Gå til innhold

Ting jeg lurer på angående barnehagestart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når ungen bruker kos/sutt. Har dere en i barnehagen og en hjemme. Eller tar dere kosen med dere hver dag? 

Når ungen sover i vogn. Er det noe mer enn vognpose, regntrekk og myggtrekk man trenger? Og hvor oppbevares det? 

Bruker dere det fineste/beste utstyret i barnehagen? Jeg har tenkt til å bruke dressen med best kvalitet i barnehagen, men hva med for eksempel vognpose? Er Nordlys bra nok som sommer/høstpose? 

Er det vanlig at barn får bruke smukk når de vil i barnehagen? Min får bare lov når hun sover eller slår seg. Min vil jo ikke være så steng hvis alle andre får lov hele tiden...

Hilsen førstegangsmor 

Anonymkode: 642a7...6dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smokk og kos blir tatt med.(men har hatt en smokk liggende i skiftekurven i reserve.)

Nå er det vognrom(temperert(18 gr) og godt ventilert) i vår barnehage, så kun et teppe som trengs i vognen, . Men med forrige barn(før vognrommet ble bygd, måtte vi ha pose, regntrekk og myggnetting. Vognene ble oppbevart inne i garderobe eller tett uteskur. Men dette vil såklart variere fra bhg til bhg.

Har utstyr som tåler god utebruk og er praktisk og komfortabelt.

Hvor god/varm en vognpose bør være kommer vel an på hvor i landet dere holder til. Men ja jeg tenker Nordlys er godt nok.

De minimerer vel smokkebruk i bhg. Kun ved trøst og soving.

Anonymkode: 13b6c...34e

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når ungen bruker kos/sutt. Har dere en i barnehagen og en hjemme. Eller tar dere kosen med dere hver dag? hadde med hver dag. Men du kan selvsagt ha noe liggende i hylla om du vil det 

Når ungen sover i vogn. Er det noe mer enn vognpose, regntrekk og myggtrekk man trenger? Og hvor oppbevares det? trenger ikke noe mer. Det varierer fra barnehage til barnehage hvordan de gjør det. Det spør du bare om. Posen har alltid blitt tatt inn på hylla hos oss. 

Bruker dere det fineste/beste utstyret i barnehagen? Jeg har tenkt til å bruke dressen med best kvalitet i barnehagen, men hva med for eksempel vognpose? Er Nordlys bra nok som sommer/høstpose? Vet ikke hva nordlys er. Men når det gjelder slike ting så bruker jeg det beste jeg har av utstyr i bhg. De er tross alt der store deler av dagen. Du kan jo også frakte med deg utstyr og klær frem og tilbake, ihvertfall ta det med hjem i helgene.  Om du er usikker på om posen er varm nok så tar du med ekstra tepper og klær. Ullundertøy og ullsokker er uansett et must i bhg  

Er det vanlig at barn får bruke smukk når de vil i barnehagen? Min får bare lov når hun sover eller slår seg. Min vil jo ikke være så steng hvis alle andre får lov hele tiden...stort sett så er det foreldre som bestemmer det. Det kan være at de kommer med tips om å bruke det mindre. Om de andre får lov hele tiden er vanligvis opp til foreldrene. Har hatt flere barn i bhg og det er sjelden jeg har sett barn med sutt. Isåfall så sitter de på et fang og får trøst i tillegg. Helt greit å si at barnet kun skal ha ved legging og spesielle situasjoner. 

Hilsen førstegangsmor 

Masse lykke til med bhgstart, det går nok veldig fint 😊

Anonymkode: 642a7...6dc

Skrevet

Angående kos og sutt, så velger dere det som er mest praktisk for dere. Dere kan si at smokken bare er for soving, det er ikke noe problem det. Vi bruker de beste klærne og skoene osv i barnehagen ja, det er der de trengs mest. Tar eventuelt med hjem i helgene, men har gjerne en ekstra dress og Regntøy hjemme. Ville også brukt en god vognpose i barnehagen. Vognen må ha sele, ellers alt du nevner. 

Anonymkode: 7b308...06b

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det ble så varierende størrelser på teksten min 😊

Skrevet (endret)

Vi har valgt å la kos og smokk ligge i barnehagen. Jeg orker ikke å huske på å ta med frem og tilbake hver dag. 

Vognene hos oss blir oppbevart inne i en bod, så vi tenker ikke mer på vogna etter at vi har levert den på høsten. De sover ute under tak og, så vi trenger bare pose. Nordlys er helt fint.

vi tar ytterklær med bra kvalitet. Sjekker gjerne best i test før vi kjøper inn utstyr. Det er viktig at barna er tørre og varme ute så de orker å leke. 

Det er ikke vanlig at barna får gå med smokk når de vil, men de fleste barnehager er vel litt rause i oppstart, og så begrenser de etterhvert. 

Lykke til i barnehagen! Det vil nok gå veldig fint :)

Endret av atropos
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...