Gå til innhold

Stappfull vaskemaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan veier man klær? Blir vasken min ren som fyller den stappfull, men jeg lar det bli igjen et tomrom som rommet 3 knyttnever når klærne er tørre. Når de er våte jeg jeg tar dem ut igjen er det mer plass for da har alt sunket sammen.

Anonymkode: 6f228...b17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vei skittentøyskurven din tom på badevekten. Så hiver du oppi alt du har tenkt å vaske og trekker i fra vekta til kurven...

Skrevet
35 minutter siden, Skattesnylter skrev:

Vei skittentøyskurven din tom på badevekten. Så hiver du oppi alt du har tenkt å vaske og trekker i fra vekta til kurven...

Har ikke vekt. Men av beskrivelsen min, blir tøyet rent?

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan veier man klær? Blir vasken min ren som fyller den stappfull, men jeg lar det bli igjen et tomrom som rommet 3 knyttnever når klærne er tørre. Når de er våte jeg jeg tar dem ut igjen er det mer plass for da har alt sunket sammen.

Det er alt for mye tøy. En vaskemaskinreparatør sa en gang at det du får presset av tørt tøy nedi en tilitersbøtte (vanlig vaskebøtte) er akkurat passe mengde tøy til 1 vask.

Anonymkode: 544c2...54d

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er alt for mye tøy. En vaskemaskinreparatør sa en gang at det du får presset av tørt tøy nedi en tilitersbøtte (vanlig vaskebøtte) er akkurat passe mengde tøy til 1 vask.

Hvis du ikke har en maskin som tar mye mer enn 4-5 kg tøy da.

• Liker 1
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må rett og slett lære deg en omtrentlig vekt på klærne du vasker. 

Hurtigprogrammer og ullprogrammer er ikke beregnet for mye klær. Noen av dem er beregnet for 1 eller 2 kilo. Fyller du mer klær i maskinen enn kilogrensen, så skjer flere ting. Vasken blir ikke ren, vaskemaskinen får for tungt innhold i trommelen og du kan skade både oppheng av trommelen, motoren og andre komponenter på maskinen. 

Derfor ha kjøkkenvekten på badet en periode, eller vei deg selv med og uten klesvasken, da vet du hvor mye klesvasken veier. Så kan du se på bruksanbisningen hvor mange kilo du kan putte inn på de ulike vaskeprogrammene. 

Anonymkode: c1e20...5e3

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hørt og lest at du skal få plass til hånda på høykant, mellom tøy og trommel. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg stapper maskinen for full i blant men da kjører jeg forvask og ekstra skylling.

Skrevet

Og vått tøy veier mer enn tørt tøy. 

Anonymkode: 1ad8f...a44

Skrevet
3 timer siden, SupaWoman skrev:

Jeg stapper maskinen for full i blant men da kjører jeg forvask og ekstra skylling.

Da slliter du ut vaskrmaskinen fortere enn svint. 

Det du sparer på strøm, går ut igjen i massevis på nye vaskemaskiner. Så dette kalles å spare seg til fant.

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da slliter du ut vaskrmaskinen fortere enn svint. 

Det du sparer på strøm, går ut igjen i massevis på nye vaskemaskiner. Så dette kalles å spare seg til fant.

Jeg har alltid stappa min full, sånn at døra får motstand av å lukke den igjen. Klærne blir helt rene og jeg hat hatt maskinen i 8 år. 

Anonymkode: a5805...9d8

Skrevet

Fikk ny vaskemaskin på døra i dag som veier tøyet jeg har puttet inni og piper om det veier for mye 👌 Anbefales.

Anonymkode: 1b7e8...e5a

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk ny vaskemaskin på døra i dag som veier tøyet jeg har puttet inni og piper om det veier for mye 👌 Anbefales.

Anonymkode: 1b7e8...e5a

Det gjør vår også. En husqvarna. 😊 Veldig fornøyd med den. 😁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...