AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #1 Del Skrevet 15. august 2019 Når er det vanlig at små barn bare har én dupp på dagen? Babyen min er 8,5mnd og sover 1-2 nå.. Gjerne 30min til 1 time. Noen ganger mer, noen mindre. Våkner tidligere på morgen, sovner senere på kveld. Sovner hun i grei tid, våkner hun gjerne flere ganger på kveld/natt. Jeg tror nok hun får for lire søvn både natt og dag. Sover maks ca 9 timer på natt. Pluss ca 1-2 på dagtid. Før sov hun gjerne 11-12 på natt og ca 3 på dag. Mer eller mindre. De trenger da vel mye søvn til de er over 1 år? Det er tenner på gang og mye utvikling, men synes dette har vart lenge. Skjønner det er individuelt. Men har ikke tro på at babyen sover når den trenger det. De kan jo bli overtrøtte osv. Eller av andre grunner ikke sovne av seg selv Anonymkode: 78239...8bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #2 Del Skrevet 15. august 2019 https://www.babyverden.no/baby/sovn/hva-er-sovn/ 12-16 timer er normal søvnmengde i den alderen Anonymkode: a898c...22b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snoren Skrevet 15. august 2019 #3 Del Skrevet 15. august 2019 ... et spørsmål for helsestasjonen? Alle barn er forskjellige, mens noen treåringer klarer seg uten å sove midt på dagen må andre gjerne ha to "dupper". Vi på KG er ikke hekser og kan ikke lese ditt barn ut fra den lille informasjonen du har kommet med. Hvis du føler hun får for lite søvn kan du jo prøve å legge henne tidligere på kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #4 Del Skrevet 15. august 2019 1 minutt siden, snoren skrev: ... et spørsmål for helsestasjonen? Vi på KG er ikke hekser og kan ikke lese ditt barn ut fra den lille informasjonen du har kommet med. Lurer jo på hva andre erfarer.Har prøvd å legge tidligere, senere osv. Skal til hs på tirsdag. Anonymkode: 78239...8bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #5 Del Skrevet 15. august 2019 Min er 8,5 måned. Sover 11 timer på natten, og 2-4 timer på dagen fordelt på to lurer. Anonymkode: c06e3...29f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #6 Del Skrevet 15. august 2019 Vår begynte å sove én dupp om dagen da hun var 10 mnd. Det sammenfalt med at hun sluttet å våkne for å få mat om natten, og sov da 11-12 timer på natt. Hun har alltid sovet godt om natten, mens vi har slitt litt med dagsøvn. Men jeg ser jo i barselgruppen min at dette er helt forskjellig. Over halvparten av barna der sover fortsatt to dupper nå som de er 15 mnd. Egentlig tenker jeg det kan være greit å prøve seg litt fram, og sjekke hva som ser ut til å fungere best for både natt- og dagsøvn hos akkurat dere. Anonymkode: 2a338...606 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #7 Del Skrevet 15. august 2019 Vår begynte med en dupp litt før hun fylte ett- da sleit vi med å legge henne på kvelden, gikk seg til med en gang vi slutta med 2stk. Men nå har vi alltid kutta ned på søvn tidlig, værtfall i forhold til mange av de vi kjenner! Veldig individuelt - vet det var flere i bhg som sov to dupper til de var over halvannet år! Anonymkode: ee9b3...f17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #8 Del Skrevet 15. august 2019 Rundt ett år, sammenfalt med barnehagestart. Anonymkode: 48733...80e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #9 Del Skrevet 15. august 2019 Veldig vanlig med en dupp sånn fra 55 og oppover. Anonymkode: 4661f...616 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #10 Del Skrevet 15. august 2019 Min begynte vel egentlig å bli klar for 1 dupp rundt 9 mnd, da den første duppen ble forskjøvet og den siste duppen ble alt for sent på ettermiddagen. Nå er hun 13 mnd og har sovet en dupp ganske lenge, da sover hun 2-3 timer. Legger seg rundt 19 - 19.30, 3-6 oppvåkninger på natt 😅 og morgen fra 06.30,men det er fordi hun blir vekt av storebroren som står opp da. Ellers tror jeg hun kunne sovet til 8 Anonymkode: e0fd4...787 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #11 Del Skrevet 15. august 2019 Skjønner ikke hvorfor folk svarer ts så frekt? Selv om det varrierer så må hun jo få spørre hva som sånn ca er normalen. Mitt barn begynte med en dupp på dagen rundt 11 mnd. Jeg har jobbet mange år i barnehage og mitt inntrykk er at de fleste sover to dupper til de er litt over året. Har tatt i mot mange små i bhg som er nylig bikket året og de fleste sover da to dupper og går gradvis over til en når de kommer inn i barnehagerutinen. Tror «normalen» er å gå over på en dupp ett sted mellom 10-16 mnd alder. Anonymkode: 446f1...e59 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #12 Del Skrevet 16. august 2019 10 hours ago, AnonymBruker said: Skjønner ikke hvorfor folk svarer ts så frekt? Selv om det varrierer så må hun jo få spørre hva som sånn ca er normalen. Enig, et helt vanlig spørsmål. Selv jeg som flerbarnsmor prøver å huske når de eldste startet med kun én lur 🙈 Mini er nå straks ett år og sover to ganger. Ikke at det er helt ideelt, da siste lur fort blir for sent. Men så klarer han ikke å være våken fra 6 til 11-12 heller.. Anonymkode: 886f3...a32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå