Gjest Geitrams Skrevet 11. mai 2005 #1 Skrevet 11. mai 2005 Hvordan kan det gå ann å ikke føle noe sjalusi eller følelser i den retningen når man driver med trekanter, gruppesex, partner bytte osv? Må da tenke i det minste av og til at kanskje han synes noen av de andre er bedre i senga, har finere kropp osv? Vil gjerne høre noen tanker om emnet.
Gjest OhMaiaHi Skrevet 11. mai 2005 #2 Skrevet 11. mai 2005 Et par som sammen har tatt en beslutning om å delta i trekanter i blant, tenker ikke slik, og får heller ikke de følelsene du beskriver. De parene som har trekanter, er som regel par med en høy grad av trygghet, både på seg selv og forholdet, og hvor følelsene for hverandre er veldig dype og sterke. Men en sjelden gang søker de den spenningen en trekant gir. Kjærlighetsforholdet mellom paret, er forlengst avklart, så ingen kan klare å splitte de. Trekantene er ikke "hovedinnholdet" i deres sexliv. Den tredje personen blir en slags "statist", som også har en spennende opplevelse, med "hovedopplevelsen" er det paret som har sammen. Skjønte du det?
Gjest Geitrams Skrevet 11. mai 2005 #3 Skrevet 11. mai 2005 Jeg skjønner hva du skriver, men vet ikke om det kan sies å være helt rett. Du sier kjærligheten er definert og dyp og sterk så ikke noe kan splitte dem. Det skjer da blant "slike folk" og det at det blir splittelse. Og det er da folk som ikke driver med sånt som har minst like sterk kjærliget, siden de ikke vil dele den andre, eller bli delt på. Det var ikke egentlig direkte splitting jeg tenkte på da, men bare følelser/tanker man får. Vil si det blir unaturlig eller rart om de ikke tenker noe rundt det jeg sa. Da er det jo nesten så en kan begynne å betvile følelsene deres for hverandre. SÅ for gitt er det jo ikke sunt å ta partneren da. At UANSETT så kommer han/hun ikke til å like andre bedre/ ville ha de mer/ tenne mer på de/ osv.
Gjest OhMaiaHi Skrevet 11. mai 2005 #4 Skrevet 11. mai 2005 Jeg skjønner hva du skriver, men vet ikke om det kan sies å være helt rett. Du sier kjærligheten er definert og dyp og sterk så ikke noe kan splitte dem. Det skjer da blant "slike folk" og det at det blir splittelse. Og det er da folk som ikke driver med sånt som har minst like sterk kjærliget, siden de ikke vil dele den andre, eller bli delt på. Det var ikke egentlig direkte splitting jeg tenkte på da, men bare følelser/tanker man får. Vil si det blir unaturlig eller rart om de ikke tenker noe rundt det jeg sa. Da er det jo nesten så en kan begynne å betvile følelsene deres for hverandre. SÅ for gitt er det jo ikke sunt å ta partneren da. At UANSETT så kommer han/hun ikke til å like andre bedre/ ville ha de mer/ tenne mer på de/ osv. Når forelskelse oppstår, så er det i første omgang på grunnlag av helt andre mekanismer enn naken kropp og seksuelle handlinger med en person. Joda, det er også par med sterke og dype følelser, som ikke deltar i trekanter. Men du har nok enda ikke "knekket koden" når det gjelder et pars deltagelse i trekant. Paret "deler" absolutt ikke hverken seg selv eller den andre, de deler tvertimot en spennende opplevelse sammen.
Gjest Geitrams Skrevet 11. mai 2005 #5 Skrevet 11. mai 2005 Du skjønner ikke helt hva jeg mener, tydeligvis. Jeg snakker ikke om å få følelser FOR den/de andre man har sex med, men å føle sjalusi eller ikke nødvendigvis sjalusi heller, men på en eller annen måte tenke at han kasnkje syntes en av de andre var bedre i senga, hadde penere pupper, finere kropp, at han passet badre sexuelt med henne osv. Altså ikke at man blir forelsket i den andre. Når det gjelder partnerbytte og swingers får du meg ikke til å tro at detter først og fremst er noe paret har sammen, da de kanskje utelukkende har sex med andre folk uten partneren. Uansett så greier jeg ikke helt se at det viktigste er at de DELER dette, da det jo dreier seg om å få hatt sex med en ny tredjeperson. Det må jo være sånn at folk som driver med dette kanskje har det litt kjedelig sexuelt siden de ikke får "nok2 av bare hverandre.
Gjest OhMaiaHi Skrevet 11. mai 2005 #6 Skrevet 11. mai 2005 Du skjønner ikke helt hva jeg mener, tydeligvis. Jeg snakker ikke om å få følelser FOR den/de andre man har sex med, men å føle sjalusi eller ikke nødvendigvis sjalusi heller, men på en eller annen måte tenke at han kasnkje syntes en av de andre var bedre i senga, hadde penere pupper, finere kropp, at han passet badre sexuelt med henne osv. Altså ikke at man blir forelsket i den andre. Når det gjelder partnerbytte og swingers får du meg ikke til å tro at detter først og fremst er noe paret har sammen, da de kanskje utelukkende har sex med andre folk uten partneren. Uansett så greier jeg ikke helt se at det viktigste er at de DELER dette, da det jo dreier seg om å få hatt sex med en ny tredjeperson. Det må jo være sånn at folk som driver med dette kanskje har det litt kjedelig sexuelt siden de ikke får "nok2 av bare hverandre. Jeg ser av dine ulike innfallsvinkler, at du ikke er "der" når det gjelder forståelsen av dette. Da blir det i grunnen litt vanskelig å kommunisere hvilke mekanismer en trekant bygger på. Man har valgt sin partner, gjennom å leve sammen over tid, og ut fra dennes kvaliteter og personlighet. Hvis ikke samlivet hadde funket med partneren, så hadde forholdet vært over forlengst. Kan nesten si at det som oftest skjer, er at tredjepersom "brukes" av paret, uten at denne er direkte frustrert over det. Også h*n har en spennende sexopplevelse under seansen. Et par som er inne på trekantopplevelser, gjør dette kanskje en gang eller to i året. Det er jo ikke en livsstil? Man har ikke behov for å overdrive det. Syns jeg etterhvert i denne dialogen med deg, aner et behov for å nedverdige eller rakke ned på, et par som gjør slike valg i sexlivet sitt, men som du ikke kan tenke deg å delta i. Det budskapet har du fått fram. Ingen tvinger deg heller til å endre standpunkt. Enhver gjør de valg man er mest komfortabel med.
Gjest Geitrams Skrevet 11. mai 2005 #7 Skrevet 11. mai 2005 Jeg rakker da ikke ned på noen, jeg bare vil forstå hvordan folk villig kan la den de elsker knulle andre personer, uten å føle det minste lite stikk av noe som helst. Selv hadde jeg en kjæreste i et par år som jeg nok helt fint kunne delt med andre, for på den måten få tilgang til andre selv. For han i seg selv ga meg ikke det helt store sexuelt, men dette ville han ikke. Nå i ettertid ser jeg jo at grunnen til at jeg godt kunne delt ham var at han var ikke rett mann for meg, jeg elsket ham ikke nok, han tente meg ikke nok. Ergo burde vi ikke vært sammen. Med min nåværende kunne jeg aldri tenkt meg dette, han er min og bare min. Jeg vil ikke ha andre, og det fine vi har sexuelt er det ingen andre som skal ha del i. Da blir det ødelagt. For meg. Fordi han er Mannen. Skjønner ikke helt hvorfor du sier at jeg nok ikke er helt "der" når det gjelder trekanter og sånn derfor klarer du ikke formidle. Hele poenget mitt er jo at jeg ikke er der da, jeg kan ikke se noe som helst grunn til dette når han jeg har gir meg alt jeg trenger. Når man treffer andre man som par skal ha sex med, kommer det altså ingen som helst tanker om denne personen? Det kunne like gjerne vært en dildo liksom, et hjelpemiddel?
Gjest OhMaiaHi Skrevet 11. mai 2005 #8 Skrevet 11. mai 2005 Jeg rakker da ikke ned på noen, jeg bare vil forstå hvordan folk villig kan la den de elsker knulle andre personer, uten å føle det minste lite stikk av noe som helst. Selv hadde jeg en kjæreste i et par år som jeg nok helt fint kunne delt med andre, for på den måten få tilgang til andre selv. For han i seg selv ga meg ikke det helt store sexuelt, men dette ville han ikke. Nå i ettertid ser jeg jo at grunnen til at jeg godt kunne delt ham var at han var ikke rett mann for meg, jeg elsket ham ikke nok, han tente meg ikke nok. Ergo burde vi ikke vært sammen. Med min nåværende kunne jeg aldri tenkt meg dette, han er min og bare min. Jeg vil ikke ha andre, og det fine vi har sexuelt er det ingen andre som skal ha del i. Da blir det ødelagt. For meg. Fordi han er Mannen. Skjønner ikke helt hvorfor du sier at jeg nok ikke er helt "der" når det gjelder trekanter og sånn derfor klarer du ikke formidle. Hele poenget mitt er jo at jeg ikke er der da, jeg kan ikke se noe som helst grunn til dette når han jeg har gir meg alt jeg trenger. Når man treffer andre man som par skal ha sex med, kommer det altså ingen som helst tanker om denne personen? Det kunne like gjerne vært en dildo liksom, et hjelpemiddel? Nøyer meg med å kommentere kun det jeg har uthevet i ditt innlegg. Uthevelse 1: Må le litt. I min verden, handler det overhodet ikke om at trekant dreier seg om å "snike seg til tilgang til andre." Da blir utgangspunktet det dårligst tenkelige. Uthevelse 2: Man gir seg ikke ut i en trekant med personer som man ikke kan fordra. Det sier seg sjøl. Men personen får en veldig "sex-relatert" identitet, og tilfredstiller et behov hos paret, så vedkommende er ikke direkte å sammenligne med en dildo. Det er jo et menneske av kjøtt og blod, og som med sin tilstedeværelse bidrar til en "setting" som paret tenner på. Det er settingen man tenner på, og det som skjer underveis, og ikke på den tredje personen isolert sett som person. Det er ikke alt i andres adferd som passer for en sjøl. Jeg vet ingen annen råd enn at du får nøye deg med å konstatere det. Hvis du er happy med ditt liv, så er ingenting bedre enn det, og da får du like eller ikke like, at noen mennesker har andre preferanser enn deg. Jeg har ingen ambisjon om å få deg til å "knekke kodene". Jeg ville bare så realistisk som mulig belyse det du undret over. Så får du like svarene eller ikke like de.
Gjest gjest1 Skrevet 11. mai 2005 #9 Skrevet 11. mai 2005 Må da tenke i det minste av og til at kanskje han synes noen av de andre er bedre i senga, har finere kropp osv? Kanskje de som velger å innlemme andre i sexlivet sammen med partner har større selvtillit enn deg? Kanskje er de trygg på egne prestasjoner og egen kropp og ser ikke på den andre som en trussel for sitt eget selvbilde, men en kilde til pirring og nytelse? Jeg har aldri forsøkt trekant selv, dette er bare mine tanker om emnet, som du ba om.
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2005 #10 Skrevet 11. mai 2005 Kanskje de som velger å innlemme andre i sexlivet sammen med partner har større selvtillit enn deg? Kanskje er de trygg på egne prestasjoner og egen kropp og ser ikke på den andre som en trussel for sitt eget selvbilde, men en kilde til pirring og nytelse? Her er du nok ganske nær sannheten, Possum.
Gjest Geitrams Skrevet 12. mai 2005 #11 Skrevet 12. mai 2005 Ja, men Possum, da er du jo inne på det jeg nevnte med å ta den andre for gitt. Det har ikke noe med dårlig/god selvtillit å gjøre. Selv folk med god selvtillit vil da i blant tenke slik at det finnes andre der ute som er bedre/finere enn meg selv. Personlig har jeg rimelig god selvtillit. Hvis man ikke overhodet får noe stikk av sjalusi under en slik setting tyder jo det på at man tar partneren totalt for gitt. Han/hun blir hos meg samme faen. Og det å ta noen for gitt er jo det aller aller verste for et forhold da.
Gjest OhMaiaHi Skrevet 12. mai 2005 #12 Skrevet 12. mai 2005 Ja, men Possum, da er du jo inne på det jeg nevnte med å ta den andre for gitt. Det har ikke noe med dårlig/god selvtillit å gjøre. Selv folk med god selvtillit vil da i blant tenke slik at det finnes andre der ute som er bedre/finere enn meg selv. Personlig har jeg rimelig god selvtillit. Hvis man ikke overhodet får noe stikk av sjalusi under en slik setting tyder jo det på at man tar partneren totalt for gitt. Han/hun blir hos meg samme faen. Og det å ta noen for gitt er jo det aller aller verste for et forhold da. Trygghet og harmoni i et parforhold, er da ikke ensbetydende med at man tar den andre for gitt? ...og lar den andre gå for lut og kaldt vann, og dermed signaliserer at h*n ikke betyr noe for en? Du vinkler ting litt rart, syns jeg, Geitrams. Man går jo ikke rundt på jorden og tror at man er Guds gave til menneskeheten? Man vet jo at det er masse folk der ute som er "bedre" enn en selv i noen sammenhenger? Men det forhindrer jo ikke at hun og han i et par kan leve fullstendig i kjærlighet, harmoni, og trygghet med hverandre, og at "konkurranse" fra andre således ikke er et tema, eller en trusel?
Gjest Geitrams Skrevet 12. mai 2005 #13 Skrevet 12. mai 2005 Nei, ikke guds gave til menneskeheten. Men slik du beskriver det "ideelle" parforhold så skal man vitterlig gå rundt å tro man er guds gave til partneren.
Gjest gjest1 Skrevet 12. mai 2005 #14 Skrevet 12. mai 2005 Ja, men Possum, da er du jo inne på det jeg nevnte med å ta den andre for gitt. Beklager Geiterams, men uansett hvor mye jeg leser teksten jeg skrev om dette, så klarer jeg ikke å se at jeg nevner noe som helst om å ta den andre for gitt? Jeg tror du har gjort deg opp en ganske bestemt mening om dette temaet og ikke egentlig er interessert i andre syn på saken, men leter etter bekreftelse på den meningen du sitter med. Og det er greit nok det, men ikke fortolk innleggene mine av den grunn.
Gjest OhMaiaHi Skrevet 12. mai 2005 #15 Skrevet 12. mai 2005 Jeg tror du har gjort deg opp en ganske bestemt mening om dette temaet og ikke egentlig er interessert i andre syn på saken, men leter etter bekreftelse på den meningen du sitter med. Du skrev akkurat det jeg selv har tenkt på.
Gjest OhMaiaHi Skrevet 12. mai 2005 #16 Skrevet 12. mai 2005 Nei, ikke guds gave til menneskeheten. Men slik du beskriver det "ideelle" parforhold så skal man vitterlig gå rundt å tro man er guds gave til partneren. Du sitter tydeligvis fast i en slags bevisshet om at forhold stadig utsettes for trusler utenfra, og at utrygghet paret i mellom er "normalt". Slik bør det absolutt ikke være i et godt forhold. Heller ikke der de hver for seg er Guds gave til menneskeheten.
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2005 #17 Skrevet 12. mai 2005 Ikke trussler, men man bør da av og til oppleve det sånn at man faktisk skal være glad for den man har, at man er heldig som har kjæresten, og ikke bare ta det for gitt at han/hun alltid vil være der. Da dør forholdet ganske fort.
Gjest OhMaiaHi Skrevet 12. mai 2005 #18 Skrevet 12. mai 2005 Ikke trussler, men man bør da av og til oppleve det sånn at man faktisk skal være glad for den man har, at man er heldig som har kjæresten, og ikke bare ta det for gitt at han/hun alltid vil være der. Da dør forholdet ganske fort. Men det er da ingen i denne tråden som har uttalt seg på en måte som skulle tilsi at de ikke syns det er viktig å sette pris på sin kjære, eller tar det for gitt at h*n er der? :o
Gjest Geitrams Skrevet 12. mai 2005 #19 Skrevet 12. mai 2005 Når man ALDRI noensinne føler et bittelitte stikk av sjalusi, selv ikke når han ligger og humper og knuller på ei annen dame, da tar man vel partneren for gitt, og/eller man bryr seg fint lite om hva som skulle skje..
Gjest OhMaiaHi Skrevet 12. mai 2005 #20 Skrevet 12. mai 2005 Når man ALDRI noensinne føler et bittelitte stikk av sjalusi, selv ikke når han ligger og humper og knuller på ei annen dame, da tar man vel partneren for gitt, og/eller man bryr seg fint lite om hva som skulle skje.. Dette du sier her er betegnende for ting som er nevnt tidligere, om at du har laget deg et fastlåst bilde av trekantsituasjoner, og mangler totalt evnen til å forestille deg at ting kan oppleves annerledes av de innvolverte, enn hva du forestiller deg oppi ditt hode. Forstiller du deg f eks at en trekant kun består av to jenter og en mann? Hva med den omvendte settingen? Tror den er vel så vanlig som som to jenter og en mann. Hvorfor stiller du de opprinnelige spørsmålene, hvis du har forhåndsbestemt at du nekter å innse at noen har glede av trekantopplevelser? Opplevelser som paret på ingen måte føler som en trusel for forholdet? Når folk med trekant-erfaringer etter beste evne prøver å formidle mekanismene rundt dette, så turer du bare videre med ditt mantra? Er det ingen vilje tilstede for å se at paret opplever dette sammen, og at dine pussige formuleringer om "humper og knuller på noen annen" blir til de grader idiotisk, og løsrevet fra den virkeligheten paret opplever? Jeg regner med at du "slipper" å delta i noen trekanter, og at du derfor må leve med din frustrasjon over at det finnes andre som gjør dette med glede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå