Gå til innhold

Hva er det med folk som ikke gidder å svare på meldinger? er det ny trend?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt lært opp til å være høflig og svare på meldinger/epost osv. dersom det er noe de lurer på. Jeg forventer å at jeg skal få et svar tilbake, men gjør jeg det? Svaret er nei, folk bare gir blanke. 

Så da lurer jeg på er dette den nye trenden? Skal en skrive at en takker for tilbakemeldingen og si godt nytt år? Jeg er blir så drittlei av folk som oppfører seg på denne måten....jeg lurer jammen på om jeg skal begynne på samme måten selv.

Hva gjør du?
Gir du også blanke i å svare?
Jeg vet at folk har dårlig tid og mye som de skal gjøre i løpet av kort tid, men de får jammen svare når de får et konkret spørsmål...for så viktige er ikke folk....

Anonymkode: 5232b...525

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gidder ikke å ha sånne folk i livet og kutter dem ut. Flere og flere blir desverre superegoister hvor de ikke bryr seg en døyt om andre.

Anonymkode: 55fd7...177

• Liker 7
Skrevet

Kanskje det var et spørsmål som vedkommende ikke var så interessert i å svare på? :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror helt ærlig det blir slik fordi det er så mye som skjer på telefonen hele døgnet at når noen tar kontakt så blir det ekstra "mas".

Anonymkode: 98771...d72

• Liker 14
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har blitt lært opp til å være høflig og svare på meldinger/epost osv. dersom det er noe de lurer på. Jeg forventer å at jeg skal få et svar tilbake, men gjør jeg det? Svaret er nei, folk bare gir blanke. 

Så da lurer jeg på er dette den nye trenden? Skal en skrive at en takker for tilbakemeldingen og si godt nytt år? Jeg er blir så drittlei av folk som oppfører seg på denne måten....jeg lurer jammen på om jeg skal begynne på samme måten selv.

Hva gjør du?
Gir du også blanke i å svare?
Jeg vet at folk har dårlig tid og mye som de skal gjøre i løpet av kort tid, men de får jammen svare når de får et konkret spørsmål...for så viktige er ikke folk....

Jeg forstår ærlig talt ikke hva du tenker på. Kan du gi et konkret eksempel?

• Liker 2
Skrevet

Jeg hverken svarer på alle meldinger eller tar telefonen mange ganger. Du er ikke den eneste som sender meld vet du! 

Hvis folk ringer og jeg ikke svarer, så sender de en meld om at det er viktig, og da svarer jeg. Kan godt glemme meld også, og svare etter noen dager. Syns det kan bli et j.... mas på meld iblant. 

• Liker 6
Skrevet

Kjenner at jeg ofte distanserer meg fra at man skal være så vanvittig tilgjengelig. Når jeg svarer angår når jeg har muligheten. Ingen andre har rett til å diktere og forvente noe av det.

Hadde ei venninne som deg. Følte meg nærmest overvåket. For om jeg var pålogget uten å svare henne med en gang så fikk jeg virkelig høre det.. 

Orker virkelig ikke at en skal være så «på» alltid. Sluttet helt og holdent å svare henne fordi jeg gikk så lei av det gnålet.

Mine venner og jeg har en veldig avslappet holdning til hverandre. Vi svarer når vi har mulighet. Hele verden stopper ikke fordi noen sender ei melding. Vi avbryter ikke det dagligdagse for den virtuelle verden ;)

Anonymkode: aba91...86b

• Liker 13
Skrevet

Du må gi eksempler her. "Et konkret spørsmål" kan være så mangt. Alt fra en invitasjon til "syns du jeg skal gå for denne eller denne kjolen?". Du kan ikke forvente at alle stopper opp og svarer deg med en gang på trivialiteter bare fordi du krever det. 

Anonymkode: 86039...e86

• Liker 6
Skrevet

Det er også få som nå sier i fra om de blir forhindret til å komme til en avtale. Det drites i at andre faktisk venter på en og at man selv blir hindret i å kunne bruke tiden på annet enn å vente på noen som ikke har intensjon om å komme.

Dersom jeg skal bli hentet på flyplass eller linkende, så sier jeg alltid i fra hvordan man ligger an i forhold til tidtabellen. Er man i rute, eller forsinket.

Invitasjoner er det så som så med svar på. Det virker som mange venter på 'noe bedre'. Også har du de som først sier ja, men deretter ombestemmer seg for de 'fant noe bedre'.

Anonymkode: 82e88...741

• Liker 5
Skrevet

Hvis jeg sitter på tlf og ser meldingen så svarer jeg på den der og da. 

• Liker 1
Skrevet

Er det ikke nok at de leser meldingen din? Når det står lest har de mest sannsynlig fått med seg budskapet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tar mindre kontakt med slike folk og holder meg til de som faktisk svarer. 

Anonymkode: fefba...415

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk min første mobil på slutten av 90 tallet,og svarte på sms omtrent i det sekundet jeg fikk meldingen.Selv om det er en helt annen verden nå,synes jeg det er sløvt av folk å ikke svare ja eller nei på et enkelt spm/sms.Når jeg ikke får svar føler jeg meg teit og tenker jeg plager vedkommende.

Anonymkode: 19568...8ac

• Liker 1
Skrevet

Hva slags meldinger sender du, da? Er det om noe viktig, eller er det "har du sett den og den filmen, og hva syntes du om den"? 

Jeg har ikke mulighet til å sjekke mobilen i det hele tatt omtrent så lenge ungene er våkne. På jobb har jeg ikke tid til å drive med private ting på mobilen. Jeg ser om det er fra barnehagen eller samboeren, og så legger jeg den vekk om det ikke er det. Hjemme, når ungen er våken, går det i ett, og jeg har ikke tid til meldinger, jeg ser ikke at jeg får dem engang. 

Anonymkode: 96952...b94

Skrevet
15 timer siden, SoWhat? skrev:

Jeg hverken svarer på alle meldinger eller tar telefonen mange ganger. Du er ikke den eneste som sender meld vet du! 

Hvis folk ringer og jeg ikke svarer, så sender de en meld om at det er viktig, og da svarer jeg. Kan godt glemme meld også, og svare etter noen dager. Syns det kan bli et j.... mas på meld iblant. 

Da bør du si i fra...det er vel lov det....

• Liker 1
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags meldinger sender du, da? Er det om noe viktig, eller er det "har du sett den og den filmen, og hva syntes du om den"? 

Jeg har ikke mulighet til å sjekke mobilen i det hele tatt omtrent så lenge ungene er våkne. På jobb har jeg ikke tid til å drive med private ting på mobilen. Jeg ser om det er fra barnehagen eller samboeren, og så legger jeg den vekk om det ikke er det. Hjemme, når ungen er våken, går det i ett, og jeg har ikke tid til meldinger, jeg ser ikke at jeg får dem engang. 

Dette er jobbrelaterte ting..

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er jobbrelatert, f eks "Sender du beskjed til kunden?", så er det selvsagt greit å få et svar som bekrefter eller avkrefter.

Men sånn til daglig, mellom venner og bekjente, så tenker jeg at meldinger sendes nettopp fordi man har tid til å vente på svar. Hvis jeg må ha et raskt svar, ville jeg ha ringt.

Samtidig ser jeg problemstillingen. Jeg syns også det er greit å få svar på et eller annet tidspunkt. Men det blir utrolig mange varsler på en mobil, og en melding er veldig lett å overse om man har på varsler for alt fra mail og meldinger til spill og "moro".

Anonymkode: de049...bcc

• Liker 2
Skrevet

Jeg behandler folk slik de mener at man skal behandle hverandre. Hvis de mener at det er ok å ignorere eller bruke lang tid på å svare, så gjør vi det sånn. 

Har en søster som stort sett bruker veldig lang tid, eller ikke svarer overhodet. Noe familien er ganske lei av. Så beklager hun kanskje en uke eller to senere. Hun "glemte" å svare. Men hvis man stadig vekk "glemmer" å svare, så må han jo enten svare med en gang, sjekke innboksen et par ganger daglig og sette av tid til å svare alle eller lignende. 

Jeg spiller spill med randoms fra forskjellige land. Hvis noen ikke svarer, blokkerer jeg temmelig kjapt. Blokkerer også hvis de bare stikker (men er fortsatt online og spiller noe annet, med andre osv) uten å si noe. Dette er høyst sannsynlig folk som gjerne vil spille med meg senere, men som ikke skjønner at da må de skjønne hvordan man kommuniserer. 

Anonymkode: 55283...5e2

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er policyen på jobb angående meldinger, da? Er det vanlig at man sender sånt pr melding? Og når i løpet av jobbdagen er det du sender meldinger? Eller er det på fritiden du sender det (er plenty av folk som ikke skjønner at andre ikke vil jobbe 24/7). Og hvor travle er folkene du sender melding til? 

Om det er noe som haster, kan du kanskje ringe i stedet? Meldinger er generelt sett for ting som IKKE haster, og veldig mange leser ikke meldinger ila dagen. Det er forstyrrende for arbeidsflyten. 

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sender du dette utenom atbeidstid? Jeg har fått slike meldinger utenom arbeidstid og da svarer jeg ikke før jeg er på jobb igjen.

Anonymkode: fefba...415

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...