Gå til innhold

Vinyl klikkgulv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vinyl klikkgulv her ? Fornøyde ? 

Anonymkode: 5a117...31b

Skrevet

Ja, veldig fornøyd. Mykt og lunt å gå på.

Anonymkode: 253ef...9b6

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, veldig fornøyd. Mykt og lunt å gå på.

Husker du hvilket merke/ leverandør du har ? 

Skrevet

Kjempefornøyd👍🏻 Vi la vinyl klikkgulv ifra Pergo.

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husker du hvilket merke/ leverandør du har ? 

Pergo!

Skrevet

Takk, da drar jeg å kikker på det i morgen 

Skrevet
17 timer siden, Ms.Squat skrev:

Kjempefornøyd👍🏻 Vi la vinyl klikkgulv ifra Pergo.

Hvordan er det  med tanke på vannsøl?

kommer det igjennom sprekkene?

Anonymkode: dc8a5...241

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det  med tanke på vannsøl?

kommer det igjennom sprekkene?

Mener skjøtene

Skrevet

Her jeg bor har samtidige byggevarebutikker fjernet klikkvinyl fra hyllene da det er så mye reklamasjon på dette. Har selv bestemt at hos oss blir det ikke det allikevel etter å ha sett hvordan det set ut etter en stund. Men det skal sies at vi har et tørt klima, og det nok helt sikkert funker bedre andre plasser. 

Anonymkode: d6c1a...e19

• Liker 1
Skrevet

Her jeg bor har samtidige byggevarebutikker fjernet klikkvinyl fra hyllene da det er så mye reklamasjon på dette. Har selv bestemt at hos oss blir det ikke det allikevel etter å ha sett hvordan det set ut etter en stund. Men det skal sies at vi har et tørt klima, og det nok helt sikkert funker bedre andre plasser. 

Ser Pergo har 25 års garanti på gulvene sine. Men jeg trenger et holdbart gulv da jeg har hunder. 

Skrevet

Hva er det folk reklamerer på? Og hvordan kan det se ut, riper og hakk?

Skjøtene på gulvet mitt er forøvrig så og si pottetette, ikke noe problem med vannsøl. 

Skrevet

Vi har Pergo klikkvinyl på kjøkken, er veldig fornøyde! Hadde absolutt valgt det igjen, nydelig å gå på og potte tett. 

Anonymkode: 548d1...448

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det folk reklamerer på? Og hvordan kan det se ut, riper og hakk?

Skjøtene på gulvet mitt er forøvrig så og si pottetette, ikke noe problem med vannsøl. 

Det ble det ikke sagt noe om da jeg sist forsøkte å få tak i det, men vil anta at det i stor grad er bevegelser i gulvet, som medfører både knirk og at bordene trekker seg fra hverandre. Det er i hvertfall det jeg har sett, der det verste tilfellet var 2-3mm glipper mellom bordene. som ikke var der i utgangspunktet. Men som sagt vi har tørt klima, og det vil nok ikke oppleves slik der klimaet er fuktigere.

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det ble det ikke sagt noe om da jeg sist forsøkte å få tak i det, men vil anta at det i stor grad er bevegelser i gulvet, som medfører både knirk og at bordene trekker seg fra hverandre. Det er i hvertfall det jeg har sett, der det verste tilfellet var 2-3mm glipper mellom bordene. som ikke var der i utgangspunktet. Men som sagt vi har tørt klima, og det vil nok ikke oppleves slik der klimaet er fuktigere.

Ok interessant. Her i et skiftende klima har jeg hatt det motsatte problemet, laminaten vi byttet ut hadde glipper på 3 mm. Litt rart at klima skal påvirke vinylen iom den er laget av plast som jo er et stabilt materiale så lurer på eksakt hva det er som skjer.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du vil ha varmekabler under, kan du ikke ha vinyl. Hvis du har solutsatte områder i rommet, kan du ikke ha vinyl. Dette fikk vi beskjed om på Coop Obs Bygg da vi så etter gulv. Så vi kjøpte heller laminat (fra pergo) + varmematter, så slitesterk gulv og mer holdbart, og ikke kald å gå på. Og prisen ble ikke mer enn for vinyl fra pergo, uten matter, for vinyl var 100 kr dyrere per kvadratmeter. Har du vurdert sånn løsning? 

Anonymkode: 97e8a...b55

Annonse
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok interessant. Her i et skiftende klima har jeg hatt det motsatte problemet, laminaten vi byttet ut hadde glipper på 3 mm. Litt rart at klima skal påvirke vinylen iom den er laget av plast som jo er et stabilt materiale så lurer på eksakt hva det er som skjer.

Nå har vel klikk vinyl samme masse som laminatgulv bare at det er vinyl belegg istede for laminat

Skrevet

Jeg byttet nylig ut gulvet på kjøkkenet fra vinyl til laminat.

Forrige eier hadde lagt vinyl for bare 2 år siden men det så ikke ut, sprekt opp og "fliset" av.

Det kommer jeg aldri til å legge noe sted i hvert fall. Laminat for the win :)

Skrevet

Strålende fornøyd med mitt parador korkvinyl. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...