AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #1 Skrevet 15. august 2019 Hei I vinter så ble jeg ansatt i en bedrift på midlertidig avtale. Avtalen går fra en dato, til en annen en. 10 mnd lengde. Står i stillingsbetegnelsen att jeg er på opplæring. Men jobben var ikke helt for meg, så nå har jeg funnet meg ny jobb og skal si opp. I kontrakten under oppsigelse står det: Oppsigelsefrist i henhold til arbeidsmiljøloven 15-3 (herunder 14 dagers oppsigelsefrist i prøvetiden). Oppsigelsefristen løper fra første dag i måneden etter att oppsigelsen finner sted. Har jeg 14 dager, eller 1 mnd oppsigelsetid? Anonymkode: 1599f...870
Gjest padawan Skrevet 15. august 2019 #2 Skrevet 15. august 2019 Du har 14 dager men oppsigelsestiden løper fra den 1. i påfølgende måned. Sier du opp 2. september må du følgelig vente til 1. oktober før oppsigelsestiden begynner å løpe.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #3 Skrevet 15. august 2019 14 dager, sov over her sier. Dvs i praksis si at du har ca 1 mnd hvis du sier opp i dag. Anonymkode: ce661...0f9
Traktor Skrevet 15. august 2019 #4 Skrevet 15. august 2019 20 minutter siden, padawan skrev: Du har 14 dager men oppsigelsestiden løper fra den 1. i påfølgende måned. Sier du opp 2. september må du følgelig vente til 1. oktober før oppsigelsestiden begynner å løpe. Prøvetiden er maks 6 måneder. Hvordan kan du være så skråsikker på at TS fortsatt har prøvetid? TS skriver ikke annet enn at h*n begynte i jobben i vinter.
Gjest padawan Skrevet 15. august 2019 #5 Skrevet 15. august 2019 12 minutter siden, Traktor skrev: Prøvetiden er maks 6 måneder. Hvordan kan du være så skråsikker på at TS fortsatt har prøvetid? TS skriver ikke annet enn at h*n begynte i jobben i vinter. Jeg baserte meg på det TS skrev men når jeg tenker meg om setter jo Arbeidsmiljølovens §§14-6 og 15-6 begrensninger på jhvor lenge en prøvetid kan vare (6 måneder).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå