Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber på et sted hvor kun en liten gruppe kompiser lærer mye og utvikler seg. De er godt voksne. Som nyutdannet takket jeg ja til en juniorstilling. Etter 2 år merker jeg imidlertid at jeg holdes utenfor diskusjoner, ikke får delta på konferanser og holdes konsekvent utenfor det som skjer uansett hvor mye interesse jeg viser. Var ydmyk og tenkte at jeg må jobbe og stå på for å vise at jeg gjør en god jobb, men får allikevel ikke være en del av miljøet. 

Det skulle være utviklingsmuligheter, men det er det jo ikke for meg.

Skifte jobb?

Hva skal jeg i så fall se etter for å ikke bomme igjen?

Anonymkode: 69c13...89d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er det dessverre ofte på arbeidsplasser der det er "klikker" med godt kjente og ikke nødvendigvis noen struktur for opplæring og utvikling av nyansatte. Dessverre mange som spekulerer i nyansatte i juniorstillinger for å gjøre oppgavene som ingen andre gidder (gjerne de aller mest rutinepregede og kjedeligste oppgavene som "alle" kan gjøre, men som ikke nødvendigvis gir noen god utvikling). 

Jeg ville nok ha byttet jobb dersom det absolutt aldri var noen muligheter for utvikling ja. Klart det er en del ting som er rutinepregede og som må gjøres, men man skal ikke bare jobbe med dette hvis man ønsker å lære mer. Når man ser etter stillinger kan man f. eks. forhøre seg om de har introduksjonsprogrammer eller lignende for nyansatte, eller en eller annen form for strukturert oppfølging og kursing. Min erfaring er at dersom det ikke er fokus på strukturert holdning og oppfølging av videreutvikling blant ledelsen, så renner det litt ut i sanden blant alt annet som skal gjøres. 

Anonymkode: 200fe...6b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...