Gå til innhold

tvang av sammerbeid

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja eg vett hva fleste kommer til og si, de er familien og rett osv. men meg og barnefars foreldre  misliker virkelig hverandre.. og da mener jeg VIRKELIG,(de har da sakt at de ikke vil ha noe med meg og gjøre)  barnefaren vil jo ikke komme alene i samvær og vil ta med seg noen, mor og far , kompis. og vil ikke ha meg tilstedet med dattera på 6 mnd , han har ikke vert der nå i 4 måneder eller spurt om det går bra.. ingenting..

Noe jeg lurer på, kan barneverne tvinge meg til å sammerbeide med foreldrene hans?

Anonymkode: 5ba78...957

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mest sannsynlig ikke, de har ikke stort med denne sammenhengen å gjøre, men barnet stakkars, som ikke ser faren sin fordi du er smålig, kan jo bli litt lei seg når det skjønner hva du driver med. 

Hvorfor kan ikke kompis bli med?

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Summ skrev:

Mest sannsynlig ikke, de har ikke stort med denne sammenhengen å gjøre, men barnet stakkars, som ikke ser faren sin fordi du er smålig, kan jo bli litt lei seg når det skjønner hva du driver med. 

Hvorfor kan ikke kompis bli med?

jeg har sakt ja til dette men han ville ikje ha meg til stedet og ønsker ikke kommunikasjon, og vis jeg var der ville han filme samvære med meg tilstede

Skrevet

Hva er grunnen til at barnefar ikke vil komme alene? For det er en grunn.

Hva har det å si om han tar med seg en kompis? Er det ikke viktigere for deg at babyen får et forhold til pappaen her? 

Han kan dog ikke kreve at du går ut av huset. Du må være tilstede når se har hatt så lite kontakt.

• Liker 1
Skrevet

Hans foreldre hatet meg også. Og de hadde aldri møtt opp i mitt hus. Ikke var jeg interesse i å ha BF hos meg heller selv om vi ikke var uvenner. Så min løsning var å levere barnet til dem mellom amming og så hente igjen. 

Anonymkode: 49326...67d

• Liker 1
Skrevet

Sammerbeid, ass.

Anonymkode: 9c648...cb4

Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Hva er grunnen til at barnefar ikke vil komme alene? For det er en grunn.

Hva har det å si om han tar med seg en kompis? Er det ikke viktigere for deg at babyen får et forhold til pappaen her? 

Han kan dog ikke kreve at du går ut av huset. Du må være tilstede når se har hatt så lite kontakt.

vi har hatt mye krangling,før hun var født og, han klarer ikke og gjøre noe.. er foreldrene hans som holdt henne hele tiden da de var på besøk før

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sammerbeid, ass.

Anonymkode: 9c648...cb4

jaja sefølgeligt når farmoren ringte barneverne om det var sjanse dem kunne få omsorgen for henne

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

vi har hatt mye krangling,før hun var født og, han klarer ikke og gjøre noe.. er foreldrene hans som holdt henne hele tiden da de var på besøk før

Ok. Så han er redd for konflikter og vil filme av den grunn? La vær å kommuniser så mye akkurat når han er der i begynnelsen. La ham ha fokus på babyen. Han er tydeligvis usikker og har problemer pga omstendighetene. 

Prøv å tenk kun på babyen og hva som er best for hn. Det er ditt største ansvar. Babyen trenger både pappaen og besteforeldre som er interesserte. Veldig synd om babyen mister det nettverket. 

Vet ikke hvorfor BV er inne i bildet, men du bør jo rådføre deg med dem 

• Liker 1
Skrevet

Prøv å ikke være kritisk og kranglete når han er der. Hold deg i bakgrunnen, la ham bli kjent med barnet. La ham leke med barnet på gulvet på et teppe på stuen, du holder deg på kjøkkenet. La ham ta små steg i mestring, han trenger ikke skifte bleie de første par-tre gangene f.eks.

Sannsynligvis er han veldig uvant med babyer, og vil ikke at du skal se/kritisere.

Synes ikke du trenger å la farmor og farfar ta del i samvær, ikke før han har prøvd seg litt iallefall.

Anonymkode: 7809d...f90

• Liker 1
Skrevet

uff da, best å fortsatt la han være en del ja

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

jaja sefølgeligt når farmoren ringte barneverne om det var sjanse dem kunne få omsorgen for henne

minner om en situasjon jeg ser hos en nær venn, hans familie (og han) har meldt henne til BV, meldt flere av hennes nettverkt til politiet for alt mulig rart, alle henlagt men de fortsetter for de mener at om hun bare samarbeider og gjør som de ønsker blir alt bra igjen og alle kan være en stor lykkelig familie.. 

Anonymkode: 4c410...e2e

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

minner om en situasjon jeg ser hos en nær venn, hans familie (og han) har meldt henne til BV, meldt flere av hennes nettverkt til politiet for alt mulig rart, alle henlagt men de fortsetter for de mener at om hun bare samarbeider og gjør som de ønsker blir alt bra igjen og alle kan være en stor lykkelig familie.. 

Anonymkode: 4c410...e2e

hørtes ikke helt riktig ut.. jeg mener jeg er jo alene mor, jeg vet jo de som er sammen pleier og involvere hele familien osv osv. men barnefars foreldre føler jeg bare som negativt besøk, spesielt når de hadde vansker med sin egen sønn da han var liten, da blir jeg litt bekymret da foreldrene hans spør om overnatting og 50/50 når barnefaren sliter mye selv.. og e bare redd det blir omsorgssvikt, barneverne seie ressurser osv men det bestemmer jo ikke de?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...