AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #1 Del Skrevet 14. august 2019 Hvordan har dere det seksuelt nå, er det mulig å få tilbake et "normalt" sexliv, og å kunne føle lyst og tiltrekning til en mann igjen?! Noen som vil dele sine erfaringer? Anonymkode: 3a573...4e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #2 Del Skrevet 14. august 2019 Jeg ble voldtatt da jeg var 21 og jomfru. Gikk gjennom noen traumatiske år der jeg gikk gjennom fasene "jeg er ikke noe verdt, så jeg kan like gjerne gi meg selv bort"...til "jeg er ikke noe verdt, så jeg må skjule meg og kroppen min ". Hadde en periode der jeg var MYE rotete med menn (uten å ligge med dem faktisk, men det handlet mye om min moral)...var veldig ukritisk, jeg var jo ikke verdt noe. Så fulgte en fase med store baggy og lite feminine klær. Jeg skulle ikke være attraktiv for menn. Da jeg valgte etter tre år i fornektelse å sette ord på det til en psykolog... Da gikk det hull på boblen og jeg kunne endelig begynne å bygge meg opp igjen. I dag er jeg gift. Har tre barn. Føler mye lyst og glede ved sex og får sjelden flashbacks. Hatt andre forhold før jeg giftet meg og, det sex var bare noe fint og jeg føler meg leget. Har du opplevd dette? I såfall har du min dypeste medfølelse, for seksuelle overgrep er grusomt å oppleve og det kan ta tid å leges. Men du kommer dit! Punkt en: snakk med noen profesjonell. Sett ord på det. Vit at dette er ikke din skyld. Plasser skyld der skylden hører hjemme. Og DU er verdifull! Det kommer til å gå bra 💚 Anonymkode: 47abc...3b7 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majana Skrevet 14. august 2019 #3 Del Skrevet 14. august 2019 Jeg ble voldtatt og utsatt for fysisk og psykisk vold gjentatte ganger av tidligere partner, og ble voldtatt av en annen mann kort tid etter jeg hadde kommet meg ut av forholdet. Tiden etter har vært en berg og dalbane. Noen lange perioder hvor hvem som helst fikk gjøre hva som helst med meg. Og andre perioder hvor jeg ikke tålte at noen tok på meg før jeg kastet opp. Etter noen vanskelige år forstod jeg at jeg faktisk hadde et problem og søkte hjelp hos en terapeut som hjalp meg med å se verdien i meg igjen. Det tok tid, men jeg klarte etterhvert å plassere skylden der den skulle være. Noe som var noe av det viktigste for meg. Nå lever jeg fint med det jeg har opplevd og har et ganske normalt forhold til sex. Sier «ganske normalt» da det har dukket opp noen preferanser som jeg har litt problemer med å forstå selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #4 Del Skrevet 14. august 2019 Ja det går an, men det tar tid. Det tok meg tre år å komme over det verste, og i den tiden kunne ikke en mann gi meg en klem uten at jeg fikk nærmest panikk. De kunne ikke ta på meg i det hele tatt. Nå etter flere år er alt normalt, men det er ting en partner aldri kan gjøre. Det går likevel helt bra når en bare kommuniserer og får andre til å forstå. Anonymkode: 555ec...985 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #5 Del Skrevet 14. august 2019 Jeg opplevde psykisk vold og overgrep av en tidligere partner. Jeg var under behandling hos psykolog for andre saker fra før dette begynte og hun var veldig våken. For min del trodde jeg at det var sånn et normalt, sunt og fint forhold skulle være, og det trodde jeg frem til det kom en og motbeviste det. Den dag i dag har jeg et fint forhold til sex, har noe flashbacks, men det går stort sett greit. Anonymkode: ec762...7e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #6 Del Skrevet 14. august 2019 Kort fortalt har jeg hatt et anstrengt forhold til sex og menn. Ikke klart å sette grenser. Jeg ble også voldtatt som jomfru, jeg var 19 år. Jeg gikk til psykolog men turte ikke fortelle henne om det. Jeg hadde i alle år sett for meg å vente med sex til jeg var sammen med den "perfekte" mannen. Siden dette ble ruinert, ga jeg totalt faen og mistet respekt for meg selv. Kroppen min hadde ingen verdi lenger, så jeg festet masse og hadde masse ONS med menn jeg som regel ikke var tiltrekt av. Hadde ikke grenser og opplevde mye som var i gråsonen med flere av disse mennene. Jeg klarte å "våkne" etter kanskje et år. Var mer selektiv med hvem jeg lå med, men hadde fortsatt ikke særlig med grenser, og lot meg herses med i senga. Og så ble jeg sammen med en manipulerende fyr som kort fortalt var en egoist i senga. Var til slutt utro mot ham som "hevn", etter to år. Hadde sporadisk sex med en kompis som viste meg hva bra sex kunne være. Så ble jeg voldtatt igjen, turte ikke fortelle noen om det, spesielt ikke typen som jeg slo opp med kort tid senere. Jeg husker ikke mye av månedene etter voldtekten. Alt ble svart og jeg var deppa i lang tid. Så møtte jeg en fyr på en fest, ble umiddelbart tiltrukket av ham. Lå ikke med ham den kvelden, noe som var nytt for meg, da jeg var vant til å ha ONS. Følte jeg tok tilbake seksualiteten min, hadde en kort sommerflørt med ham og vi hadde bra sex. Han var den første fyren jeg hadde edru sex med, den første gangen vi hadde sex. Etter sommerflørten gikk jeg ikke ut på byen i det hele tatt, da jeg visste at atferden min var destruktiv, og jeg måtte unngå å være på fester siden det kunne ende i ONS jeg angret på. Etter et halvt år møtte jeg eksen min, en fantastisk snill fyr, som jeg stolte på, da vi hadde kjent hverandre i noen år. I begynnelsen av forholdet kunne jeg få vonde flashbacks, spesielt da han tok meg bakfra, fordi jeg har flere ganger opplevd at menn brått har tatt meg analt uten spørsmål og uten forvarsel, og som ikke stoppet når jeg gråt og hadde det vondt. Når vi hadde vært sammen i noen måneder var jeg fullstendig avslappet. Han respekterte med på alle måter og presset meg ikke til noe. Jeg avklarte tidlig at analsex ville være helt uaktuelt, rett og slett fordi jeg ikke vil, og fordi jeg har vonde minner om alle som har tvunget meg til å ha det (som sagt, uten å spørre meg engang!). Det eneste som "henger igjen" fra fortiden er at jeg noen ganger kan stivne til hvis vi hadde sex i stillinger hvor jeg følte at eksen kunne med uhell havne i "feil" hull. Han slo nylig opp, og jeg har sagt til meg selv at jeg aldri skal ha sex med tilfeldige menn igjen. Jeg er nesten helt avholds, om jeg skal drikke er det bare et par enheter. Jeg forbinder fylla og byen med fortiden min, så det er noe jeg rett og slett skal unngå, for å ikke havne tilbake til det gamle mønsteret mitt. Jeg føler at dette kanskje er den mest effektive måten å ha kontroll over meg selv og min kropp. Akkurat nå føler jeg at jeg aldri tør åpne meg for en mann igjen, eller å bli tiltrukket av noen, eller å ha god sex igjen. Men kompisen, sommerflørten og eksen viste meg at det absolutt er mulig å bli tiltrukket av menn, og å ha god sex hvor man er trygg og hvor grensene dine respekteres. Trygghet har altså vært det viktigste for meg, å være med menn som bryr seg om meg og ikke presser meg. Anonymkode: 2e293...3de 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #7 Del Skrevet 14. august 2019 Ja, absolutt fullt mulig. Anonymkode: ce33c...0df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #8 Del Skrevet 14. august 2019 Jeg ble grovt seksuelt misbrukt som barn, ble regelmessig voldtatt fra jeg var 5 år. Jeg har et overaskende bra forhold til menn og sex, alltid klart å sette klare grenser. Og jeg klarer å elske, og jeg nyter sex. Eneste som kan trigge, er når jeg suger så må jeg ha 100% kontroll. Tar han tak i hodet mitt, så kan jeg få angstanfall. Men nå har jeg ikke ONS, så dette er noe jeg gir beskjed om. Jeg har og kjent panikk noen ganger, hvis mannen ligger over meg, så jeg føler meg helt fastlåst, men da får jeg bare meg selv løs, så går det raskt over. Så i 98% av tilfellene, så skjønner ikke den andre at det var noe galt. Anonymkode: e0f9e...e89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #9 Del Skrevet 14. august 2019 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kort fortalt har jeg hatt et anstrengt forhold til sex og menn. Ikke klart å sette grenser. Jeg ble også voldtatt som jomfru, jeg var 19 år. Jeg gikk til psykolog men turte ikke fortelle henne om det. Jeg hadde i alle år sett for meg å vente med sex til jeg var sammen med den "perfekte" mannen. Siden dette ble ruinert, ga jeg totalt faen og mistet respekt for meg selv. Kroppen min hadde ingen verdi lenger, så jeg festet masse og hadde masse ONS med menn jeg som regel ikke var tiltrekt av. Hadde ikke grenser og opplevde mye som var i gråsonen med flere av disse mennene. Jeg klarte å "våkne" etter kanskje et år. Var mer selektiv med hvem jeg lå med, men hadde fortsatt ikke særlig med grenser, og lot meg herses med i senga. Og så ble jeg sammen med en manipulerende fyr som kort fortalt var en egoist i senga. Var til slutt utro mot ham som "hevn", etter to år. Hadde sporadisk sex med en kompis som viste meg hva bra sex kunne være. Så ble jeg voldtatt igjen, turte ikke fortelle noen om det, spesielt ikke typen som jeg slo opp med kort tid senere. Jeg husker ikke mye av månedene etter voldtekten. Alt ble svart og jeg var deppa i lang tid. Så møtte jeg en fyr på en fest, ble umiddelbart tiltrukket av ham. Lå ikke med ham den kvelden, noe som var nytt for meg, da jeg var vant til å ha ONS. Følte jeg tok tilbake seksualiteten min, hadde en kort sommerflørt med ham og vi hadde bra sex. Han var den første fyren jeg hadde edru sex med, den første gangen vi hadde sex. Etter sommerflørten gikk jeg ikke ut på byen i det hele tatt, da jeg visste at atferden min var destruktiv, og jeg måtte unngå å være på fester siden det kunne ende i ONS jeg angret på. Etter et halvt år møtte jeg eksen min, en fantastisk snill fyr, som jeg stolte på, da vi hadde kjent hverandre i noen år. I begynnelsen av forholdet kunne jeg få vonde flashbacks, spesielt da han tok meg bakfra, fordi jeg har flere ganger opplevd at menn brått har tatt meg analt uten spørsmål og uten forvarsel, og som ikke stoppet når jeg gråt og hadde det vondt. Når vi hadde vært sammen i noen måneder var jeg fullstendig avslappet. Han respekterte med på alle måter og presset meg ikke til noe. Jeg avklarte tidlig at analsex ville være helt uaktuelt, rett og slett fordi jeg ikke vil, og fordi jeg har vonde minner om alle som har tvunget meg til å ha det (som sagt, uten å spørre meg engang!). Det eneste som "henger igjen" fra fortiden er at jeg noen ganger kan stivne til hvis vi hadde sex i stillinger hvor jeg følte at eksen kunne med uhell havne i "feil" hull. Han slo nylig opp, og jeg har sagt til meg selv at jeg aldri skal ha sex med tilfeldige menn igjen. Jeg er nesten helt avholds, om jeg skal drikke er det bare et par enheter. Jeg forbinder fylla og byen med fortiden min, så det er noe jeg rett og slett skal unngå, for å ikke havne tilbake til det gamle mønsteret mitt. Jeg føler at dette kanskje er den mest effektive måten å ha kontroll over meg selv og min kropp. Akkurat nå føler jeg at jeg aldri tør åpne meg for en mann igjen, eller å bli tiltrukket av noen, eller å ha god sex igjen. Men kompisen, sommerflørten og eksen viste meg at det absolutt er mulig å bli tiltrukket av menn, og å ha god sex hvor man er trygg og hvor grensene dine respekteres. Trygghet har altså vært det viktigste for meg, å være med menn som bryr seg om meg og ikke presser meg. Anonymkode: 2e293...3de Sender masse styrke til deg!!! Anonymkode: 71c2e...55c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #10 Del Skrevet 15. august 2019 Er det ingen på KG som ikke har blitt voldtatt? Anonymkode: c92f2...084 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majana Skrevet 15. august 2019 #11 Del Skrevet 15. august 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det ingen på KG som ikke har blitt voldtatt? Anonymkode: c92f2...084 TS spør etter erfaringer fra folk som har opplevd voldtekt eller overgrep. Da er det jo naturlig at de som svarer faktisk har blitt voldtatt eller utsatt for overgrep. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #12 Del Skrevet 15. august 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: Er det ingen på KG som ikke har blitt voldtatt? Anonymkode: c92f2...084 Du får opprette en tråd for de som ikke er voldtatt. Var ikke det som var spørsmålet i denne tråden... Anonymkode: ba077...60b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #13 Del Skrevet 15. august 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det ingen på KG som ikke har blitt voldtatt? Anonymkode: c92f2...084 Er det ingen på kg som kan tenke? 🙄 Anonymkode: e5cfc...abf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #14 Del Skrevet 15. august 2019 Kunne skrevet langt og utfyllende om bakgrunnen, men vil bare si at det er fullt mulig. For meg handler det om å jobbe med meg selv mentalt for å skape et klart skille mellom han som voldtok meg, og de jeg har ligget med i etterkant. Når jeg har fått verdens beste kjæreste har dette gått litt av seg selv. Men det er fortsatt sånn at jeg setter pris på omsorgsfull sex med masse kommunikasjon, mens jeg før foretrakk det råe og ville. Spontane initiativ fra han er litt risikosport, 1 av 10 ganger skvetter jeg til og får alt opp igjen. Så vi har fortsatt en vei å gå. Men jeg vet at jeg er på vei og at det bare er et spørsmål om tid før jeg nyter sex fullt ut. Jeg er langt over 90 prosent nå. Anonymkode: c186b...d2d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #15 Del Skrevet 15. august 2019 ...kom på en episode som kanskje er verdt å nevne her. I sommer hadde jeg sex med kjæresten i misjonær og ting eskalerte litt, blikket hans ble mørkere og bevegelsene røffere. Vanligvis når det skjer pleier jeg å stivne litt til, møte blikket hans for å "hente han tilbake" til mitt nivå, og gjerne holde øyekontakt for å gjøre det hele så trygt som mulig. Men denne gangen ble jeg revet med, kastet hodet bakover og bare henga meg, kom så det sang og ville bare ha mer, mer, mer. Sånne opplevelser gjør at sexlivet er verdt å kjempe for! Anonymkode: c186b...d2d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #16 Del Skrevet 15. august 2019 Jeg har lyst og tiltrekning, men har opplevd situasjoner jeg ikke takler og. Hvis han ligger for tungt på meg, er for tett på halsen eller lignende så får jeg helt noia og må avbryte. Anonymkode: 88b2b...cd7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #17 Del Skrevet 15. august 2019 Så sterkt å lese av dere som turde å dele her!! Står i samme situasjon selv, og kjenner meg igjen i så mye av det dere skriver. Prøver å tenke at det må finnes et håp for å få et godt liv igjen, etter seksuelle overgrep i barndommen, to voldtekter med mange års mellomrom og et liv med ditto traumer og null tillit til menn! Anonymkode: f624f...970 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #18 Del Skrevet 15. august 2019 https://www.krisepsykologi.no/fagblogg/voldtekt-skyld-og-skam/ Anonymkode: f624f...970 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #19 Del Skrevet 15. august 2019 Jeg ble voldtatt da jeg var 15 år av tre eldre gutter og jeg var jomfru. Slet i mange år etterpå med lav selvfølelse og skam. Lot meg selv bruke og hadde mye sex med mange forskjellige i tenårene. Følte meg lite verdt og skitten. Uansett lang historie kort. Det var først i 30 årene jeg klarte å ha sex som normalt. Har hatt samme partner siden jeg var 23(er 34 nå) men klarte ikke å ha sex av kjærlighet før etter mange års samliv. Anonymkode: acfcb...ae6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Girlygirl9 Skrevet 15. august 2019 #20 Del Skrevet 15. august 2019 Det blir bedre 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå