AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #1 Skrevet 15. august 2019 Kan det være mange par som er på forskjellige plan seksuelt, uten at begge er klar over det? Jeg kom til å fundere litt over dette når jeg ser en del debattanter som alltid prøver å formidle sine moralske verdier i forhold til sex. De dukker opp i alle tråder som omhandler alt som ikke er A4 sex, hvor de fordømmer og forklarer hvor umoralske eller forkastelige folk er. Jeg er mann og tar derfor et eksempel fra mitt ståsted. Visst jeg ble sammen med en jente som jeg var hodestups-forelsket og lystret og logret i årevis for å please henne. På denne måten fikk hun også litt makt over meg og ting gikk som regel hennes vei, kanskje blitt det som kalles en tøffelhelt. Etter noen år når den første forelskelsen har lagt seg så finner jeg ut at dama er jo ganske kjedelig, sexen er A4 og det er vanskelig å se at det skal bedre seg. Men alle forsøk på å nærme seg temaer som omhandler sex blir avfeid. Hennes kommentarer til hva hun leser om andres sexliv i aviser og blader er stort sett negative og blir omtalt som sykt, umoralsk og lignende. Kan det tenkes at i slike forhold vil ikke ene parten tørre å innrømme sine seksuelle fantasier og holder disse skjult for partneren i redsel for å bli fordømt? Kan det tenkes at partneren på andre siden tror at de har det topp seksuelt siden temaet aldri blir berørt og ingen klager? Kan det tenkes at det er en lettere utvei å være utro enn å forsøke å forandre partneren? Hva tror dere, selv om det er skrevet som mann så er jeg sikker på at dette kan gå begge veier. Anonymkode: b18ee...d9b 2
WhiteSwan Skrevet 15. august 2019 #2 Skrevet 15. august 2019 Man skal aldri prøve å forandre hverandre og utroskap er respektløst. Hvis du ikke klarer kommunisere har du ingenting i et forhold å gjøre 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #3 Skrevet 15. august 2019 10 minutter siden, WhiteSwan skrev: Man skal aldri prøve å forandre hverandre og utroskap er respektløst. Hvis du ikke klarer kommunisere har du ingenting i et forhold å gjøre Ja med det så sier du at de ikke skal prøve å forandre hverandre, eller rettere sagt aldri prøve. Men det var jo det som ble sagt i eksemplet, han prøver jo ikke å forandre, for han tør jo ikke. Og visst du sier til partneren "Du skal aldri prøve å forandre meg" så prøver han kanskje ikke på det og holder kjeft og begge er "lykkelig". Ellers så er jeg enig i at utroskap er respektløst, men spørsmålet var om dette kunne være en av årsakene til utroskap. Alle religiøse menigheter er fullt enige om at utroskap er respektløst og satans verk, ja de kan diskutere det hver eneste søndag opp og ned, men det er jaggu er det prester også som har seg på si. Så ord og handling følges ikke alltid, gå nå hjem og tro på mannen din som sier han aldri har vært fristet av andre enn deg. Anonymkode: b18ee...d9b
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #4 Skrevet 15. august 2019 Ja, jeg tror mange par lever med helt forskjellige og delvis motstridende oppfatninger om sex, nettopp fordi mange prater veldig lite om det. Tror også det er mange som vet ting om partneren sin innerst inne, men ikke vil innse disse tingene fordi de ikke samsvarer med moralske oppfatninger og ønsker. For eksempel tror jeg det er mange kvinner der ute som innerst inne vet at mannen er kåt som et uvær på andre kvinner, men velger å tro han når han sier at han bare ser dem. Er også enig i at forelskelse gjør blind. Jeg var sammen med en fyr i tre år, uten å ta tegnene på at han tente på ydmykelse og size shaming. Evindelig mas om penisstørrelse, sjalusi på menn kun fordi de hadde større muskler enn han, deling av fantasier om at jeg hadde sex med kompiser av han, tolket jeg som sjarmerende usikkerhet, frisinnethet, alt annet enn hva det egentlig var. Fordi jeg ikke ville innse det, ville ikke at han jeg var forelsket i skulle være sånn. Anonymkode: 21b2d...57b 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #5 Skrevet 15. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg tror mange par lever med helt forskjellige og delvis motstridende oppfatninger om sex, nettopp fordi mange prater veldig lite om det. Tror også det er mange som vet ting om partneren sin innerst inne, men ikke vil innse disse tingene fordi de ikke samsvarer med moralske oppfatninger og ønsker. For eksempel tror jeg det er mange kvinner der ute som innerst inne vet at mannen er kåt som et uvær på andre kvinner, men velger å tro han når han sier at han bare ser dem. Er også enig i at forelskelse gjør blind. Anonymkode: 21b2d...57b Ja det kan jo også være en forklaring, par som ikke er på samme plan seksuelt og begge er egentlig klar over det innerst inne, men den ene er ikke klar over at den andre er klar over det. Men de diskuterer det aldri og avstanden mellom dem øker etterhvert som tiden går. Og det er jo slik at høyere du sitter desto lengre blir fallet, som at det ikke er lett for kona til presten og innrømme at presten har visse seksuelle tilbøyeligheter. Eller hun som har funnet drømmemannen som han har blitt presentert som ovenfor omverden, men at hans fantasier om en trekant krasjer med alle hennes romantiske drømmer. Anonymkode: b18ee...d9b
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #6 Skrevet 15. august 2019 Jeg har prøvd å dele mine fantasier med samboer (ingen uvanlige, ikke krenkende etc. Men litt mer enn standard A4 sex). Før vi fikk barn var hun litt med på «sex utenfor boksen». I etterkant har det ikke blitt godt mottatt når jeg spurte om hennes fantasier. Legger tydeligvis for mye press på henne, hun må leve opp til et ideal etc. Jeg har i alle fall lært at mine fantasier ikke hører hjemme i vårt forhold, og det er utrolig synd at det er ikke plass/respekt nok til å få dele den med hun. Jeg er nok mer seksuell enn henne Gift i 8 år, tre barn. Anonymkode: 3170a...c0e 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #7 Skrevet 15. august 2019 Tror du det kan ha sammenheng med fødselen, at hun føler at etter hun ble mor så må hun oppføre seg mer "moralsk"? Betyr det at de aktivitetene som var innenfor før dere fikk barn, nå ikke er et alternativ på grunn av at det oppfattes som umoralsk eller skittent. Men det korrekte standard svaret på KG er at du ikke tar nok del i husarbeidet etter at dere fikk barn, så du har deg selv å takke. Anonymkode: b18ee...d9b
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #9 Skrevet 15. august 2019 48 minutter siden, Pia Sofia skrev: Jeg tror du har helt rett, ts! Jeg tror det er mange nyanser innenfor det jeg skrev, men tror som deg at denne hypotesen holder seg ganske bra. Blant annet ved å observere enkelte par som har holdt sammen lenge, hvor ene parten irettesetter partneren støtt og stadig. Og når dette skjer i sosiale sammenhenger med mange andre til stede så lurer jeg på hvordan de har det når det er kun de to. Anonymkode: b18ee...d9b
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #10 Skrevet 15. august 2019 10 timer siden, WhiteSwan skrev: Man skal aldri prøve å forandre hverandre og utroskap er respektløst. Hvis du ikke klarer kommunisere har du ingenting i et forhold å gjøre For et typisk KG-svar🙄 Leste du i det hele tatt innlegget? Men ja. Jeg tror mange par har forskjellige forventninger til sexlivet sitt. Men det er vanskelig å finne ut av før litt lengre uti forholdet kanskje? Jeg og kjæresten har vært sammen i 1,5 år, og jeg er livredd for å gå i A4-fellen med han etterhvert. At ting blir rutine. Det haaater jeg. Så jeg prøver stadig å høre om hva slags fantasier han har (men de er jo så A4 at de kan nesten ikke kalles fantasier😂). Vi har bra sexliv og vi har mye sex. Jeg tenner på at han er litt røff og dominant, så det har han lært seg å være. Men innerst inne skulle jeg ønske han hadde en fetisj for et eller annet🤪 bare for å piffe opp litt mer. Så om han plutselig får noen fantasier senere i forholdet så er de veldig velkomne. Anonymkode: f3ad5...940 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå