Superlammet Skrevet 11. mai 2005 #1 Skrevet 11. mai 2005 http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/05/11/431468.html Jeg synes det er helt greit at bandet får spille. Som nevnt i artikkelen er det personer som har utført handlinger, ikke bandet, og utenom bandsammenheng. - Det er farlige kriminelle det er snakk om her. Det minste både bandet og Hulen burde gjøre, er å donere inntektene til voldsofre, sier Løvmo til Studvest. Jeg vet ikke helt hva hun tenker med, med tanke på at begge medlemmer som er dømt har anket, eller har mulighet til å anke. Dermed er ikke medlemmene klare for soning engang, og muligheten for frifinnelse er der. Forhåndsdømming?
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2005 #2 Skrevet 11. mai 2005 Forhåndsdømming?Er alle dommer foruten Høyesterett forhåndsdømming? Han er dømt i tingretten og lagmansretten. Å trekke en slutning ut fra det er altså forhåndsdømming? Nei, det mener sikkert ikke du heller, hvis du tenker deg om.
Gjest TomKrus Skrevet 11. mai 2005 #3 Skrevet 11. mai 2005 Hulen er et sted drevet av studenter(som jobber primært med dette av idealistiske grunner og de er ikke kommersielle aktører). De kan fint velge å være politiske og vise at de har meninger, og ikke la dem spille. Hva hvis vokalisten var en svoren nazist på fritida?
Superlammet Skrevet 11. mai 2005 Forfatter #4 Skrevet 11. mai 2005 Er alle dommer foruten Høyesterett forhåndsdømming? Han er dømt i tingretten og lagmansretten. Å trekke en slutning ut fra det er altså forhåndsdømming? Nei, det mener sikkert ikke du heller, hvis du tenker deg om. Var ikke domstolene jeg tenkte på, men uttalelsen fra Løvmo.
Gjest TomKrus Skrevet 11. mai 2005 #5 Skrevet 11. mai 2005 Var ikke domstolene jeg tenkte på, men uttalelsen fra Løvmo. Som vel baserer sine uttalelser på det faktum at Gahl har blitt dømt både i tingretten og i lagmannsretten. Er han fordomsfull, så må vel alle dommer være det så sant de ikke har vært behandlet av Høyesterett.
Donnie Darko Skrevet 11. mai 2005 #6 Skrevet 11. mai 2005 Hva syns du om Gorgoroth da lammet? Syns det er oppskrytt jeg. De har noen absolutt fete låter og det er grimt som faen men sånn overall syns jeg de blir for anonyme. Sveipa innom da de spilte på inferno men lyden sugde så jeg sjangla videre mot møllers.
Superlammet Skrevet 11. mai 2005 Forfatter #7 Skrevet 11. mai 2005 Hva syns du om Gorgoroth da lammet? Syns det er oppskrytt jeg. De har noen absolutt fete låter og det er grimt som faen men sånn overall syns jeg de blir for anonyme. Sveipa innom da de spilte på inferno men lyden sugde så jeg sjangla videre mot møllers. Tjaa, vet om band som trøkker mer live og på skiver, men de er absolutt hørbare enda.. Tom Krus skrev: Som vel baserer sine uttalelser på det faktum at Gahl har blitt dømt både i tingretten og i lagmannsretten. Er han fordomsfull, så må vel alle dommer være det så sant de ikke har vært behandlet av Høyesterett. Joda, men for å ta et eksempel da. Ghaal ble så og si dømt av media FØR den første dommen falt. Og så lenge begge to i saken har anket er det fortsatt et spørsmål om uskyld. Jeg sier hverken det ene eller andre om de er skyldige eller uskyldige, men forhåndsdømming i media har skjedd fra starten av.
Donnie Darko Skrevet 11. mai 2005 #8 Skrevet 11. mai 2005 men forhåndsdømming i media har skjedd fra starten av. Hoho.. måtte le litt av de avisoppslagene ja. "SATANISTVOKALIST I SATANISTMETALROCKEBAND TILTALT FOR GROV VOLD!"
Superlammet Skrevet 11. mai 2005 Forfatter #9 Skrevet 11. mai 2005 Hoho.. måtte le litt av de avisoppslagene ja. "SATANISTVOKALIST I SATANISTMETALROCKEBAND TILTALT FOR GROV VOLD!" Det morsomme er at majoriteten av journalistene ikke vet hva en satanist er, men fortsatt støtter seg til det tidlig 90-tallets misforståelse av konseptet..
Gjest TomKrus Skrevet 11. mai 2005 #10 Skrevet 11. mai 2005 Jeg sier hverken det ene eller andre om de er skyldige eller uskyldige, men forhåndsdømming i media har skjedd fra starten av. Har du så liten tiltro på vårt rettsvesen at du tror tingretten _og_ lagmannsretten har brukt vg som domsgrunnlag? Og noen form for forhåndsdømming er bare sunt bondevett. Gahl og Gor. og Mayhem (iallfall med eksvokalist) kan jeg fint styre unna som gartisarbeidende konsertarrangør, vel vitende om at det fort kan skje faenskap med dem.
Gjest TomKrus Skrevet 11. mai 2005 #11 Skrevet 11. mai 2005 Det morsomme er at majoriteten av journalistene ikke vet hva en satanist er, men fortsatt støtter seg til det tidlig 90-tallets misforståelse av konseptet.. Hva er en satanist, da?
Superlammet Skrevet 11. mai 2005 Forfatter #12 Skrevet 11. mai 2005 Har du så liten tiltro på vårt rettsvesen at du tror tingretten _og_ lagmannsretten har brukt vg som domsgrunnlag? Ja? Jeg har faktisk veldig liten tiltro på vårt rettsvesen. Men jeg tror ikke at rettsvesnet har brukt vg som domsgrunnlag.
Superlammet Skrevet 11. mai 2005 Forfatter #13 Skrevet 11. mai 2005 Hva er en satanist, da? tom, det er forskjell på satanisme og kristensatanisme.. Hva vil du vite om? www.satanisk.com og http://www.ordoilluminatorum.com/atrius/sa...satanismen.html er flotte sider du kan lese på og lære litt om satanisme. Kan forresten sitere et par ting fra satanisk.com: Vi kjenner alle til de groteske scenene som settes frem av metal-band, filmskapere og medieklovner. Det er en form for satanisme; det er kristensatanisme - satanisme som tar utgangspunkt i det kristne dogme om satanistene. og Satanismen er ikke det destruktive element som viste seg på midten av 90-tallet i kjølvannet av Varg "Greven" Vikernes.
Gjest TomKrus Skrevet 11. mai 2005 #14 Skrevet 11. mai 2005 tom, det er forskjell på satanisme og kristensatanisme.. Hva vil du vite om? Tror det også er forskjell mellom satanist og satanist. Så sant vi ikke prater om fjortiser som har et behov for å skille seg ut ved gi avkall på sin individualitet for å føle seg konform i en gruppe. Ganske ironisk da individualisme og egodyrking egentlig er ganske så viktig i mang en satanisk kult. Jeg vet mer enn nok, jeg. Jeg har heller aldri forbundet klovner og andre innen norsk black metal med satansime.
Superlammet Skrevet 11. mai 2005 Forfatter #15 Skrevet 11. mai 2005 Jeg vet mer enn nok, jeg. Jeg har heller aldri forbundet klovner og andre innen norsk black metal med satansime. Nettopp. Derfor mener jeg at media har misforstått hva det er. Men det høres sikkert mer brutalt ut når en "Satanrocker er tiltalt for vold" eller "vokalist i satanistband tiltalt".. Tror det også er forskjell mellom satanist og satanist. Javisst, men dette gjelder også det meste av religioner og trosretninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå