Nina889 Skrevet 15. august 2019 #1 Skrevet 15. august 2019 Hei! Jeg er i uke 37 nå og merker at oppførselen min har endret seg, er veldig rolig, kvalm og har plutselig begynt å kaste opp. Var kvalm på kvelden i går, men la meg tidlig så da gikk det over. Våknet i natt med kvalme og i dagtidlig kastet jeg så mye opp... Det gikk til og med ut av nesa på meg. Utrolig ekkelt. Var på kontroll for 4 dager siden som viste at blodtrykket var ok, ingen protein i urinen. Før jeg kastet opp så prøvde jeg å spise litt, sånn at det muligens skulle gi seg. Men jeg er fortsatt kvalm selv etter å ha kastet opp.. Er det normalt når man er så langt ute i svangerskapet?
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #3 Skrevet 15. august 2019 Kan være omgangssyke. Men ta kontakt med lege eller jordmor så fort som mulig. Anonymkode: 28693...3ba 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #4 Skrevet 15. august 2019 Det er ikke veldig sesong for omgangssyke, men det kan selvfølgelig være det allikevel. Det kan også være at babyen ligger og klemmer på noe magen som gjør at du blir kvalm og kaster opp. Ta kontakt med lege/jordmor/sykehus som nevnt over for å være på den sikre siden. Er det omgangssyke er det riktignok ikke farlig for babyen, men det kan fremprovosere rier og du kan bli dehydrert. Jeg hadde omgangssyke med når 1, var ca 35 uker og det gikk helt fint. Hadde omgangssyke med når 2 i uke 37, jeg ble da dehydrert og fødselen startet (ble lagt inn og fikk intravenøs væske). Nå med nr 3 er jeg 35 uker og har begynt å bli plaget med kvalme. Har ikke kastet opp, men var til kontroll og fikk beskjed om at alt var ok å at det mest sannsynlig var at det klemte på. Anonymkode: ad532...8d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå