske vondt og man kan havne på sykehus og bli syk lenge. Man må på mange gynekologiske undersøkelser, mannen nå sperme i et glass på et lite sykehusrom minimum to ganger. Du må stikke noe inn i eggstokkene dine for å hente ut egg, vente, gå på flere nye undersøkelser for å kunne sette inn. Kanskje får du ikke sette inn og nå vente en måned til før du får sette inn. Kanskje blir det ingen befruktede egg og alt var for ingenting. Det kan ta månedsvis før det klaffer, det koster mye penger og du må belage deg på å skrike for maaaange leger. Det er faktisk laaang hyggeligere å ha et barn omfanget på vanlig måte. Særlig er det litt trist bår jeg hører andre barn si stolt at de var den raskeste sædcellene... mitt barn ble unnfanget på et legekontor i en skål Anonymkode: b66e8...486 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #20 Del Skrevet 15. august 2019 Det ville jeg ikke gjort nei. Det er ikke sikkert det går noe raskere uansett. Ved IVF så er det ingen garanti for at det klaffer på første forsøk. Og du må igjennom hormonbahandlinger som påvirker kropp og psyke. IVF-behandling er altoppslukende, og du må følges opp i forkant. Er ikke bare å bestille en time for befruktning akkurat. Anonymkode: 08cb5...df8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå