AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #1 Skrevet 14. august 2019 Dere som har flere enn et barn i barnehage eller skole; holder dere begge barna hjemme når det andre er sykt? Dattera mi er syk og skal være hjemme fra barnehagen i morgen og fredag. Forkjøla, slapp og gråtete. Usikker på om jeg skal ha sønnen min hjemme som går i samme barnehage, eller om jeg skal levere han som normalt? Han trives godt i barnehagen og veit at dattera mi nok har godt av litt ro rundt seg. Men hva er vanlig? Blir jeg uglesett hvis jeg leverer sønnen min når det er tydelig at jeg skal være hjemme selv? Anonymkode: 3f342...8b4
Gjest RødeFare Skrevet 14. august 2019 #2 Skrevet 14. august 2019 Har bare det syke barnet hjemme. Det trenger hvile og omsorg. Barnet som ikke er sykt trenger aktivitet og lek. Men jeg henter gjerne litt tidligere enn vanlig.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #3 Skrevet 14. august 2019 Akkurat nå, RødeFare skrev: Har bare det syke barnet hjemme. Det trenger hvile og omsorg. Barnet som ikke er sykt trenger aktivitet og lek. Men jeg henter gjerne litt tidligere enn vanlig. Samme her. Anonymkode: e16d4...7f7
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #4 Skrevet 14. august 2019 Jeg hadde bare det syke barnet hjemme, forsøker jo å logge meg på jobben hvis det trengs, og kan uansett ikke ta med den andre ut, det holder at ett barn ser litt for mye tv og er slapp. Anonymkode: 66f04...ebd 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #5 Skrevet 14. august 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som har flere enn et barn i barnehage eller skole; holder dere begge barna hjemme når det andre er sykt? Dattera mi er syk og skal være hjemme fra barnehagen i morgen og fredag. Forkjøla, slapp og gråtete. Usikker på om jeg skal ha sønnen min hjemme som går i samme barnehage, eller om jeg skal levere han som normalt? Han trives godt i barnehagen og veit at dattera mi nok har godt av litt ro rundt seg. Men hva er vanlig? Blir jeg uglesett hvis jeg leverer sønnen min når det er tydelig at jeg skal være hjemme selv? Anonymkode: 3f342...8b4 Logistikken må nesten gå opp. Kan man ikke ta med det syke barnet når de andre barna skal leveres, og man er alene med alle enten om morgenen eller i hentetiden, og ingen kan hjelpe, så kan ikke de andre dra dit de skal. Anonymkode: e91e4...14f 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #6 Skrevet 14. august 2019 Det er helt normalt at søsken går i barnehagen selv om mor/far er hjemme med et annet sykt barn. Ingen kommer til å uglese deg for det.. Her er det helt uaktuelt å ha begge barna hjemme om ett av dem er sykt. Da blir det jo bare enda verre for det syke barnet, og det friske barnet kjeder seg, og ho mor klikker nesten i vinkel. Anonymkode: 73a61...c63 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #7 Skrevet 14. august 2019 Jeg har begge hjemme siden jeg ikke kan ta med det syke for å levere det friske. Men det er forbudt å forstyrre den syke som ligger på sofaen. Anonymkode: 30ddf...e4e
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #8 Skrevet 14. august 2019 Det er helt absurd å holde friske barn hjemme pga. syke søsken dersom man ikke må. Dårlig gjort mot den som er syk og dårlig gjort mot den som er frisk. Friske barn trenger å leke med andre barn, være ute og bruke kroppen. Anonymkode: b217e...ede 6
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #9 Skrevet 14. august 2019 Holder ikke det friske barnet hjemme nei, unntaket må være hvis den som er syk har heftig omgangssyken og jeg er alene om henting/levering. Da hadde jeg neppe turt å dra med den syke ut, ønsker ikke spy og diaré overalt 😛 Anonymkode: 4f27a...30f
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #10 Skrevet 14. august 2019 Jeg jobber i bhg og har egne barn i bhg. Det er like normalt både å levere den friske ungen og å ha begge hjemme. Selv leverer jeg den friske dersom den syke er veldig syk. Dersom det bare er en ekstra feberfri dag eller litt slakk så har jeg begge hjemme. Da koser vi oss på sofaen med pledd og barne-TV deler av dagen. Anonymkode: dbb03...f46
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #11 Skrevet 14. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er helt absurd å holde friske barn hjemme pga. syke søsken dersom man ikke må. Dårlig gjort mot den som er syk og dårlig gjort mot den som er frisk. Friske barn trenger å leke med andre barn, være ute og bruke kroppen. Anonymkode: b217e...ede Noen dager i året trenger kanskje friske barn også en rolig dag hjemme og bare slappe av. Så at det er dårlig gjort er jeg helt uenig i. Man kan se det an og varriere det litt. Evt gi den friske en kort dag i bhg. Anonymkode: dbb03...f46 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #12 Skrevet 14. august 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som har flere enn et barn i barnehage eller skole; holder dere begge barna hjemme når det andre er sykt? Dattera mi er syk og skal være hjemme fra barnehagen i morgen og fredag. Forkjøla, slapp og gråtete. Usikker på om jeg skal ha sønnen min hjemme som går i samme barnehage, eller om jeg skal levere han som normalt? Han trives godt i barnehagen og veit at dattera mi nok har godt av litt ro rundt seg. Men hva er vanlig? Blir jeg uglesett hvis jeg leverer sønnen min når det er tydelig at jeg skal være hjemme selv? Anonymkode: 3f342...8b4 Hvor gamle er barna dine? Hvem er eldst? Hvis de er tvillinger, kan det være helt normalt å ha begge hjemme. Anonymkode: 6a65b...a2b
Zoey Skrevet 14. august 2019 #13 Skrevet 14. august 2019 Kommer an på. Som en sier over er det forskjell på syk og "karantene" for å bli frisk nok til barnehagen igjen. Også kommer det an på de andre barna, været osv. Å holde en fireåring som skal være med avdelingen sin på skogstur, nei. Å holde samme unge hjemme på en ruskete regnværsdag med kakao, tepper og overdose av bøker og puslespill? Hvorfor ikke. Også er det litt lettere å ha et eldre friskt barn hjemme med sykt søsken, enn om det friske barnet er minst, bruker bleier, trenger dagdupp og hjelp til "alt", fordi man da får litt mindre anledning til å puse rundt den som er sjuk. Så, av og til. 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #14 Skrevet 14. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor gamle er barna dine? Hvem er eldst? Hvis de er tvillinger, kan det være helt normalt å ha begge hjemme. Anonymkode: 6a65b...a2b Hvorfor mener du at det er forskjell på om eldstemann er syk og yngstemann ikke, og om de er tvillinger? Anonymkode: 12ee7...c5b 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #15 Skrevet 14. august 2019 Hadde ikke holdt det friske barnet hjemme nei. Og en blir vel ikke uglesett pga det? Isåfall hadde jeg ikke brydd meg. Anonymkode: 63946...5a5
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #16 Skrevet 14. august 2019 Kommer an på hva som feiler det syke barnet, er det omgangssyke er det sannsynlig at begge er smittet, da holder jeg begge hjemme og skjermer bhg for litt smitte. Anonymkode: b7c4e...1ce
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #17 Skrevet 14. august 2019 Å holde friske barn hjemme fra skolen er forhåpentligvis ikke aktuelt for noen. Barnehage er noe annet. Vi har hatt sykt barn denne uka. Eldste har gått i barnehage som normalt, det er også det beste for alle. Anonymkode: 2a756...b44
minister-mio Skrevet 14. august 2019 #18 Skrevet 14. august 2019 Ville aldri latt de tro man kunne skippe skolen fordi søskenet var sykt.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #19 Skrevet 14. august 2019 Avhengig av formen til søsken. Ikke aktuelt ved skole, kun bhg. Vi har holdt begge hjemme når en var syk pga mer styr enn ro med levering, henting osv. Anonymkode: a41b3...b11
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #20 Skrevet 14. august 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor gamle er barna dine? Hvem er eldst? Hvis de er tvillinger, kan det være helt normalt å ha begge hjemme. Anonymkode: 6a65b...a2b Dattera mi er 15 måneder og sønnen min er 3,5 år. -Ts Anonymkode: 3f342...8b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå