AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #1 Skrevet 14. august 2019 Jeg lurer på en ting, jeg skal ta fagbrevet neste juni sant. Men jeg har veldig lyst til å studere neste år etter fagbrev er tatt, men det kan jeg jo ikke fordi jeg har ikke studiepoeng som man får på 4påbygg. Jeg lurer på hvor kan jeg ta privatist henne slik jeg kan studere til neste år. Anonymkode: cf898...669
Brimi Skrevet 14. august 2019 #2 Skrevet 14. august 2019 Jeg vet bare om Folkeuniversitetet. Finnes sikkert flere lignende skoler. Det er ikke nettbasert, men det finnes mange av dem også. Hvor gammel er du? Hvis du er 23 år eller eldre kan du ta studiekompetanse på et år med 6 fag
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #3 Skrevet 14. august 2019 Du kan gå påbygg på vgs. Det går under fullførelsesretten din, og du har dermed rett til å ta påbygg på vgs etter å ha fått fagbrevet ditt, uten å betale en krone for det. Jeg vet at lærlinger som har gått vgs i Østfold (og er bosatt i Østfold) har mulighet til å være med på en ordning med kveldsskole der de går på skole og tar påbygg noen kvelder i uka pluss noen helger. Opplegget er under en privatistskole, men lærlinger får det dekket av fylkekommunen. Noen velger det i stedet for å ta et år med påbygg på vgs når de har bestått fagprøven, men mange synes det blir for tungt. Dessuten kan det være vanskelig for f.eks helsefagarbeider-lærlinger å få det til pga turnus. Jeg vet at flere videregående skoler har egne klasser for elever som tar påbygg med fagbrev (de har færre fag enn påbygg uten fagbrev, så flere skoler har funnet ut at det er enklere å splitte dem opp med tanke på timeplaner). På den videregående skolen jeg gikk på, var det flere elever over 20 år som utnyttet seg av fullførelsesretten sin og tok påbygg. Anonymkode: 25489...635
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #4 Skrevet 14. august 2019 Du kan melde deg opp til eksamen på privatistweb.no i de fagene du trenger, og lese selv ikke verre enn det Anonymkode: 65d10...cc2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå