Mamasitas Skrevet 14. august 2019 #1 Skrevet 14. august 2019 Vi har renovert et hus, nytt kjøkken, elektriker har vært og koblet opp strøm til flere stikkontakter og til alle kjøkken apparantene osv. Det jeg merker ofte på kaffemaskinen, stekeovnen og ventilatoren er at hvis jeg styrker handa forsiktig over, føler jeg at det vibrerer, noen ganger ganske kraftig, andre ganger ingen ting! Dette gjelder det børstede stålet som er på frontene og oppe i ventilatoren. Det plager meg veldig da det kommer og går, og mannen min sier at det ikke er noe farlig. Men hvorfor føles det ut som det er strøm der da, iblant?? Kan dette være en jordingsfeil eller noe sånt? Hvorfor er det isåfall ikke sånn hele tiden hvis det ikke er noe feil i det elektriske?
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #2 Skrevet 15. august 2019 Jeg vil tro at om det hadde vært en jordingsfeil så hadde du fått kraftig støt, - har selv opplevd det. Dessuten hadde du kjent det hver gang. Det kan være statisk elektrisitet, og det varierer etter hva slags klær/sko du har på deg. Anonymkode: df1ea...402 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #3 Skrevet 15. august 2019 Høres ut som jordingsfeil, og jeg ville kontaktet elektrikeren asap! Hadde det samme i dusjen, varierte veldig hvor mye strøm jeg kunne få, men noen ganger var det skikkelig vondt å ta på krana, måtte bruke en sjampoflaske. Skyldtes visst en ødelagt skjøteledning som ble brukt av en nabo eller noe sånt sa E-verket. Anonymkode: ae478...8f0
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #4 Skrevet 15. august 2019 Ring elektriker og få de til å sjekke jordforbindelsen deres, du har jordfeil og det er potensiekt livsfarlig. Anonymkode: 45259...d38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå