Gå til innhold

favorittdipp

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

hva er din favorittdipp? forslag på selvlagde tas imot, og inspirasjon til posedippene :)

personlig er holiday fra maarud favoritten,NAMMMM (med lettrømme) :sikle:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har samme favoritt som deg :)

Gjest the imp
Skrevet

Jeg liker best salsadip-er eller cheddardip. Dipper laget på rømme/youghurt spiser jeg ikke.

Skrevet

Tortilladipen frå Maarud er best.

Men Holiday er god og :-)

Skrevet

Den beste kjøpedipen er Maarud Holiday. Har mange favoritter blandt hjemmelagede, denne er kjempegod! Veldig bra både til potetgull, grønnsaker og f.eks. pommes frites eller ovnsbakte potetbåter.

Ristet hvitløksdip

2 hele hvitløk, delt i fedd

5 ss rømme eller silt yoghurt naturell

4 ss majones (Hellmans er best)

paprikapulver

salt

Fordel hvitløksfeddene i en ildfast form og bland med litt olivenolje. Dekk med folie og stek ved 200 grader i 25 minutter. Avkjøl noe. Skrell hvitløksfeddene og legg på et skjærebrett. Dryss med litt salt og mos med en gaffel. Ha i en bolle sammen med rømme og majones. Smak til med salt og paprikapulver. Sett kaldt til servering.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg liker best hjemmelaget. Jeg bruker lettrømme, og har oppi knust hvitløk, paprikakrydder, sitronpepper, litt salt, gjerne litt hvitløksolje (hjemmelaget) og kanskje litt estragon / basilikum/ oregano, avhengig av hva slags potetgull........

Skrevet

Jeg pleier alltid å bruke kjøpedip som basis, og så tilsetter jeg hva jeg føler for.

Masse div krydder, evt dill og andre friske urter. Litt søt chilisaus oppi er også godt (men bare litt!)

Åhh, nå fikk jeg lyst på potetgull og dip!

:tunge1:

Gjest Cerise
Skrevet

holiday er favoritten har også, yam :sikle:

Skrevet

1 beger lettrømme

1 pose ekte majones

2-3 fedd presset hvitløk

noen sitrondråper etter smak.

Dette blandes og la det gjerne stå en til flere timer. Kan også stå over natten.

Kjempegodt til reker i stedetfor majones, men også godt til potetgull og grønnsaker.

Skrevet

Jeg er ikke så glad i dip, spesielt ikke hjemmelaget, men jeg liker Holiday fra Maarud og den liker jeg godt :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...