Gå til innhold

Sydney med barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi reiser 3 uker til Sydney i februar, med barna på 5 og 7 år. Vi tenkte å leie bil, så vi er relativt fleksible mht å komme oss rundt. Aktiviteter vi allerede har planlagt er dyrehagen, Luna Park, wet’n’wild, blue mountains og selvsagt strendene (og kikke inne i byen, operahuset osv).

Noen som har noen andre tips til oss? Både spisesteder, attraksjoner, steder som er verdt å besøke osv?

Anonymkode: fab26...7cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette syntes ungene var moro da vi var i Blue Mountains https://www.zigzagrailway.com.au Katoomba har flere artige kafeer og spisesteder, prøv dere frem.

Prøv også andre strender i Sydney enn Bondi, som Coogee, Bronte, Tamarama eller Clovelly. Fint å gå fra coastal walking fra Coogee til Bondi hvis det ikke er for varmt. Ellers må dere ta en picnic i botanic garden, fint for ungene.

Ser dere skal være der i tre uker, da ville jeg kjørt noen dager nordover langs kysten, for eksempel opp til Newcastle, Nelson Bay, Port Maquarie, evt opp mot Coffs Harbour og Byron Bay. Synes kysten nordover er så fin. Alle nasjonalparkene har gode muligheter for opplevelser og aktiviteter. 

Om dere kjører sørover mot Melbourne, ville jeg anbefalt å besøke Philip Island og sett på pingviner.

Skrevet

Tusen takk for supre tips :blomst: 

Enig i at det ser fint ut å kjøre noen dager langs kysten- men det blir litt upraktisk/dyrt mht overnattingen i Sydney. Den er allerede ganske dyr pr natt, så hvis vi i tillegg skal betale for mange netter vi IKKE er der, men isteden overnatter andre steder, tror jeg det rett og slett tar litt knekken på budsjettet vårt. Vi er altså i all hovedsak interessert i aktiviteter og attraksjoner som kan nås på en dagstur fra Sydney :) 

ts

• 2 uker senere...
Skrevet

Darling Harbour i CBD anbefales 😊 Akvariet der er flott for store og små. Av strendene rundt Sydney vil jeg anbefale nydelige Manly beach. Fergen går fra Circular quay ved operahuset (samme sted som du tar fergen til Taronga zoo og Luna Park). Seven miles from Sydney, a thousand miles from care 😊☀️☀️

Skrevet
På 26.8.2019 den 23.29, Frøya5 skrev:

Darling Harbour i CBD anbefales 😊 Akvariet der er flott for store og små. Av strendene rundt Sydney vil jeg anbefale nydelige Manly beach. Fergen går fra Circular quay ved operahuset (samme sted som du tar fergen til Taronga zoo og Luna Park). Seven miles from Sydney, a thousand miles from care 😊☀️☀️

Tusen takk for tips! Nå har vi gjort om litt på turen vår, så vi blir bare 8 dager i Sydney og reiser rundt til andre steder i Australia de resterende 2 ukene. Men nå har jeg fått så masse fine tips i denne tråden, så vi har nok mer enn nok å finne på de 8 dagene i sydney, iallfall :hoppendeglad: 

Skrevet

Klokt valg, det er nesten litt for lenge å "bare" være i Sydney. Jeg mener, om du først reiser så langt og skal være i landet i tre uker, så bør dere oppleve mer enn bare den ene byen. Vi dro aldri dit selv (for dyrt) men ville gjerne ha opplevd Uluru.

Skrevet
7 minutter siden, reiseglad skrev:

Klokt valg, det er nesten litt for lenge å "bare" være i Sydney. Jeg mener, om du først reiser så langt og skal være i landet i tre uker, så bør dere oppleve mer enn bare den ene byen. Vi dro aldri dit selv (for dyrt) men ville gjerne ha opplevd Uluru.

Det er omtrent 30 timer i ren kjøretid fra Sydney til Uluru, så tipper det ikke er særlig aktuelt for en barnefamilie😅 

Anonymkode: abc20...e20

Skrevet
På 26.8.2019 den 23.29, Frøya5 skrev:

Samboern min er fra Manly så han stemmer i! 

Ville også vurdert en rugby kamp hvis det er når dere er der. For å oppleve stemningen og sporten. Kanskje ikke noe særlig for 5 åringen da. 

Samboern mener bondi beach er den verste i området og sier dere burde dra på andre strender. De er mye finere. 

Anonymkode: cf952...807

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er omtrent 30 timer i ren kjøretid fra Sydney til Uluru, så tipper det ikke er særlig aktuelt for en barnefamilie😅 

Anonymkode: abc20...e20

Nei, du må fly inn dit og leie bil eller ha booket tur lokalt der. Men det er dyrt...

Skrevet

Hei igjen 😊 hadde jeg vært dere, hadde jeg ikke hatt leiebil i Sydney med mindre dere bodde veldig usentralt. Du kan gjerne sammenligne Sydney med London eller NYC med tanke på offentlig transport ☀️👍🏻😊 Det fungerer utmerket selv med små barn 😊 is på fergen og alt ❤️ Ville også gjerne nevne at The Rocks (gamlebyen i Sydney, like ved fergeterminalen Circular Quey) er veldig koselig, rett ved vannet ☀️☀️

• Liker 1
Skrevet

Også synes jeg 8 dager i Sydney høres litt lite ut, men samtidig setter jetlag meg sånn ut at jeg blir menneske igjen etter en uke 😊🙈  Har du lyst til å dele resten av reiseruten? Jeg (og sikkert mange flere) har bodd mange år down under og vil gjerne dele reisetips ☀️🇦🇺

Skrevet

Vi reiser til Australia for å besøke min manns bror som skal bo der i noen år. Han bor i Sydney, så det var grunnen til at vi opprinnelig tenkte å bli 3 uker i Sydney (vi reiser jo dit også for at mannen kan få tilbringe tid med broren sin og barna kan få tilbringe tid med onkelen sin). Men så har han ordnet det sånn at han kan ta ut litt ferie mens vi er der, og blir dermed med oss på en tur opp til Queensland for å besøke litt forskjellige steder der.

Vi skal mye forskjellig, tror ikke jeg gidder å legge ut hele reiseruten her. Svogeren min har allerede bodd to år i Australia og reist en god del rundt, så jeg regner med at reiseruten han har lagt opp til oss, blir bra :)

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...