Gå til innhold

Kan det være skadelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har gått ned godt over 20 kg og de siste fem kiloene sitter litt ekstra, så jeg har begynt å telle kalorier. Jeg har lagt inn høyde og vekt og flere steder står det at jeg skal spise 1300 kcal. Nå vil jeg ikke ha diskusjon om det er riktig forhold til høyde/vekt, men mer om det faktisk er et skadelig kalorinivå å være på uavhengig av vekt?

Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg ser det blir diskutert litt frem og tilbake her på KG og det er mildt sagt delte meninger.

Skal sies at jeg har kontorjobb, så sitter mesteparten av dagen og pga en skade så trener jeg ikke.

Anonymkode: cb57b...d76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du sitter stille hele dagen, er frisk ellers og har en variert kost er det ikke farlig.

Anonymkode: d4137...f72

Skrevet

Nei det er ikke skadelig. Er nok ikke bra å spise så lite på lang sikt, men det tror jeg ikke du har planer om heller. :)

Anonymkode: 08e1e...367

Skrevet

Men er det da sånn at hvis jeg legger meg på 1500 så er det bedre, altså ikke farlig?

Anonymkode: cb57b...d76

Skrevet

Det er ikke skadelig om du får i deg alle vit/mineraler. På et slikt kaloriinntak anbefales nesten alltid en multivitamin om dagen i tillegg. Hvis du vil spise 1500 isteden må du bare prøve og se om det fungerer. 

Anonymkode: 3c975...d79

Skrevet (endret)

Tråden stenges da vi ikke tillater diskusjoner om daglig inntak under 1500 Kcal. 

Minner om retningslinjene for Kosthold, trening og sport.

Sitat

Innlegg og tråder med spørsmål og/eller diskusjon om inntak av mindre enn 1500 kalorier, vil bli stengt.
Etter en lengre diskusjon og gjennomgang av informasjon, har vi nå kommet frem til at vi vil endre minstegrensen til 1500 kalorier, i henhold til Helsedirektoratets anbefalinger her

Viser også til deres kilde her (side 187)

Edit: Tråden er også ryddet for innlegg som anbefaler lavt matinntak

Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...