AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #1 Skrevet 14. august 2019 Jeg er egentlig i motsatt situasjon. Orker ikke jobbe fulltid, men finner ingen stillinger i min bransje som utlyser deltidsstillinger. Orker alle i helse og omsorg å jobbe fulltid da, mange klager jo på hvor slitne de er av den jobben? Mener selvsagt at alle bør ha muligheten til heltid, men man bør også ha mulighet for deltid. NHO vil jo at alle skal jobbe fullt, men ikke alle kan det. Må man kunne jobbe minimum 100% for å være aktuell på arbeidsmarkedet? https://e24.no/naeringsliv/i/6j8w6e/kvinne-opproer-mot-deltid-helt-krise Anonymkode: f65e9...5e6 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #2 Skrevet 14. august 2019 Det er jo to veldig ulike problemstillinger. Utfordringene i helsevesenet som du referere til, er at mange jobber (tilnærmet) fullt, men det er satt sammen av mange små stillinger, de færreste av disse faste. Og da kan det bli lite forutsigbar arbeidstid, vanskelig å opptjene rettigheter og pensjonspoeng, og vanskelig for eksempel å få banklån. I helsevesenet er det vanlig å lyse ut små stillinger, men det er ikke så vanlig andre steder. Det er mange å min arbeidsplass som jobber redusert, men vi lyser nesten aldri ut reduserte stillinger. Ønsker man å jobbe mindre, søker man permisjon fra deler av stillingen, slik at man jobber kortere dager, eller har en eller flere dager fri. i staten kan man også opptjene fulle pensjonspoeng selv om man jobber redusert, hvis det er for å ivareta omsorgsoppgaver. Anonymkode: 12cf0...482
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #3 Skrevet 14. august 2019 Jeg er sykepleier og orker ikke jobbe fullt, har aldri orket det! Ser at kolleger som jobber fullt sliter og i perioder er langvarige sykmeldte, så tilbake igjen, så sykmeldt igjen. Og slik fortsetter det. Slik som tilstanden er i norsk helsevesen så skjønner ikke jeg at noen skal orke å jobbe fullt i mange år uten å bli varig syk, de eneste jeg vet som har klart det har utdannet seg i voksen alder (40+) og tatt videreutdanning typ anestesi el operasjon, psykiatri. Dvs de har hatt færre år med belasting og ungene er store. Anonymkode: 07a32...e21 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 14. august 2019 #4 Skrevet 14. august 2019 Hvis du jobber innen helse og omsorg bør det ikke være noe problem å få deltidsstilling, svært mange stillinger som utlyses er deltid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå