Gå til innhold

Hva forventer du med stebarn på bursdagen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er første bursdagen jeg bor sammen med stebarnet og pappaen. Begge de har hatt bursdag. Da tok jeg ansvaret for feiringen, deltok på selskaper, lagde mat og kaker osv. 

I begges bursdag sørget jeg for ekstra hyggelig og god frokost. 

Da samboeren hadde bursdag ordnet jeg med gave fra stebarnet til ham. Da hun hadde bursdag tok jeg en del av ansvaret og sørget før skikkelig gavebord til frokosten.

i morges snek samboeren til meg min gave før vi sto opp. Ikke noe kort, stebarnet var ikke med på overrekkelsen. Det var ingen spesiell frokost og stebarnet ønsket meg knapt gratulerer med dagen da det sto opp.

Feiring senere i dag ble ordnet av min familie, så den har de heller ikke gjort noe for. 

Satt veldig pris på gaven fra samboer, akkurat det jeg ønsket meg. Men utover det er jeg fryktelig skuffet. Overreagerer jeg?

Anonymkode: 51aa7...a3f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er voksen og forventer ikke noe av noen på min bursdag. Hadde bursdag og fikk gratulerer med dagen fra mine barn :) Min mor ringte meg og gratulerte. Noe mer forventer jeg ikke.. (har ikke samboer). Men ja, livet er myyye enklere uten forventninger :)

• Liker 8
Skrevet

Han er mann, de tenker ikke som oss. Slapp av og nyt at du faktisk fikk det du ønsker deg. Gratulerer med dagen 😊

Anonymkode: 8daba...1eb

• Liker 9
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er første bursdagen jeg bor sammen med stebarnet og pappaen. Begge de har hatt bursdag. Da tok jeg ansvaret for feiringen, deltok på selskaper, lagde mat og kaker osv. 

I begges bursdag sørget jeg for ekstra hyggelig og god frokost. 

Da samboeren hadde bursdag ordnet jeg med gave fra stebarnet til ham. Da hun hadde bursdag tok jeg en del av ansvaret og sørget før skikkelig gavebord til frokosten.

i morges snek samboeren til meg min gave før vi sto opp. Ikke noe kort, stebarnet var ikke med på overrekkelsen. Det var ingen spesiell frokost og stebarnet ønsket meg knapt gratulerer med dagen da det sto opp.

Feiring senere i dag ble ordnet av min familie, så den har de heller ikke gjort noe for. 

Satt veldig pris på gaven fra samboer, akkurat det jeg ønsket meg. Men utover det er jeg fryktelig skuffet. Overreagerer jeg?

Du er jo drømmedama. Tror ikke jeg hadde klart å diske opp så mye flott til mine heller.

Anonymkode: b92f7...c0d

• Liker 3
Skrevet

Hva forventer du med stebarn på bursdagen din?’

jeg forstår ikke helt hva du mener med overskriften din. Kan du si noe mer om den? 

Anonymkode: c5383...07d

• Liker 2
Skrevet

Skjønner egentlig at du er litt skuffet, samtidig tror jeg du har hatt litt for store forventninger. Mannfolk er generelt ikke så flinke til å arrangere denne typen overraskelser, feiring osv., mens unger gjerne er litt for selvsentrerte til å tenke på at stemoren hadde satt pris på å bli gjort stas på. 

Det er dessuten ikke alle som synes det er nødvendig med markering fra man står opp og resten av dagen. Og selv om jeg har forståelse for at du ble litt skuffet fordi de ikke gjorde like mye for deg som du har gjort for dem, sitter jeg og tenker at det er litt egoistisk å forvente noe til gjengjeld … Det er dette med tanken bak osv ...

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Jeg er dame og suger på sånt. Husker knapt bryllupsdagen 🙈😅

Om du er skuffet så bruk ordene dine. Si at du gjerne vil ha noe mer fra samboer på bursdagen din. At du vil at han skal gjøre en liten innsats slik som du gjør for han fordi det får deg til å føle deg ekstra verdsatt. Han kan ikke lese tankene dine.

At er barn ikke gjør noe hadde jeg ikke engang reagert på 😅

Skrevet

TS du er jo heldigere enn de fleste jeg kjenner. Når jeg har bursdag så ordner jeg alt selv til den. Da jeg var barn, så ordnet moren min den.
Hvor gammelt er stebarnet? Barn husker ikke på bursdager med mindre det er deres egen da. Jeg tror kanskje du har vokst opp med tradisjoner som ikke så mange andre har fått oppleve og du kan nok ikke forvente like mye av en mann og et barn som av deg selv.

• Liker 2
Skrevet

Hvor gammelt er dette barnet? Vi pleier å få barna våre til å tegne en tegning til den andre forelderen,  ellers ingenting annet enn gratulerer med dagen og en ekstra kopp kaffe med mobilen i handa. 

Anonymkode: 2b70c...b86

Skrevet

Her er det omvendt. Samboer er flink en mann som gjør stas på meg sammen med stebarna. Jeg glemmer gjerne ut på morgenen, selv om gaven er kjøpt dagen før. Og så slår det meg plutselig i frokosten. Sist var det arbeidsdag, da kom jeg ikke på det før i pausen på jobb, kun fordi det kom opp på Facebook. 

Er veldig flink til å gjøre stas på han resten av året med andre ting. Han får sjelden ett nei når det er noe han vil, og jeg styrer på med barna når har forlater hus uten problem. 

Hvis han vil bytte bursdagen sin ut med innsatsen jeg gjør resten av året med andre omtenksomme ting, så blir det mye mindre travel for meg. 

Jeg er ikke er en bursdagsperson, og dessverre vil jeg aldri bli det. Jeg gjør det ikke med viten vilje og ønsker ikke å skuffe han, men vi har fast tradisjon at vi går ut og spiser på kvelden når vi har bursdag. 

Anonymkode: cf9b8...f9d

• Liker 1
Skrevet

Jeg som stebarn til en veldig flott stemor vet fremdeles ikke bursdagen hennes. Tror den aldri har blitt fortalt meg, og jeg har aldri feiret den eller ønsket henne gratulerer med dagen. Hun har vært stemoren min i 30 år. 🙈 derimot ønsker jeg henne alltid tillykke på morsdagen. 

Jeg ville ikke hatt så høye forventninger ts. Mannen min disker ikke opp med noe som helst, og jeg må bake kaka mi selv. Tror ikke mannen min er alene om å neglisjere partnerbursdager heller.

Anonymkode: 5bad4...1e8

Skrevet

Du gjør mye ut av bursdager! Alle gjør ikke det. Du fikk gaven du ønsket deg, og er likevel fryktelig skuffet altså? Og hva med "knapt" ønsket seg gratulerer med dagen? Hvor gammel er barnet her? At hn gratulerte er fint uansett!

Du skal ikke gå rundt å trø at du er den som gjør det rette på riktige måte. Det er å være selvgod i mitt hode. Ikke fatter jeg hvorfor voksne skal være så sjukt opptatt av bursdager heller! Å få gaver og gratulasjoner er da bra nok?! 

Hadde en eks som styrte noe veldig hver gang jeg hadde bursdag. Det var for all del hyggelig av ham det, men jeg hadde vært mer enn fornøyd med en liten oppmerksomhet og en god middag kanskje. Men det var gaver og gjester og full ståhei. Jaja, jeg gjorde gode miner, for han mente det godt. Men jeg pustet lettet ut da gjestene gikk, og dagen var over 😄

• Liker 2
Skrevet

Det sier litt om mannen at det er du som må ordne en fin bursdag og ekstra oppmerksomhet for hans datter. Det er flott at du vil gjøre det, men der viser jo at han ikke er typen til å fikse sånne ting. Hvis det er viktig for deg bør du prate om det. 

Anonymkode: 838fe...40b

• Liker 2
Skrevet

Slik jeg har forstått har du ikke bodd sammen med far og stedattera mer enn ett år.

Og du forventer at stedattera di skal stille opp med noe på bursdagen din for deg? Stille opp med gaver, etc? Fordi du gjorde så mye for henne. Hun kjenner deg ikke så godt. Og virkelig...skal du legge det ansvaret på henne? 

Anonymkode: 33f68...f48

• Liker 1
Skrevet

TS her. Jeg forventer selvsagt ikke at stebarnet skal gjøre noe eller kjøpe noe på egen initiatiativ. Hadde blitt veldig glad om det tegnet en tegning eller skrev kortet, men forventer heller ikke det.  Jeg forventer heller ikke feiring fra morgen til kveld.

det jeg reagerer på er at vi som familie ikke markerer bursdagen min i det hele tatt. At hun ikke er med på å overrekke gaven eller at vi tar oss tid til frokost sammen. Stebarnet sto ikke engang opp! Samboeren min vet at bursdag er en av få ting som er viktig for meg. Jeg er veldig lite kravstor ellers. 

Nå har vi imidlertid snakket om det på hans initiativ. Det føltes bra og jeg fikk svar på det jeg lurte på. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...