AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #1 Skrevet 14. august 2019 Vi var fire stykker som hadde booket to dobbeltrom på et hotell i Oslo i natt. Vi var på opplegg hele dagen og skulle etter planen sjekke inn ganske sent. Ved 19-tiden fikk vi telefon om at hotellet var overbooket og at to av oss måtte flyttes til et annet hotell. Er dette normalt?? Hotellet ble booket for en drøy uke siden. Vi synes jo at dette ødela en del av turen vår, ettersom vi ble splittet, samt at det forstyrret og stresset oss i det vi holdt på med (jobbgreier) da telefonen kom. Riktignok tapte vi ikke noe på dette rent økonomisk, men det ødela litt likevel. Er det normalt at hoteller overbooker?? Har aldri opplevd dette før, men overnatter heller ikke veldig ofte på hotell. Anonymkode: e586d...6da 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #2 Skrevet 14. august 2019 Har aldri opplevd det men tror det er vanlig å overbooke dessverre. Anonymkode: ea3e8...20d
solmåneogstjerner Skrevet 14. august 2019 #3 Skrevet 14. august 2019 (endret) Dessverre så er det ikke så uvanlig. Har opplevd det to ganger, i utlandet. Et herk å finne nytt rom i en fremmed by på kveldstid. For de fant ikke nytt hotell, det måtte vi gjøre selv. Fikk dekket ekstraomkostninger av bookingnettstedet da, et par måneder etter... Forresten: endte veldig godt den ene gangen, hadde bestilt det billigste rommet i byen, endte til slutt opp med en toppleilighet med eget basseng på terrassen, der ble vi i noen dager. Måtte legge ut selv men fikk alle pengene igjen 😊 Så betalte til slutt et par tusen for en leilighet som egentlig kostet over ti tusen for de dagene. 😊 Endret 14. august 2019 av solmåneogstjerner 5
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #4 Skrevet 14. august 2019 Stusser også på at et følge på fire ble splittet opp, ville det ikke være mer normalt å flytte noen som bare var to?? Anonymkode: e586d...6da 6
Ullvott Skrevet 14. august 2019 #5 Skrevet 14. august 2019 (endret) Jeg regner med at det er ganske vanlig å overbooke hoteller, men har aldri opplevd det, og det til tross for at jeg har hatt ganske mange hotellovernattinger det siste året (mellom 25 og 30 netter). Jeg reiser og booker som regel alene, og da skulle man jo tro at jeg er blant de som først blir flyttet, men jeg har kanskje hatt flaks. Endret 14. august 2019 av Ullvott
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #6 Skrevet 14. august 2019 Ja, vi opplevde det. Da ble vi faktisk alle flyttet over på nytt hotell selv om vi skulle ha tre rom. Anonymkode: 544da...e22
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #7 Skrevet 14. august 2019 Opplevd det to ganger, begge i Oslo. Ene gangen var det fullt i hele byen, så endte med å få satt opp ei seng på et møterom...! Heldigvis var det jobbreiser, så et sted å sove var hovedsaken. Anonymkode: d29d2...97b 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #8 Skrevet 14. august 2019 Jeg jobber på hotell og dette er veldig vanlig, iallefall i Oslo og andre større byer. Grunnen er nok at veldig mange ikke dukker opp eller avbestiller rommene sine. Et hotellrom som ikke er solgt er et tap for hotellet, det er en ferskvare som ikke kan bli solgt igjen. Hadde folk avbestilt rommene sine så hadde hadde det nok ikke vært et tema. Det er ikke uvanlig at det er noen rom som går i såkalt noshow hver natt. Ofte når man bestiller hotellrom står det i betingelsene at man må garantere for rommet om man ventes å ankomme etter er tidspunkt på dagen, ellers forbeholder hotellet seg retten til å kansellere reservasjonen, det er også veldig vanlig at folk ikke leser slike betingelser. Anonymkode: 952aa...361 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #9 Skrevet 15. august 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber på hotell og dette er veldig vanlig, iallefall i Oslo og andre større byer. Grunnen er nok at veldig mange ikke dukker opp eller avbestiller rommene sine. Et hotellrom som ikke er solgt er et tap for hotellet, det er en ferskvare som ikke kan bli solgt igjen. Hadde folk avbestilt rommene sine så hadde hadde det nok ikke vært et tema. Det er ikke uvanlig at det er noen rom som går i såkalt noshow hver natt. Ofte når man bestiller hotellrom står det i betingelsene at man må garantere for rommet om man ventes å ankomme etter er tidspunkt på dagen, ellers forbeholder hotellet seg retten til å kansellere reservasjonen, det er også veldig vanlig at folk ikke leser slike betingelser. Anonymkode: 952aa...361 Jeg har lært av denne en gang og aldri mer😂 Ble forklart grundig da jeg møtte opp midt på natta at de hadde gitt bort rommet mitt, som var kun reservert til 6. Jeg fikk heldigvis et rom, men det gjorde ikke nestemann og da var det selvsagt hotellets feil og ikke han🙄 Anonymkode: 5c1e9...083
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #10 Skrevet 15. august 2019 Vi kom til hotellet vårt i Spania i sommer og da fikk vi oppgradert til en svær suite i toppleiligheten. Regner med at det var pga at de rommene vi hadde bestilt var overbooket? Var fornøyde vi 😊 Anonymkode: b27a9...e70 1
A-hunter Skrevet 15. august 2019 #12 Skrevet 15. august 2019 3 minutter siden, Jolanda skrev: Ja, det er veldig vanlig. "Veldig vanlig" faktisk. Det høres ganske kraftig overdrevet ut i en bransje som driver med rundt 50-60% belegg...
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #13 Skrevet 15. august 2019 I sommersesongen er det veldig vanlig 😊 Det kan også være menneskelige feil at man har glemt å stenge en bookingkanal. Det er akkurat som fly, de overbookes de også Anonymkode: 9279a...e6d
Girlygirl9 Skrevet 15. august 2019 #14 Skrevet 15. august 2019 Opplevde det i roma, kom seeent og reiste alene, hadde booket et hotell rett ved togstasjonen men der fant de ikke at jeg hadde booket der i det hele tatt, så jeg ble fulgt til et annet, helt forferdelig hotell.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #15 Skrevet 16. august 2019 Opplevde det jeg og, de ville splitte oss så jeg og samboer havnet på ett hotell og skrøpelige svigerfar på et annet. Jeg nektet plent å sende svigerfar ut i natta alene for å finne fram til det andre hotellet i en fremmed by. De fant rom til oss, så veldig overbooket var det nå ikke. Anonymkode: f7c20...973
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå