Gjest Dalwhinnie Skrevet 11. mai 2005 #1 Skrevet 11. mai 2005 Noen som har erfaring med Redken Glass Look? Det er er hårserum som høres ganske likt ut som Frizz Ease fra John Frieda, men jeg lurer på om dette også er fullt av silikon. Bruker Redkens Outshine nå, og er godt fornøyd med den, men kunne også tenkt meg å prøve et produkt som er litt tyngre. Er imidlertid ikke interessert i et produkt med masse silikon i. Noen som vet om sider hvor en kan sjekke innholdet i slike produkter?
Gjest Gjesta Skrevet 11. mai 2005 #2 Skrevet 11. mai 2005 Du kan jo sjekke hos drugstore.com? der kan du lese product details/se på forpakningen, i hvertfall. Ellers må jeg si at jeg blir VELDIG sjokkert om det ikke er silikon i den; du finner knapt frisørprodukter uten. Men det finnes silikoner og silikoner; noen bygger seg opp i håret og skaper trøbbel (i billigprodukter), andre er mer eller mindre utvaskbare. Men jeg vet ikke hva som er hva, visstnok kan man knapt si det fra den kjemiske betegnelsen. :-?
Gjest Dalwhinnie Skrevet 11. mai 2005 #3 Skrevet 11. mai 2005 Hmmmm... altså ikke helt lett å bli klok på. Vet at MOP ikke har silikon i sine produkter, men de har ikke noe produkt a la det er jeg er på jakt etter. Takk for tipset om drugstore.com. Fant innholdsdeklarasjonene der, men vet ikke helt om jeg ble så mye klokere. Silikon finnes i så mange forskjellige kjemiske forindelser, og jeg har ikke god nok oversikt. Ut fra det jeg leser, så finner jeg ikke som som ser ut som silikon i Outshine, men som forventet i Glass Look. Outshine: Water/Aqua, Cetyl Alcohol, Dimethicone, Isostearyl Alcohol, Butyrospermum Parkii (Shea Butter) Fruit, Behentrimonium Chloride, Phenoxyethanol, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Polyquaternium 11, Cetrimonium Chloride, Methylparaben, Fragrance/Parfum, Propylparaben, Hydroxypropyltrimonium Hydrolyzed Wheat Protein, Chlorhexidine Dihydrochloride Glass look: Cyclopentasiloxane, Dimethiconol, Phenoxyethanol, Fragrance Er ikke den jeg har uthevet her en silikonkombinasjon?
Gjest Gjesta Skrevet 11. mai 2005 #4 Skrevet 11. mai 2005 Dimethicone i Outshine er en silikon, det samme er cyclopentasiloxane og dimethiconol. Jeg har sett cyclo... i masser av produkter (i hårprodukter, bodylotion, kremer, varmebeskyttende produkter), tror det brukes for å gi en glatt overflate. Det beste du kan gjøre, er å bruke en renseshampo ca en gang pr uke.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 11. mai 2005 #5 Skrevet 11. mai 2005 Takk skal du ha, Lilith! Jeg er klar over at det er vanskelig å unngå silikon helt, og renseshampo både har og bruker jeg, men jeg liker rett og slett ikke følelsen de tunge silikonproduktene gir i håret mitt. Er egentlig godt fornøyd med Outshine, men jeg har mye og tjukt hår, og bruker dermed ganske mye av den. Tenkte derfor at Glass Look kanskje kunne vært noe drøyere, men jo mer jeg leser om den, jo mer høres det ut som den ligner på Frizz Ease. Kanskje jeg skal prøve å blande bittelitt Frizz Ease i Outshine. Har god erfaring tidligere med å blande stylingprodukter, bl.a. funker det veldig bra å blande Outshine med tecni.arts fix move for litt mer hold og definerte tupper/lokker .
Gjest Gjesta Skrevet 11. mai 2005 #6 Skrevet 11. mai 2005 Jeg har ikke så veldig tykt hår, og glatt struktur, men er fornøyd med silikonbomben Smoothing Groomer fra Shaper-serien til Sebastian. Men den er kanskje for lite for deg, siden den er ganske lett i konsistens? Men du burde absolutt testet ut Crema Styler fra Laminates; den er vel som skapt for tykkere hår, og serien gir masse glans. Jeg har hittil ikke hatt problemer med silikoner i frisørprodukter, men kan få kviser i hodebunnen av billigere produkter Har du farget hår? Hva slags renseshampo bruker du?
Gjest Dalwhinnie Skrevet 11. mai 2005 #7 Skrevet 11. mai 2005 Har skulderlangt, tjukt/kraftig hår med hele lengder. Ikke farget, men er blond og blir ganske godt solbleket om sommeren. Har i utgangspunktet naturlig fall i håret, men med hele lengder ble håret så tungt at den forsvant, så har nå en veldig lett strukturbehandling (ikke krøll, bare rufs/litt bølger). Eneste stedet jeg trenger litt hold, er i luggen, og der bruker jeg bittelitt skum (Redken Full blast) for å få dratt den litt til side. Ellers har jeg bare behov for noe som demper håret litt og definerer. Bruker for tiden MOP C-system shampo og balsam (utrolig deilig for stresset hodebunn) + Biotherm renseshampo en gang iblant.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 11. mai 2005 #8 Skrevet 11. mai 2005 Men du burde absolutt testet ut Crema Styler fra Laminates; den er vel som skapt for tykkere hår, og serien gir masse glans. Har lest litt om den på LF nå, og den høres egentlig midt i blinken ut. Aner du hvor mye hold den gir? Får nemlig fort problemer med å få fingrene gjennom håret hvis det er noe særlig hold i produktene.
Gjest Gjesta Skrevet 11. mai 2005 #9 Skrevet 11. mai 2005 Jeg tror den glatter mer enn den gir hold, egentlig. Men du sparer svært lite på å kjøpe på LF, hvis du har en frisør som fører Sebastian i nærheten. Må sjekke MUA....
Gjest Daniella_ Skrevet 11. mai 2005 #10 Skrevet 11. mai 2005 Jeg bruker kun glass look for å få skinn i håret. Den temmer så vidt småhårene. Outshine fungerer da mye bedre til det.... Til å dempe og gi litt hold (samle håret). eller er jeg stor fan av joico sitt serum fra k-pak. Det samler håret og demper småhårene godt. Den skal visst virke pleiende og den gir glans også.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 11. mai 2005 #11 Skrevet 11. mai 2005 Jeg bruker kun glass look for å få skinn i håret. Den temmer så vidt småhårene. Outshine fungerer da mye bedre til det.... Til å dempe og gi litt hold (samle håret). eller er jeg stor fan av joico sitt serum fra k-pak. Det samler håret og demper småhårene godt. Den skal visst virke pleiende og den gir glans også. Flott å høre fra noen som har prøvd produktene :-) Hvordan er Joico sitt serum kontra Outshine? Er det tyngre, drøyere, blankere, mer silikonfølelse etc?
Gjest Daniella_ Skrevet 11. mai 2005 #12 Skrevet 11. mai 2005 Flott å høre fra noen som har prøvd produktene :-) Hvordan er Joico sitt serum kontra Outshine? Er det tyngre, drøyere, blankere, mer silikonfølelse etc? Joico sitt er mer tyntflytende (gjennomsiktig). Og ja, det inneholder nok silikoner. Føles ganske "oljete" i hendene, og man får inntrykk av at håret vil bli fett av det men, det trekker seg fint inn i håret og gir det skinn samtidig som det samler håret. Joico K-Pak har noe lignende Outshine også, som ikke er fullt så fettete som serumet de har. Den er i kremform, akkuratt som Outshine. Vil si Outshine sin er bedre enn Joico sin i kremform. Jeg har selv tykt og bølgete hår, og foretrekker best Joico sitt serum Her er den
Gjest Dalwhinnie Skrevet 11. mai 2005 #13 Skrevet 11. mai 2005 Hmmm.. ser ut som det går mot en bestilling av både Joico serumet og Sebastian Crema Styler. Danielle, har du prøvd Frizz Ease slik at du kan sammenligne serumet mot den?
Gjest Daniella_ i.i. Skrevet 11. mai 2005 #14 Skrevet 11. mai 2005 Hmmm.. ser ut som det går mot en bestilling av både Joico serumet og Sebastian Crema Styler. Danielle' date=' har du prøvd Frizz Ease slik at du kan sammenligne serumet mot den?[/quote'] Nei, den har jeg ikke prøvd dessverre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå