AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #1 Skrevet 15. august 2019 Er på en arbeidsplass hvor jeg har hørt mye rystende om ledelsen. Trusler om oppsigelse dersom noen ikke gjør akkurat som leder sier og nedlatende kjefting. Spesielt de med lav utdanning blir tråkket ned på, er uansett uhyrig mange historier som florerer rundt. Har ikke opplevd noe mot meg selv, før helt til i går, hvor jeg bare kommenterte til den ene av 3 ledere som gikk forbi, at uniformen var for stor. Fikk da "HOLD KJEFT" tilbake. Turte ikke si noe tilbake, men har ikke tenkt å bli der noe lenge nei. Men uansett så har forholdene blitt klaget gjenntatte ganger på til alle instanser, uten at de ansatte blir hørt i det heletatt av øverste ledere i kommunen. Skal siest at tillitsvalgte her ikke har jobbet godt nok og at en av tillitsvalgte er nær venninde med en av lederne. Er dette her normalt? trodde forhold i offentlige norge, var kjent for å være ok. Anonymkode: e7d59...467
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #2 Skrevet 15. august 2019 Er dette en offentlig.. feks klinikk? Anonymkode: 46b6c...675
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 15. august 2019 #3 Skrevet 15. august 2019 Nei, langt fra normalt, har arbeidstilsynet vært inne ?
Fjaselina Skrevet 15. august 2019 #4 Skrevet 15. august 2019 Høyres ut som ein elendig ledelse! Kva type arbeidsplass er det? Ein sånn typisk ungdomsarbeidsplass der det er stor utskifting?
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #5 Skrevet 15. august 2019 Nei, det er ikke greit. Anonymkode: cf0d7...d88
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #6 Skrevet 15. august 2019 Det er vel kanskje ikke ulovlig, men det er uansett veldig uprofesjonelt. Anonymkode: 1873e...995 1
stan Skrevet 15. august 2019 #7 Skrevet 15. august 2019 Det skal også være et verneombud. Det er lovpålagt om det er mer enn 10 ansatte. Hvis det er for nært forhold mellom tillitsvalgte og ledelsen, kan det være en tanke å kontakte fagforeningen på kommune eller fylkes nivå. Eller skifte ut den tillitsvalgte. 2
KatteLatte Skrevet 15. august 2019 #8 Skrevet 15. august 2019 Kontakt hovedverneombudet i kommunen. 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #9 Skrevet 15. august 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er på en arbeidsplass hvor jeg har hørt mye rystende om ledelsen. Trusler om oppsigelse dersom noen ikke gjør akkurat som leder sier og nedlatende kjefting. Spesielt de med lav utdanning blir tråkket ned på, er uansett uhyrig mange historier som florerer rundt. Har ikke opplevd noe mot meg selv, før helt til i går, hvor jeg bare kommenterte til den ene av 3 ledere som gikk forbi, at uniformen var for stor. Fikk da "HOLD KJEFT" tilbake. Turte ikke si noe tilbake, men har ikke tenkt å bli der noe lenge nei. Men uansett så har forholdene blitt klaget gjenntatte ganger på til alle instanser, uten at de ansatte blir hørt i det heletatt av øverste ledere i kommunen. Skal siest at tillitsvalgte her ikke har jobbet godt nok og at en av tillitsvalgte er nær venninde med en av lederne. Er dette her normalt? trodde forhold i offentlige norge, var kjent for å være ok. Anonymkode: e7d59...467 Hvilken uniform var for stor? Din eller lederens? Om det var din er lederen helt på viddene når du får beskjed om å holde kjeft. Om det var lederens uniform kan jeg godt forstå reaksjonen, selv om det er lite profesjonelt å be noen holde kjeft på den måten. Anonymkode: 3f28a...87b 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #10 Skrevet 15. august 2019 Høres ut som xxl 🤭 Anonymkode: 03f04...2eb 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #11 Skrevet 15. august 2019 Sier du til lederen din at uniformen var for stor? Anonymkode: 1014a...4fd 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #12 Skrevet 15. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken uniform var for stor? Din eller lederens? Om det var din er lederen helt på viddene når du får beskjed om å holde kjeft. Om det var lederens uniform kan jeg godt forstå reaksjonen, selv om det er lite profesjonelt å be noen holde kjeft på den måten. Anonymkode: 3f28a...87b Min selvfølgelig. Hadde ringt henne to ganger før d uken for å spørre om et par goder hun sikkert ikke var helt fornøyd med. Anonymkode: e7d59...467
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #13 Skrevet 15. august 2019 5 timer siden, Luna Llena skrev: Nei, langt fra normalt, har arbeidstilsynet vært inne ? Nei det tror jeg ikke. Vet bare at saker stopper før det kan bli noen sak. Og at for mange ikke tørr gjøre noen ting. De få som har turt å stå frem, har blitt tvunget ut av arbeidsplassen. Vet de har brukt påskudd om at de har vært dislojal mot ledelsen. Anonymkode: e7d59...467
Egenskap Skrevet 15. august 2019 #15 Skrevet 15. august 2019 jeg jobbet i en bedrift jeg aldri skulle være i. Ja, det finnes dårlig ledelse. Men det er viktig at man har privat liv og gode mennesker i livet generelt.
Egenskap Skrevet 15. august 2019 #16 Skrevet 15. august 2019 Det virker som arbeidsmiljøet har passert bristepunktet. Folk forandrer seg veldig når presset er stort.
Gjest O.G. Skrevet 16. august 2019 #17 Skrevet 16. august 2019 12 timer siden, Egenskap skrev: Det virker som arbeidsmiljøet har passert bristepunktet. Folk forandrer seg veldig når presset er stort. Dette.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #18 Skrevet 16. august 2019 Det er ikke ulovlig å være frekk med mindre det glir over i regelrett trakassering. Om det er trakassering på din arbeidsplass er umulig å vite uten å ha oversikt over hvem som har sagt hva til hvem, men det er nå uansett en arbeidsplass jeg ville sluttet ved rimelig kjapt for å si det sånn. Anonymkode: 06bea...f12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå