Gå til innhold

Godt sagt

Anbefalte innlegg

Gjest SumoBryter
Skrevet

For ca et halvt år siden så jeg et interview med Billy Crystal. Han fortalte en historie fra barndommen det hans bestefar som en jødisk forrettningsmann i New york (om jeg ikke husker feil) alltid ga penger til tiggere. Billy begynte å bli litt irritert fordi han hadde jo hørt at man ikke skal gi tiggere penger fordi de vil bruke det på alkohol. Så spurte han bestefaren en dag hvorfor gir du penger til uteliggere når du vet jo at de bruker det på alkohol alikevel. Og bestefaren svarte "Well, that's between him and God".

Jeg syns dette var veldig godt sagt og det beskriver veldig godt hvordan jeg selv tenker om ting. Selv om jeg ikke er for abort for eksempel, så syns jeg det blir en sak mellom den enkelte og Gud og at alle skal ta ansvar selv. Hadde jeg hatt råd så hadde jeg nok også gitt penger til tiggere.

Videoannonse
Annonse
Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Hva du mener du har råd til eller ikke, er mellom deg og Gud.

Skrevet

Du er så befriende åpen for andres måter å være på Sumobryter. :)

Var vel i vinter det var et innslag på tv om en mann som ofte smurte med matpakker og reiste inn til Oslo sentrum og delte ut til narkomane og uteliggere....det innslaget grep meg....og så fikk det meg til å tenke på hvorfor jeg aldri hadde kommet på noe så enkelt selv...istedenfor å gi dem en femtilapp som jeg gir til de som ikke er pågående.

Gjest SumoBryter
Skrevet

:klem: til sixx.

Det er så rart, hvis noen sier noe meg imot føler jeg meg deffensiv, men får jeg skryt tenker jeg alltid dypt over om jeg virkelig fortjener det...

:dagensrose: sixx du er bare så snill og koselig.

Gjest seroxata
Skrevet

synes det var godt sagt jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...