AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #1 Skrevet 15. august 2019 Har kjøpt et par pakker, men aldri laget selv. Anonymkode: 537eb...6eb
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #2 Skrevet 15. august 2019 Woka grønnsaker med glassnudler og sprøstekt tofu. (Legg tofu i press sånn at mest mulig vann gir slipp,del opp i biter og mariner i marinade lagd av mushroom soy sauce,røkt paprika pulver,hvitløkspulver,løkpulver,malt ingefær og næringsgjær ) Anonymkode: 42f7b...aa4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #3 Skrevet 15. august 2019 Dynk den med buljong og masse krydder så blir det kanskje spiselig. Anonymkode: 4ebdd...7e2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #4 Skrevet 16. august 2019 Bruker den i Thai curry eller steker den med ris og grønnsaker. Anonymkode: 4f2da...2ef
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #5 Skrevet 16. august 2019 Marinerer i soyasaus med litt krydderier, og steker. Har sammen med diverse wok-grønnsaker. Anonymkode: c5d20...6be
Cleopatra. Skrevet 19. august 2019 #6 Skrevet 19. august 2019 (endret) Krydrer tofuen med karri og cayennepepper. Har ris jeg har kokt over i stekepannen, og steker det med broccoli, vårløk, rødløk, spinat, egg og tofuen. Krydrer det med ønsket krydder samt soyasaus Endret 19. august 2019 av Cleopatra.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #8 Skrevet 20. august 2019 Jeg brukte det igår til å lage pad thai 😊 Anonymkode: 29ad7...8b5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #9 Skrevet 20. august 2019 Tofu har jo absolutt null næringsverdi, er ufordøyelig for mennesker og smaker pyton. I tillegg dyrkes det i monokultur som utarmer jorda, og fraktes over hele jorda for å havne på tallerken din. Hvorfor i all verden spiser du ikke et bærekraftig lam som kun har beitet på fjellet fra hode til hale istedet? 🤷♀️ Anonymkode: 13ada...4c8 4
Djungelvrål Skrevet 20. august 2019 #10 Skrevet 20. august 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tofu har jo absolutt null næringsverdi, er ufordøyelig for mennesker og smaker pyton. I tillegg dyrkes det i monokultur som utarmer jorda, og fraktes over hele jorda for å havne på tallerken din. Hvorfor i all verden spiser du ikke et bærekraftig lam som kun har beitet på fjellet fra hode til hale istedet? 🤷♀️ Anonymkode: 13ada...4c8 Lite mettet fett, nesten null karbohydrater og mye protein. Virker som en god kjøtterstatning det, men om det er etanes vet jeg ikke. Ikke smakt det.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #11 Skrevet 20. august 2019 29 minutter siden, SupaWoman skrev: Lite mettet fett, nesten null karbohydrater og mye protein. Virker som en god kjøtterstatning det, men om det er etanes vet jeg ikke. Ikke smakt det. Mettet fett er bra for oss, proteinprofilen er ufullstendig, og mikronæringsstoffer er vel også relevant? Tofu er ikke menneskemat. Skikkelig fermentert Tempeh og miso er vel det eneste som har nytteverdi, pga K 2-innholdet, men da snakker vi fermentert i minst tre år, og det smaker vel som sure sokker omtrent. Ok som kosttilskudd, selv om jeg tar mitt i piller.. Anonymkode: 13ada...4c8 1
Maude Skrevet 20. august 2019 #12 Skrevet 20. august 2019 51 minutter siden, AnonymBruker said: Tofu har jo absolutt null næringsverdi, er ufordøyelig for mennesker og smaker pyton. I tillegg dyrkes det i monokultur som utarmer jorda, og fraktes over hele jorda for å havne på tallerken din. Hvorfor i all verden spiser du ikke et bærekraftig lam som kun har beitet på fjellet fra hode til hale istedet? 🤷♀️ Anonymkode: 13ada...4c8 Er så lei av alle som deg. Svar på spørsmålet eller la det være. Det er ganske mange som spiser tofu kun fordi det er godt. De der kjøttspiser/planteeter-hersketeknikkene dine kan du la ligge. Jeg lager tofu på mange ulike måter. Mari Hult på vegetarbloggen.no har mange gode oppskrifter med tofu ☺️
Tanuki Skrevet 20. august 2019 #13 Skrevet 20. august 2019 Jeg bruker det i div supper. Misosuppe, kimchisuppe etc. Sjekke ut oppskrifter på koreansk mat, maangchi.com har bra oppskrifter. Du kan kjøpe kimchi og miso på Asiamat butikker. Ellers går det fint an å lage en skalldyr/fiskesuppe og tofu oppi.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #14 Skrevet 20. august 2019 3 minutter siden, Maude skrev: Er så lei av alle som deg. Svar på spørsmålet eller la det være. Det er ganske mange som spiser tofu kun fordi det er godt. De der kjøttspiser/planteeter-hersketeknikkene dine kan du la ligge. Jeg lager tofu på mange ulike måter. Mari Hult på vegetarbloggen.no har mange gode oppskrifter med tofu ☺️ Jeg svarte jo på spørsmålet? 🤷♀️ Og jeg er forøvrig ikke kjøtteter, jeg er omnivor, som vi er ment å være. Dyrker også nok grønnsaker til å være selvforsynt 5 mnd i året, i tillegg til å holde dyr. Som ikke får kraftfôr. Så jeg er definitivt også planteeter. Tofu er ikke godt. 😂 Anonymkode: 13ada...4c8 1
Maude Skrevet 20. august 2019 #15 Skrevet 20. august 2019 17 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg svarte jo på spørsmålet? 🤷♀️ Og jeg er forøvrig ikke kjøtteter, jeg er omnivor, som vi er ment å være. Dyrker også nok grønnsaker til å være selvforsynt 5 mnd i året, i tillegg til å holde dyr. Som ikke får kraftfôr. Så jeg er definitivt også planteeter. Tofu er ikke godt. 😂 Anonymkode: 13ada...4c8 Når TS spør etter oppskrifter med tofu så svarte du jo absolutt ikke på spørsmålet med det tullet du la ut. 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #16 Skrevet 20. august 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg svarte jo på spørsmålet? 🤷♀️ Og jeg er forøvrig ikke kjøtteter, jeg er omnivor, som vi er ment å være. Dyrker også nok grønnsaker til å være selvforsynt 5 mnd i året, i tillegg til å holde dyr. Som ikke får kraftfôr. Så jeg er definitivt også planteeter. Tofu er ikke godt. 😂 Anonymkode: 13ada...4c8 Nei du svarte ikke. Det er som å gå inn i en tråd hvor noen spør etter oppskrift på fiskesuppe og si at du ikke liker fisk. Anonymkode: 4f2da...2ef 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #17 Skrevet 21. august 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Tofu har jo absolutt null næringsverdi, er ufordøyelig for mennesker og smaker pyton. I tillegg dyrkes det i monokultur som utarmer jorda, og fraktes over hele jorda for å havne på tallerken din. Hvorfor i all verden spiser du ikke et bærekraftig lam som kun har beitet på fjellet fra hode til hale istedet? 🤷♀️ Anonymkode: 13ada...4c8 Man kan helt fint kjøpe tofu lagd i Sverige(soyabønner fra franrike. Og det er faktisk flere og flere som ikke ønsker å spise døde dyr,så selvsat spiser man ikke lam i stedet da Anonymkode: 42f7b...aa4 1
Søgni Skrevet 21. august 2019 #18 Skrevet 21. august 2019 (endret) Tråden er ryddet for latterliggjøring. Søgni, mod. Endret 21. august 2019 av Søgni
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå