Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2005 #1 Skrevet 11. mai 2005 hva er din favorittdipp? forslag på selvlagde tas imot, og inspirasjon til posedippene personlig er holiday fra maarud favoritten,NAMMMM (med lettrømme)
Gjest the imp Skrevet 11. mai 2005 #3 Skrevet 11. mai 2005 Jeg liker best salsadip-er eller cheddardip. Dipper laget på rømme/youghurt spiser jeg ikke.
Samantha Skrevet 11. mai 2005 #4 Skrevet 11. mai 2005 Tortilladipen frå Maarud er best. Men Holiday er god og :-)
Arkana Skrevet 11. mai 2005 #5 Skrevet 11. mai 2005 Den beste kjøpedipen er Maarud Holiday. Har mange favoritter blandt hjemmelagede, denne er kjempegod! Veldig bra både til potetgull, grønnsaker og f.eks. pommes frites eller ovnsbakte potetbåter. Ristet hvitløksdip 2 hele hvitløk, delt i fedd 5 ss rømme eller silt yoghurt naturell 4 ss majones (Hellmans er best) paprikapulver salt Fordel hvitløksfeddene i en ildfast form og bland med litt olivenolje. Dekk med folie og stek ved 200 grader i 25 minutter. Avkjøl noe. Skrell hvitløksfeddene og legg på et skjærebrett. Dryss med litt salt og mos med en gaffel. Ha i en bolle sammen med rømme og majones. Smak til med salt og paprikapulver. Sett kaldt til servering.
Gjest Gjesta Skrevet 11. mai 2005 #7 Skrevet 11. mai 2005 Jeg liker best hjemmelaget. Jeg bruker lettrømme, og har oppi knust hvitløk, paprikakrydder, sitronpepper, litt salt, gjerne litt hvitløksolje (hjemmelaget) og kanskje litt estragon / basilikum/ oregano, avhengig av hva slags potetgull........
Smørblomsten Skrevet 12. mai 2005 #8 Skrevet 12. mai 2005 Jeg pleier alltid å bruke kjøpedip som basis, og så tilsetter jeg hva jeg føler for. Masse div krydder, evt dill og andre friske urter. Litt søt chilisaus oppi er også godt (men bare litt!) Åhh, nå fikk jeg lyst på potetgull og dip!
Annie Skrevet 18. mai 2005 #11 Skrevet 18. mai 2005 1 beger lettrømme 1 pose ekte majones 2-3 fedd presset hvitløk noen sitrondråper etter smak. Dette blandes og la det gjerne stå en til flere timer. Kan også stå over natten. Kjempegodt til reker i stedetfor majones, men også godt til potetgull og grønnsaker.
Gjest 1111 Skrevet 18. mai 2005 #12 Skrevet 18. mai 2005 Jeg er ikke så glad i dip, spesielt ikke hjemmelaget, men jeg liker Holiday fra Maarud og den liker jeg godt :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå