AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #1 Skrevet 14. august 2019 Jeg skjønner at det ikke er korrekt å mene at mørkebrun hud( som følge av sol,) i tiden vi lever i nå. Men jeg føler at folk er blekere nå enn tidligere. Da jeg var ung(15-20 år siden) var det mørkebrune mennesker på stranden om sommeren. På skolen fikk jeg så jenter i klassen som hadde blitt skikkelig brune, læreren min hadde blitt heit som fy. Savner det. Var brunere selv også, selvom jeg var fornuftig. Nå er situasjonen annerledes. Og jeg har blitt preget av det selv. Bruker solkrem, begrenser solingen. Er fornøyd med meg selv, men samtidig tenker har samfunnet gått for langt? Når det gjelder estetikk så liker jeg faktisk mørkebrun hud. Det er masse bilder på nettet som latterliggjør folk som har solt seg ihjel eller Stygg selvbruning. Og mange synes det ser overdrevet og harry ut. Jeg skjønner hvorfor. Mange av bildene skremmer meg også , men mange ser bra ut synes jeg. Det er det noe befriende med sjokkbrune mennesker. Noe annerledes enn det vanlige vi ser i hverdagen ellers. Og jeg vil mene at det kan se veldig bra ut. For meg er det uaktuelt å utsette meg for masse sol for å bli kjempebrun. Har viktigere ting å fokusere på i livet. Som min egen helse og hud. Håper egentlig at det kommer noen teknologiske oppfinnelser som kan gjøre det mulig å sole seg, bli mørkebrun, samtidig ikke ødelegge kroppen. Anonymkode: 9f809...26f
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #2 Skrevet 14. august 2019 Svaret på spørsmålet; selvbruning. Anonymkode: deaae...d90
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #3 Skrevet 14. august 2019 Mye sol er virkelig ikke bra... Så synes det er en bra utvikling. Håper alle tar d-vitamin Anonymkode: 7ab06...431 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #4 Skrevet 14. august 2019 Da jeg gikk på ungdomsskolen, for 30 år siden, ble jeg direkte mobbet etter sommerferiene fordi jeg ikke var brun nok. Vel, for det første hadde jeg en innendørs sommerjobb som gjorde at jeg av naturlige årsaker ikke hang på stranda hele dagen. For det andre har jeg hud som blir solbrent, men ikke mer enn et snev av brun. Jeg smurte meg med de solkremene som var mulig å få tak i på den tiden, som regel max 15-20, og var på stranda på ettermiddag og kveld. Jeg fikk snev av bikiniskille, men det var ikke mye. I fjor ble jeg operert for hudkreft. Anonymkode: 3880f...ab8
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #5 Skrevet 14. august 2019 Det som i alle fall er sikkert, er at de som pleide å sole seg mørkebrune blir skrukkete som rosiner etter noen år. Og det regnes ikke som pent, om det ikke er snakk om koselige gamle innfødte man tar bilder av på feriereiser. Anonymkode: 305f2...297
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #6 Skrevet 16. august 2019 Rart. Jeg syns befolkningen bare blir brunere og brunere. Anonymkode: 77631...70a 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #7 Skrevet 16. august 2019 Smaken er som baken (og diktert av moten). Jeg synes ikke det er så veldig fint med de som er mørkebrune, og etter noen år blir de veldig rynkete. Lett gyllenbrun kan være fint, men jeg tenker aldri "du burde vært brunere" om noen som er veldig hvite. Anonymkode: ef8bb...d7c 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #8 Skrevet 16. august 2019 Jeg husker at mange skrøt av at de ble så brune på ryggen feks, for 20 år siden. alt jeg tenkte var: hvor lenge måtte dere lide for skjønnhetens skyld? Klarer ikke å være på strand mer enn 10 min. en annen ting jeg synes er rart er at det finnes så mange nyanser av brunfarger, det er noen som liksom ser ‘svarte’ ut, og da er det liksom ikke så stas å være brun. For all del, jeg har fått skryt av å bli fort brun, men der igjen, jeg soler meg ikke bare for å sole meg. Man bare sitter der jo .......... smører seg inn, myyyyser, er liksom relaxed og chilled osv. Det er slike begivenheter som irriterer meg med kontekst, da kontekster forutsetter regler, og regler og grenser så og si det samme. Men grensene fortsetter utenfor, så da var det bare en mental tilstand tilpasset en spesifikk situasjon. Altså, regler og grenser. Anonymkode: de3f4...44d
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #9 Skrevet 16. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er slike begivenheter som irriterer meg med kontekst, da kontekster forutsetter regler, og regler og grenser så og si det samme. Men grensene fortsetter utenfor, så da var det bare en mental tilstand tilpasset en spesifikk situasjon. Altså, regler og grenser. Anonymkode: de3f4...44d Her skjønner jeg ikke hva du mener i det hele tatt. Anonymkode: ef8bb...d7c 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #10 Skrevet 16. august 2019 Det er klart det er en kjempetrend å være brun. Se på alle på t-banen. ‘Hei. Åsssen klarer du å bli så brun? Jeg er så hvit skjønner du. Buhu. Redd meg.’ Anonymkode: de3f4...44d
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #11 Skrevet 16. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her skjønner jeg ikke hva du mener i det hele tatt. Anonymkode: ef8bb...d7c Det gjør ikke noe. 🙂 Anonymkode: de3f4...44d
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #12 Skrevet 16. august 2019 Det er bedre at smører huden med solkrem før de soler seg enn at de smører seg inn i matolje før de soler seg. Det gjorde bestemødrene mine i mange år, og det endte med hudkreft for begge to (og venninnene deres også, for øvrig). Farmor syntes det var litt flaut å forklare barnebarna at hun manglet en stor hudbit på neseryggen fordi hun fikk hudkreft av å bokstavelig talt fritere seg selv i sola. Anonymkode: da7b9...9fb
Kragebein Skrevet 17. august 2019 #13 Skrevet 17. august 2019 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Kragebein, adm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå