Gå til innhold

Pasta Bolognese

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde dere syns om å få servert hjemmelaget Pasta Bolognese, i en familiebursdag ?

Anonymkode: 4d896...ba6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt fint det hvis den er laget skikkelig og kokt lenge nok. Gjerne en grønn salat og nybakt foccacia til også. Innertier. 

• Liker 9
Skrevet

Helt topp det, bare ikke bland sammen pastaen i sausen. Det kan jeg ikke fordra. 

Og salat er viktig. 

Skrevet
Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev:

Helt topp det, bare ikke bland sammen pastaen i sausen. Det kan jeg ikke fordra. 

Og salat er viktig. 

Det er lurt å blande litt av sausen i pastaen så den ikke fester seg sammen. Men bare litt - så har man resten ved siden av. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Antoinette skrev:

Det er lurt å blande litt av sausen i pastaen så den ikke fester seg sammen. Men bare litt - så har man resten ved siden av. 

Greit med litt. Ikke alt. 😊

Skrevet

Høres helt topp ut :) Ville sørget for gode spiseplasser til alle, spaghetti er ikke så lett å spise i sofaen :) 

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Theano skrev:

Høres helt topp ut :) Ville sørget for gode spiseplasser til alle, spaghetti er ikke så lett å spise i sofaen :) 

Og dype tallerkener. Flate tallerkener til pasta er en uting.

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk 😊 godt å høre, var litt redd dere vill si det kom til å bli mye søl eller at det ikke var "fint" nok.

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, Antoinette skrev:

Helt fint det hvis den er laget skikkelig og kokt lenge nok. Gjerne en grønn salat og nybakt foccacia til også. Innertier. 

Har du en god oppskrift å dele med oss? :) 

Anonymkode: fc655...0eb

• Liker 4
Gjest Warrior
Skrevet

Elsker pasta bolognese så jeg hadde i alle fall likt det.

Skrevet

Jeg hadde likt det, men hadde droppet brød ved siden av. Karbo på karbo kan bli vel mektig :)

• Liker 5
Skrevet
På 14.8.2019 den 17.17, AnonymBruker skrev:

Kan ta sin tid å få den oppskrifta 😛

Anonymkode: 435eb...c2b

• Liker 5
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan ta sin tid å få den oppskrifta 😛

fAnonymkode: 435eb...c2b

Tenkte jeg skulle lure spørsmålet inn bakveien uten referanser til den tråden. 😄 

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde ikke likt det om det var med spaghetti eller andre lange tråder. Rett og slett fordi jeg ikke får til det fancy snurre-med-en-skje-trikset, og sitter og slurper og søler.. Det er ikke så kjekt når man er i besøk. Men om du lager det med penne eller fusilli eller makaroni for den saks skyld, så jeg kan ete det med kniv og gaffel uten å skjemme meg ut, så helt toppers. 

Anonymkode: 66c53...be3

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke likt det om det var med spaghetti eller andre lange tråder. Rett og slett fordi jeg ikke får til det fancy snurre-med-en-skje-trikset, og sitter og slurper og søler.. Det er ikke så kjekt når man er i besøk. Men om du lager det med penne eller fusilli eller makaroni for den saks skyld, så jeg kan ete det med kniv og gaffel uten å skjemme meg ut, så helt toppers. 

Anonymkode: 66c53...be3

Skal bruke penne :)

• 2 uker senere...
Skrevet
På 14.8.2019 den 17.17, AnonymBruker skrev:

Nok til 4 voksne:

400 gram kjøttdeig

1 løk

1 kinesisk hvitløk eller 3 fed

2 gulrøtter

2 stilker stangselleri

1 dl hvitvin

2 bokser knuste tomater 

2 ss tomatpure

2 ss fond

1 ss sukker

salt og pepper

brun kjøttdeig, hakk opp grønnsaker og stek blanke i en god slump olivenolje. Bland kjøttdeig og grønnsaker, bland inn tomatpuré og stek litt til. Ha i hvitvin, kok inn. Deretter knuste tomater og det øvrige. La koke en god stund. 

• Liker 1
Skrevet

Hadde elsket det, MEN med parmesanen ved siden av. Kan ikke fordra parmesan. 

Anonymkode: 928f9...38a

Skrevet
3 minutter siden, Brunello skrev:

Nok til 4 voksne:

400 gram kjøttdeig

1 løk

1 kinesisk hvitløk eller 3 fed

2 gulrøtter

2 stilker stangselleri

1 dl hvitvin

2 bokser knuste tomater 

2 ss tomatpure

2 ss fond

1 ss sukker

salt og pepper

brun kjøttdeig, hakk opp grønnsaker og stek blanke i en god slump olivenolje. Bland kjøttdeig og grønnsaker, bland inn tomatpuré og stek litt til. Ha i hvitvin, kok inn. Deretter knuste tomater og det øvrige. La koke en god stund. 

Man trenger ikke vin i sausen. 

Forøvrig er det ok å servere i en bursdag, gjerne med en salat til. 

Skrevet
6 minutter siden, Jytte skrev:

Man trenger ikke vin i sausen. 

Forøvrig er det ok å servere i en bursdag, gjerne med en salat til. 

Man må ikke ha vin i sausen, men det ble bedre. Man kan også steke opp litt panchetta å ha i. I tillegg friske urter helt til slutt rett før servering.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...