Gå til innhold

Hvorfor kan ikke folk ordentlig norsk..?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det verste jeg ser er «HVEM KLOKKE HAR DU PÅ DEG???» og etc. Du kan da ikke bruke hvem isteden for hvilken??

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 8/15/2019 at 4:31 PM, AnonymBruker said:

Hallo 

Hvorfor er det noen som bruker "henne" som nominativ? Og ikke kan forskjell på hun og henne, han og ham... Og du/deg og jeg/meg har de ingen problemer med...?

Om man ikke lærte det på skolen, så burde man ihvertfall hørt det via andre som snakker norsk 😂

Henne sa til meg at.. 

Ringte du hu? 

Henne skal komme etterpå

Også er det kj-lyden, da... 

Altså etnisk norske folk... 😨 

Hvorfor?? 

Anonymkode: e2ff7...7f3

Hvorfor er ikke alle topptrente og talentfulle idrettsutøvere?

Anonymkode: 42dd1...0ef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Maleficente skrev:

Kan hende jeg er på bærtur men jeg føler dialekt har mye med det å gjøre?

Dialekter har vi alltid hatt, men da jeg var ung kunne alle si kj-lyden, og vi visste forskjell på han/ ham og hun/ henne.  Når jeg hører setningen "Henne er sjempeflink til å synge" fra et voksent menneske skjærer det litt i ørene. -Men hadde jeg kommentert språket, så hadde jeg vel "hatet på hun" 

Anonymkode: 914df...77b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Sliten&kjørt52 skrev:

:angry:... Fullførte aldri Grunnskole, -og det var \ er faktisk ett ærlig spørsmål...

Forskjellen på... Kødder faktisk ikke nå. ...

Hypp på å lære...

a.

Håper ikke du tar spørsmålet ille opp, for det er ikke ment sånn. Men hvorfor fullførte du ikke grunnskolen? Jeg antar etter nicket ditt at du er født i 67 og på 70 og 80-tallet var jo grunnskolen like obligatorisk som nå. Håper ikke du syns spørsmålet var frekt, for det var ikke ment sånn. 

Anonymkode: 1f30b...3f2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER muligens LITT Sta, -hatet skole, -kjedet vettet av meg etter 2 uker, -fant ut att om jeg spratt ut av vinduet, klatret opp takrenna, 

fikk jeg være i fred på taket i en liten halvtime, vaktmesteren trengte tid på å styre med stige og sånnt, -hyggelig fyr.

Dagen storesøster fyllte 12 år dyttet, dro og ¨truet¨ henne opp trappa til Aftenposten, hun bare måtte ta på seg 3 avisruter,

-jeg hadde akkurat fylt 10. Alle kompiser fra ca. 9 - 10 år var 4 år eldre, eller mer, -ikke de roligste gutta i byen.

Fikk en virkelig sjuk og rett ut voldelig nasist av en klasseforstander på ungdomsskolen, han ¨plukket meg ut¨ første minuttet av første time. Første tingen han gjorde, før han hilste på klassen, eller sa ett ord var å KYLE ett digert nøkleknippe av Full kraft mot hue mitt, kline en 2 meter linjal i kateteret, og brøle. Jeg kjørte full ¨frikestil¨-håret langt ned på ryggen, orginal tysk millitær camojakke, -førstehjelpsbag fra Nam, us, Som ¨skolesekk¨... Vi ble ikke kompiser... -ALT som skjedde gæli på den skolen ¨var meg¨. Lot som jeg dro dit, hang heller i slottsparken jeg. Skulle jobbe, ikke den jævla skolen... Ble jo på fornavn med damene på barneværnsvakta, politihuset etterhvært... Etter en ¨omvisning¨ på en plass DE Mente jeg skulle bo viste de meg rommet ¨mitt¨...

Jeg begynte å le... Alle lurte på hvorfor... Ække gitter for vinduet jo, -ikke klag når dere må starte diger leteaksjon i morgen, er jo bare 2. etasje... -HAN kan ikke vi ha her... Forsøk 2... Var egentlig skikkelig hypp, men... Full omvisning, -på Christian Radich https://www.radich.no/skuta/ IIRC, skulle ¨vi¨ sette seil innen en uke, -jordomseiling. Som vanlig holdt jeg kjeft til avgjørelse skulle tas. ...Til en med mye gull på skuldra -IKKE bli sur på meg, -når du mangler en livbåt, første natta...  -HAN kan ikke vi ha her... Skolen \ BV fatta pointet, -jeg SKULLE JOBBE... De skrev falskt, på pappiret møtte jeg til en time matte, og en time norsk i uka, -jeg gikk med på dobbelttime film \ foto... først jobb kun en dag i uka, -parken 4, møtte seff på jobb. Ett år før det var teoretisk mulig. I 8. og 9. klasse ga de seg, full stilling, de 3 avisrutene, -2 vaskejobber og seff overtiden jeg fikk kloa i.

Pappa var en klok mann. -Pleide å si... Det er ikke farlig å være ¨dum¨ så lenge man ikke er redd for å jobbe...

OG... Den største tilfeldigheten man blir utsatt for i livet, er hvem man får som lærer. -ÆR Noe i det.

a.

Endret av Sliten&kjørt52
Kos OG Morro.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Sliten&kjørt52 skrev:

ER muligens LITT Sta, -hatet skole, -kjedet vettet av meg etter 2 uker, -fant ut att om jeg spratt ut av vinduet, klatret opp takrenna, 

fikk jeg være i fred på taket i en liten halvtime, vaktmesteren trengte tid på å styre med stige og sånnt, -hyggelig fyr.

Dagen storesøster fyllte 12 år dyttet, dro og ¨truet¨ henne opp trappa til Aftenposten, hun bare måtte ta på seg 3 avisruter,

-jeg hadde akkurat fylt 10. Alle kompiser fra ca. 9 - 10 år var 4 år eldre, eller mer, -ikke de roligste gutta i byen.

Fikk en virkelig sjuk og rett ut voldelig nasist av en klasseforstander på ungdomsskolen, han ¨plukket meg ut¨ første minuttet av første time. Første tingen han gjorde, før han hilste på klassen, eller sa ett ord var å KYLE ett digert nøkleknippe av Full kraft mot hue mitt, kline en 2 meter linjal i kateteret, og brøle. Jeg kjørte full ¨frikestil¨-håret langt ned på ryggen, orginal tysk millitær camojakke, -førstehjelpsbag fra Nam, us, Som ¨skolesekk¨... Vi ble ikke kompiser... -ALT som skjedde gæli på den skolen ¨var meg¨. Lot som jeg dro dit, hang heller i slottsparken jeg. Skulle jobbe, ikke den jævla skolen... Ble jo på fornavn med damene på barneværnsvakta, politihuset etterhvært... Etter en ¨omvisning¨ på en plass DE Mente jeg skulle bo viste de meg rommet ¨mitt¨...

Jeg begynte å le... Alle lurte på hvorfor... Ække gitter for vinduet jo, -ikke klag når dere må starte diger leteaksjon i morgen, er jo bare 2. etasje... -HAN kan ikke vi ha her... Forsøk 2... Var egentlig skikkelig hypp, men... Full omvisning, -på Christian Radich https://www.radich.no/skuta/ IIRC, skulle ¨vi¨ sette seil innen en uke, -jordomseiling. Som vanlig holdt jeg kjeft til avgjørelse skulle tas. ...Til en med mye gull på skuldra -IKKE bli sur på meg, -når du mangler en livbåt, første natta...  -HAN kan ikke vi ha her... Skolen \ BV fatta pointet, -jeg SKULLE JOBBE... De skrev falskt, på pappiret møtte jeg til en time matte, og en time norsk i uka, -jeg gikk med på dobbettime film \ foto... først jobb kun en dag i uka, -parken 4, møtte seff på jobb. Ett år før det var teoretisk mulig. I 8. og 9. klasse ga de seg, full stilling, de 3 avisrutene, -2 vaskejobber og seff overtiden jeg fikk kloa i.

Pappa var en klok mann. -Pleide å si... Det er ikke farlig å være ¨dum¨ så lenge man ikke er redd for å jobbe...

OG... Den største tilfeldigheten man blir utsatt for i livet, er hvem man får som lærer. -ÆR Noe i det.

a.

Hvorfor bruker du masse bindestrek, store bokstaver, kursiv og bakstrek?. 

Anonymkode: e97be...19a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor poster du som ¨Anonym¨ ...

a.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sliten&kjørt52 skrev:

Hvorfor poster du som ¨Anonym¨ ...

a.

Beklager men du er vel også ganske anonym med brukernavnet Sliten&Kjørt52 såfremt til at du ikke er døpt med det navnet.

Jeg mente ikke å være frekk eller spydig, men helt ærlig så lurer jeg på hvorfor du skriver på den måten som du gjør.

Tidligere så har jeg skrevet med en annen person på et annet forum som formulerte seg og brukte symboler på samme måten som du gjør. Vedkommende er en meget begavet kunstner som lager nydelige men spesielle bilder, han er åpent schizofren.

hd_002.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serr, -håper han \ hun får hjelp.

INGEN Psyk. diagnoser Her. Om det er det du antyder, -ANONYM. ...

a.

Endret av Sliten&kjørt52
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sliten&kjørt52 skrev:

Serr, -håper han \ hun får hjelp.

INGEN Psyk. diagnoser Her. Om det er det du antyder, -ANONYM. ...

a.

Jeg er ikke ute etter å fiske etter diagnoser, men du kunne jo i det minste svare på spørsmålet mitt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke ute etter å fiske etter diagnoser, men du kunne jo i det minste svare på spørsmålet mitt.

Jeg lurer også veldig på dette, orker ikke lese innleggene, og lurer på om det ikke er viktig for deg å formidle budskapet i det du skriver i det hele tatt? Det innlegget du skrev om oppveksten din besto i det minste av setninger, hva er grunnen til at du ikke kan skrive slik hele tiden så folk orker å lese? 

Og jeg er ikke "anonym" dersom det hjelper.. 

Endret av Akvarium85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett Kjempe-tips TIL DERE, Anonymkode: e97be...19a OG Akvarium85

... OM Dere evner, -finn funksjonen ¨Ignorer¨ ... Poster ALDRI Som ¨Anonym¨ -sÅ BØR FUNKE...

a.

Endret av Sliten&kjørt52
ÆsJ...
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Sliten&kjørt52 skrev:

:angry:... Fullførte aldri Grunnskole, -og det var \ er faktisk ett ærlig spørsmål...

Forskjellen på... Kødder faktisk ikke nå. ...

Hypp på å lære...

a.

2 minutter siden, Sliten&kjørt52 skrev:

... OM Dere evner, -finn funksjonen ¨Ignorer¨ ...

a.

Så du er egentlig ikke hypp på å lære?, du vil bare bli blokkert?.

Ser du ikke selv hvorfor du får så mye kritikk og blir ignorert p.g.a. måten du skriver på?.

Når jeg spør hvorfor du formulerer deg så usammenhengende og bruker symboler på den måten du gjør så er det ikke for å være ondskapsfull.

Men du vil jo ikke svare ærlig på et enkelt spørsmål en gang. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Akvarium85 skrev:

Jeg lurer også veldig på dette, orker ikke lese innleggene, og lurer på om det ikke er viktig for deg å formidle budskapet i det du skriver i det hele tatt? Det innlegget du skrev om oppveksten din besto i det minste av setninger, hva er grunnen til at du ikke kan skrive slik hele tiden så folk orker å lese? 

Og jeg er ikke "anonym" dersom det hjelper.. 

Kan dere bare kutte ut? Herregud, la han skrive som han vil! Hvis dere ikke skjønner, så er det faktisk dere som har et problem! Makan 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

du vil bare bli blokkert?.

Serr, -av ¨folk¨ som deg, og Akvarium85... Svar JA...

-ÆSj...

a.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, SoWhat? skrev:

Kan dere bare kutte ut? Herregud, la han skrive som han vil! Hvis dere ikke skjønner, så er det faktisk dere som har et problem! Makan 

Tittelen på tråden er Hvorfor kan ikke folk ordentlig norsk..? og når Sliten&Kjørt52 skriver at han ønsker å lære så må det jo være greit å komme med spørsmål og konstruktive tips?.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Nimbus2000
22 minutter siden, Sliten&kjørt52 skrev:

... OM Dere evner, -finn funksjonen ¨Ignorer¨ ... Poster ALDRI Som ¨Anonym¨ -sÅ BØR FUNKE...

a.

Skjønner godt du aldri poster som Anonym, du ville jo bli gjenkjent uansett. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tittelen på tråden er Hvorfor kan ikke folk ordentlig norsk..? og når Sliten&Kjørt52 skriver at han ønsker å lære så må det jo være greit å komme med spørsmål og konstruktive tips?.

Gidder ikke brukerdebatt som du legger opp til nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Nimbus2000 skrev:

TROR Du ja...

a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Nimbus2000 skrev:

Kan være en bra taktikk for å skive anonymt ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...