AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #1 Skrevet 15. august 2019 Hei, jeg er på mitt siste år av sykepleien. Jeg er ganske nervøs for praksis fordi jeg kan tenke meg at praksisstedene har høye forventninger til oss nå siden vi er snart ferdig utdannet. Jeg skal ut i spesialisthelsetjenesten i midten av oktober og er redd for å ikke være flink nok til å koordinere/lede sykepleie. Dette er en av arbeidsoppgavene de legger mye vekt på i tredjeåret og en av mine svakheter. Jeg er flink til å jobbe og utføre praktiske ferdigheter, men den delen hvor jeg må delegere arbeidsoppgaver osv. er en ENORM svakhet hos meg. Jeg vil ikke stryke fordi jeg ikke er så flink på dette punktet (og syntes det er dårlig gjort om man faktisk stryker for dette)... Jeg er derfor veldig nervøs og lurer litt på hvordan dette punktet egentlig utarter seg i praksis. Jeg skal på et høyt tempo avdeling med mye akutt syke pasienter. Anonymkode: fa9cc...837
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #2 Skrevet 15. august 2019 Jeg er nyutdannet sykepleier og strever fortsatt en del med å delegere arbeidsoppgaver.. Håper inderlig det kommer med tiden! Og det gjør det nok. Har tatt det opp med hun som var veilederen min, og man må bare bestemme seg. Ingen forventer at du gjør det helt perfekt i starten. Tingen er at i arbeidslivet, om man ikke delegerer vil det gå utover deg selv og pasientene. En dag gikk jeg 1.5 overtid når jeg kunne delegert, noen av kollegaene mine ble også forsinket.. Så det er viktig. Dette med ledelse er også noe som kommer etter hvert. Synes du er flink å reflektere, du kjenner til svakhetene dine og buser ikke ut over-selvtillit som jo også kan bli feil. Nei vet du, dette klarer du så fint!! Masse lykke til, husker veldig godt hvordan det var selv, og SNART er du ferdig! 😊 Anonymkode: 62a2d...761
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #3 Skrevet 15. august 2019 Ha en dialog med veileder angående dette. Å klare å reflektere over egen yrkesutøvelse er viktig for å bestå, og dersom du får fram at du er klar over dine svakheter og at du jobber med dette så er det ingen grunn til at du behøver å stryke pga. dette. Anonymkode: 7e9fa...007
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #4 Skrevet 16. august 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Ha en dialog med veileder angående dette. Å klare å reflektere over egen yrkesutøvelse er viktig for å bestå, og dersom du får fram at du er klar over dine svakheter og at du jobber med dette så er det ingen grunn til at du behøver å stryke pga. dette. Anonymkode: 7e9fa...007 Takk for svar. Jeg er alltid ærlig ved forventningssamtaler og jeg kommer garantert til å ta opp dette når den tiden kommer. Anonymkode: fa9cc...837
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #5 Skrevet 16. august 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er nyutdannet sykepleier og strever fortsatt en del med å delegere arbeidsoppgaver.. Håper inderlig det kommer med tiden! Og det gjør det nok. Har tatt det opp med hun som var veilederen min, og man må bare bestemme seg. Ingen forventer at du gjør det helt perfekt i starten. Tingen er at i arbeidslivet, om man ikke delegerer vil det gå utover deg selv og pasientene. En dag gikk jeg 1.5 overtid når jeg kunne delegert, noen av kollegaene mine ble også forsinket.. Så det er viktig. Dette med ledelse er også noe som kommer etter hvert. Synes du er flink å reflektere, du kjenner til svakhetene dine og buser ikke ut over-selvtillit som jo også kan bli feil. Nei vet du, dette klarer du så fint!! Masse lykke til, husker veldig godt hvordan det var selv, og SNART er du ferdig! 😊 Anonymkode: 62a2d...761 Takk for svar Jeg skal snakke med lærerveileder og kontaktsykepleier før jeg begynner for fullt i praksis. Fint å høre at det tar tid før man kommer inn i den ledelses-delen! Det er en ferdighet som man enten har med en gang, eller man må utvikle over tid Takk for oppmuntrende ord. Jeg krysser fingrene for at dette går bra! Anonymkode: fa9cc...837
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå