Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2005 #1 Skrevet 11. mai 2005 Hver gang jeg får brev fra lånekassen, får jeg først vondt i magen, hjertet banker fort så blir jeg litt svimmel og kvalm. Jeg ryddet nettopp i mine papirer og bare synet av lånekassens brev gir meg de samme symptomene og jeg klarer bare ikke å se på dem, noen ganger klarer jeg ikke engang å åpne de. Er det flere som her en like sterk angst for lånekassen? Jeg skulle bare ønske de ikke formulerte det som om jeg nesten skulle være kriminell fordi jeg ikke har råd til å betale dem tilbake akkurat nå.
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2005 #2 Skrevet 11. mai 2005 Jeg føler det som deg, men har funnet ut at det ikke er lurt å la være å åpne; da kan du BLI kriminell, i hvert fall få betalingsanmerkninger. Søk om utsettelse på skikkelig vis, og ellers kan du mislike dem så mye du vil:) (og nei, jeg har ikke åpnet siste brev... men sendt søknad om betalingsutsettelse...)
MiniMjau Skrevet 11. mai 2005 #3 Skrevet 11. mai 2005 Kjenner meg igjen. Sånn hadde jeg det før. For jeg visste at den måneden måtte jeg betale 6000 til lånekassen, og spise papp helt til neste lønning. MEN så fant jeg på den gode ideen om å auto-trekke 1/3 av beløpet hver måned(la det inn på nettbanken min selv), så nå går lånekasseregningen i søpla, for når jeg får den i posten så er den jo allerede betalt. :-) Veldig deilig.
Gjest GreenSky Skrevet 11. mai 2005 #4 Skrevet 11. mai 2005 Ja, jeg tenkte sånn før. Selv om jeg visste at jeg hadde penger på konto, fikk jeg alltid litt panikk likevel da jeg så brevet. Men nå får jeg autogiro, og ikke regning i posten. Har dessuten lagt inn autotrekk fra kontoen hver måned med en gang lønna kommer inn, så nå er det ikke noe stressmoment lenger.
Gjest SumoBryter Skrevet 11. mai 2005 #5 Skrevet 11. mai 2005 Jeg får vondt i magen ja! Syns de behandler deg (meg) mer som potensiell kriminell enn en kunde... Men så er jeg fryktelig sårbar da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå