Gå til innhold

Hvor er best å bo i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er at jeg skal kjøpe meg leilighet i Oslo. Budsjettet er på 4 millioner. Hvilken bydel er å anbefale?

Anonymkode: c4d6d...907

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er du ute etter? Vil du bo i sentrum eller nærmere marka? Størrelse på leiligheten? Har du en jobb du skal bo i nærheten av? 

Anonymkode: 823c6...91e

• Liker 3
Skrevet

Begynn med å legge inn et søk på finn.no med 4 mill som øvre grense. Da ser du hva du har å velge mellom, og så kan du komme tilbake med spørsmål når du har noe mer konkret du lurer på. Generelt får du dobbelt så mange kvadratmeter i et mindre sentrumnært strøk enn om du vil bo innenfor Ring 2.

Anonymkode: b5964...9dd

• Liker 3
Skrevet

Som andre har sagt alt: det kommer an på :) er det viktig med balkong? Utsikt? 

Har bodd innenfor ring 2 og trivdes veldig godt, og lenger nord og trivdes veldig godt. To ulike livsfaser, ulike behov. 

Da jeg bodde sentralt ville jeg bo nært der det skjedde, var ikke så nøye om det var god plass, nyoppussa eller balkong.

så fikk vi barn og ville nærmere marka, ha bedre plass og balkong. 

Så: hvor er du i livet? Hva kan du ikke leve uten, hva er ikke så nøye?

Anonymkode: 38fa0...03e

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Saken er at jeg skal kjøpe meg leilighet i Oslo. Budsjettet er på 4 millioner. Hvilken bydel er å anbefale?

Anonymkode: c4d6d...907

Du blir neppe noe klokere av å spørre her, da får du bare vite hvor de ulike KG-kjerringene bor ;)  Finn ut hva som er viktig for deg i forhold til transport, parkering, skoler, treningssenter, restauranter/ pub, avstand til jobb, butikker/ senter, nær marka, nær sjøen, osv,osv.  Noen vil absolutt bo på østkanten, andre på vestkanten.  Jeg er fra Frogner, men har i tillegg bodd på Tøyen, Grorud, Grünerløkka og Sagene hvor jeg bor nå (rett ved elva ❤️).  Alle stedene hadde sin sjarm, men jeg ville ikke bodd midt på løkka igjen selv om jeg liker å dra dit for shopping og en matbit.

Anonymkode: 4fde0...622

• Liker 2
Gjest Sweet Ingrid
Skrevet

Fortell om deg selv så skal jeg fortelle deg hvor du vil føle deg hjemme. 

Skrevet

Hvor bor du? Hvor jobber du, hvor mange i husstanden? Hva er viktig for deg? 

Anonymkode: 5a458...4fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...