AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #1 Skrevet 15. august 2019 Heisann, Trenger litt input på detta dilemmaet.. På starten av sommeren fikk kjæresten min bedre kontakt med en av sine gamle venninner. Jeg og kjæresten min har nylig flyttet sammen, men hun har jo dessverre ingen inntekt. Så jeg forsørger meg selv og kjæresten min når jeg bare har 5000 til overs etter husleie osv. Her kommer problemet, Venninnen til min kjæreste er her såpass mye att det begynner og koste meg ekstra hvis dere skjønner. Jeg veit att hun tjener mer en meg, Hun er klar over att jeg er den eneste av meg og kjæresten min som har inntekt. Hun bor for seg selv, men nå de siste 2 ukene har hun vært her annenhver dag ca. MINST! Da snakker vi sene kvelder. Klokken 15:00 og gjerne til langt ut på natt. Hun spiser selvsagt middag her med hos, og de første gangene var det jo greit. Men nå er det sann att det blir tatt forgitt føler jeg. Alt av godteri blir tømt relativt fortere osv osv. (pga. sene kvelder, vil jo ikke jage henne ut heller) Men det som plaget meg mest av alt var den kommentaren hun kom med til maten igår. ''Har dere bare poteter?'' (Snakker om hva vi skal ha vedsiden av kjøttet) Jeg svarer da ja, hvor hun fortsetter med att poteter er så kjedelig osv osv. Jeg sier tilslutt att kjæresten min og henne kan ta en tur på butikken og kjøpe noe pommes elns. Hvor hun da sier ''Ja, Skal vi gjøre det *Navnet på kjæresten min*'' Også oppfølgeren ''Betaler du for det da eller?'' Spurte hun meg om, når hun vurderte og stikke på butikken eller ikke. Hadde hun liksom ikke råd til og kjøpe en pakke med røsti poteter eller pommes elns til 20kroner? Syntes dette var i overkant gjerrigt, Når det alltid blir satt fram snacks, middag når hun kommer. Prøvde og snakke litt med kjæresten min om det, for å finne en måte og si det på men det var vanskelig. Hvordan kan jeg formulere dette til venninnen uten att det blir rart? Anonymkode: 0173b...8f3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #2 Skrevet 16. august 2019 Du sier rett ut til kjæresten og venninnen din hver for seg hva du mener om saken!! Ikke noe snill formulering og greier her. Gud å frekke begge er, og at du finner deg i å være dørmatte er jo helt sykt! Har du ingen respekt for deg selv? Anonymkode: cfddd...d7c 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #3 Skrevet 16. august 2019 Og vil bare si at du kunne sagt til venninenn da hun klagde på potetene at pommes frites er jo poteter det også... Anonymkode: cfddd...d7c
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #4 Skrevet 16. august 2019 Du må si fra. Har ikke kjæresten din krav på økonomisk hjelp fra nav? Samboere er ikke pliktig til å forsørge! Da hun spurte om du skulle betale, så kunne du lett ha svart at nei, det kunne hun gjøre. Du må ikke la deg bli behandlet sånn. Anonymkode: dbf7a...27d 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #5 Skrevet 16. august 2019 Trådstarter her..Kjæresten min har krav på økonomisk hjelp MEN.. Jeg nevnte dette forran moren hennes. Og da sa hun ''Att det var bedre att hun bodde hjemme isteden for og begynne med NAV-Helvetet.'' Noe jeg er delvis enig i, Jeg sa jo att jeg gjør det jeg kan med den inntekten jeg har. Anonymkode: 0173b...8f3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #6 Skrevet 16. august 2019 Hvorfor kan ikke hun ikke jobbe? Nav er nav, men det er allikevel sånn at de faktisk hjelper når det trengs. Både økonomisk hjelp, og få henne ut i jobb. Er mor under nav? Beklager, men svigermor, og datter høres enkle ut! Hun snylter jo på deg! Er dere veldig unge? Begynn å stå opp for deg selv! Si ifra til venninnen og til kjæresten din. Krev at hun ordner opp i det økonomiske, hvis ikke så kan du rett å slett ikke bo med henne. Anonymkode: 67ce4...17c 2
Katten.2.0 Skrevet 16. august 2019 #7 Skrevet 16. august 2019 Her må du stå opp for deg selv. På flere områder.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #8 Skrevet 17. august 2019 Send dem til venninna. Hvis hun er så frekk har du ingen grunn til å være superhøflig og forsiktig mot henne. Anonymkode: 53e41...92a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå