Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som er utdannet ortopediingeniør (eller holder fortsatt på med studiet) eller kjenner noen som er det som kan fortelle svare alle eller noe av spørsmålene? 

1. Sjansen er for få jobb etter endt utdanning? 

2. Hvordan er selve studiet, er den krevende og vanskelig? 

3. Godt eller dårlig betalt? 

Anonymkode: 20ded...5a1

Skrevet

Jeg er ikke ortopediingeniør eller jobber i bransjen men kan gi deg svar på spørsmål 1 og 3. 

1. Du er garantert jobb. Det utdannes alt for få ortopediingeniører. Du kommer sannsynligvis til å være sikret jobb lenge før du er ferdig. 

3. Det er godt betalt. I og med at det utdannes for få ortopedingeniører i Norge så blir det slik. 

Jeg vil tro at studiet er relativt greit og ikke spesielt vanskeligere enn andre ingeniørutdanninger. 

Problemet kan kanskje være å komme inn på studiet. Det har vært vanskelig tidligere år i alle fall. 

Jeg vil anbefale deg å ringe et ortopedisk verksted og be om å få snakke med en ingeniør. Da vil du få gode svar. 

Anonymkode: 98c83...e03

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke ortopediingeniør eller jobber i bransjen men kan gi deg svar på spørsmål 1 og 3. 

1. Du er garantert jobb. Det utdannes alt for få ortopediingeniører. Du kommer sannsynligvis til å være sikret jobb lenge før du er ferdig. 

3. Det er godt betalt. I og med at det utdannes for få ortopedingeniører i Norge så blir det slik. 

Jeg vil tro at studiet er relativt greit og ikke spesielt vanskeligere enn andre ingeniørutdanninger. 

Problemet kan kanskje være å komme inn på studiet. Det har vært vanskelig tidligere år i alle fall. 

Jeg vil anbefale deg å ringe et ortopedisk verksted og be om å få snakke med en ingeniør. Da vil du få gode svar. 

Hei, takk for svaret! 

Ifølge søknaden min i samordna opptak står det at årets poenggrense er 56.1 (står 41.1 i selve nettsiden til OsloMet). Men grunnen til at jeg spør er fordi jeg kom inn via ledige studieplasser. Så jeg lurer på hva grunnen til dette kan være, hvorfor så mange har takket nei og hvorfor det er ledige studieplasser. Litt redd for at det har noe med jobbmulighetene å gjøre

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, takk for svaret! 

Ifølge søknaden min i samordna opptak står det at årets poenggrense er 56.1 (står 41.1 i selve nettsiden til OsloMet). Men grunnen til at jeg spør er fordi jeg kom inn via ledige studieplasser. Så jeg lurer på hva grunnen til dette kan være, hvorfor så mange har takket nei og hvorfor det er ledige studieplasser. Litt redd for at det har noe med jobbmulighetene å gjøre

Det har ikke med jobbmuligheter å gjøre. Norske ortopediverksteder henter ingeniører fra utlandet for å dekke opp behovet. De fleste ortopediske verksteder har flere utenlandske ingeniører ansatt. Fra hele europa. Så jobb får du lett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...