Gå til innhold

Mela-festivalen, Oslo, terror.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til å ta med barna på Mela-festivalen. For de som ikke vet, er det en flerkulturell festival på Aker Brygge. Mat og dans o.l. fra mange kulturer. Kommende helg. 

Men blir så utrolig skremt av alle disse gærne nazi-incelcene på nett som jeg har fått litt for mye info om etter det som skjedde i Bærum nylig. Tenker at Mela må jo være et yndet mål 😳

Er dette bare angst? Hadde dere turt å ta med barna? 

Anonymkode: 82f63...d2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt ærlig så vet jeg ikke hva jeg ville gjort, men innerst inne så tenker jeg at man kan ikke slutte å leve og gjøre det man vil, av redsel for hva som kan skje. 

Skrevet

Er på Aker brygge hver dag. Tar også t-bane, trikk og er i byen. Du kan trygt gå dit. 

Hvis nynazister vil gjøre terrorangrep, tror jeg ikke de velger Aker brygge. For mange etnisk hvite der vil jeg tro..

Anonymkode: 86fc9...b1d

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er på Aker brygge hver dag. Tar også t-bane, trikk og er i byen. Du kan trygt gå dit. 

Hvis nynazister vil gjøre terrorangrep, tror jeg ikke de velger Aker brygge. For mange etnisk hvite der vil jeg tro..

Anonymkode: 86fc9...b1d

Er selv på Aker brygge nesten ukentlig, det er festivalen jeg tenker på. 

Ts

Skrevet

Jeg personlig ville ikke gjort det.. Men nå tør jeg såvidt å sitte på et legekontor. 

Anonymkode: ebe81...ce4

Skrevet

Jeg tror det er mange andre store samlinger av folk som er mer yndet som mål enn en familiefestival på Aker brygge.

Det er lett å tenke hva som kan gå galt, når det akkurat har skjedd noe.
Men prøv å tenk på alle de tingene som har vært avholdt, og alle stedene det er store folkemengder som kunne vært terrormål, som det ikke skjedde noe på.
Sannsynligheten for at det skjer noe er så lav, at det blir litt hysterisk å holde seg unna alt.

Tipper de gjør noen tiltak også, nå rett etter hendelsen.

Om du skal helgardere deg mot å befinne deg i en potensiell terrorsituasjon, må du nesten holde deg unna alle steder med litt større folkemengder.

Anonymkode: 7d5e7...66b

Skrevet

Unnskyld meg, men skal dere bure dere inne resten av livet ? Lev som normalt og ikke la en idiot vinne over dere, da har de når målet sitt.

Anonymkode: e5eeb...e46

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Unnskyld meg, men skal dere bure dere inne resten av livet ? Lev som normalt og ikke la en idiot vinne over dere, da har de NÅD målet sitt.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er mange andre store samlinger av folk som er mer yndet som mål enn en familiefestival på Aker brygge.

Det er lett å tenke hva som kan gå galt, når det akkurat har skjedd noe.
Men prøv å tenk på alle de tingene som har vært avholdt, og alle stedene det er store folkemengder som kunne vært terrormål, som det ikke skjedde noe på.
Sannsynligheten for at det skjer noe er så lav, at det blir litt hysterisk å holde seg unna alt.

Tipper de gjør noen tiltak også, nå rett etter hendelsen.

Om du skal helgardere deg mot å befinne deg i en potensiell terrorsituasjon, må du nesten holde deg unna alle steder med litt større folkemengder.

Anonymkode: 7d5e7...66b

Takk, det var godt sagt og tenkt. Skal prøve å roe ned nervene 😉

Ts

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld meg, men skal dere bure dere inne resten av livet ? Lev som normalt og ikke la en idiot vinne over dere, da har de når målet sitt.

Er jo ikke å bure seg inne, å unngå én festival, som har en spesiell profil: fremme multikultur. Er jo 200 andre arrangementer i Oslo man kan gå på med barn den helga. 

Men jeg er enig i at det sikkert er flåsete. 

Ts

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke så komfortabel med å bruke barna for å understreke et poeng. 

Ts

Skrevet

Hvis det kan få deg til å føle deg bedre, ta en rask risikoanalyse av situasjonen.

Hva er jeg redd for at skal skje, og hva er sannsynligheten for at det skal skje?

Statistisk så er det langt større risiko for skade eller dødsfall i ulykke hjemme enn å møte på en terrorist på Aker brygge.

Skrevet

Skjønner at det er ekkelt, men jeg synes du skal dra likevel. Man kan ikke la være å oppleve ting fordi man er redd! Tipper uansettde sikrer stedet ekstra etter den fæle hendelsen i Bærum. 

Anonymkode: 08cc8...28a

Gjest Elseby13
Skrevet

Vi kan ikke la terroristene styre våre liv. Da har de vunnet og vi har tapt.

Hilsen en som har vært på moské to ganger siden lørdag. 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
2 minutter siden, Elseby13 skrev:

Vi kan ikke la terroristene styre våre liv. Da har de vunnet og vi har tapt.

Hilsen en som har vært på moské to ganger siden lørdag. 

Dette!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...