AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #1 Skrevet 13. august 2019 Økonomien og forbruket var akkurat passe på 90-tallet. Utviklingen burde ha stoppet her. Begge foreldre kunne ha jobber uten utdannelse og likevel ha 3-4 barn, og klare seg fint. Teknologien var på et akkurat passe nivå. TV og tv-spill var helt perfekt, og man hadde enkle mobiler men null sosiale medier. Voksne og foreldre var generelt mer til å stole på, og oppførte seg mer som foreldre og nettopp voksne. De satt barnas behov foran sine egne. De ga faktisk også forholdet en sjanse når det buttet i mot, og de fleste hadde to foreldre som holdt sammen. Idag er det et abnormitet. Samfunnet var varmere, og det er ikke noe jeg føler fordi jeg var barn på 90-tallet. Veldig mange arrangementer som var årlige før, har forsvunnet helt ut i sanden. Folk i dag lukker seg mer inne med seg og sine. Ting var sikkert helt supert på 80-tallet også, men er såpass ung at jeg bare ha enkeltminner derfra. Jeg sitter og håper at samfunnet snart kollapser og at vi må ned i forbruk. At en solstorm tar knekken på internett for godt., eller et eller annet. Anonymkode: 6d7ff...583 17
Kågebruker Skrevet 13. august 2019 #2 Skrevet 13. august 2019 Alt var bedre den 13.april 1865. Borgerkrigen var vunnet og jeg så frem mot en ny tid. Men den gang ei. 13
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #3 Skrevet 13. august 2019 Enig med ts. Alt var bedre på 90 tallet. Savner den tiden. Anonymkode: 34d47...a26 9
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #4 Skrevet 13. august 2019 Si det til irene. Eller til ofrene for alle t-bane bombene. Eller gulfkonflikten. Eller alle sultkatastrofene. Å pynte på fortiden er noe som aldri, aldri går av moten. Anonymkode: 2b090...2a8 9
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #5 Skrevet 13. august 2019 Jeg elsker at man i dagens samfunn slipper å ringe til folk (telefonskrekk!) for å avtale/avklare ting, og at man slipper å fylle hele bokhylla med gedigne leksikon for å overhodet være i nærheten av å kunne finne ut av det man lurer på. 90-tallet var en nydelig tid, og mange trenger nok en liten avvenningskur i forhold til sosiale medier og internett generelt sett, men jeg ser ingen grunn til å ønske en verden uten internett. Hvis du synes verden er nitrist, er det ikke internett eller annen teknologi som er problemet, da er du nok heller deprimert eller trenger å rydde opp i livet ditt. Anonymkode: 4e694...812 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #6 Skrevet 13. august 2019 Enig med Ts. Det er for mye av alt. Anonymkode: e2962...2ad 7
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #7 Skrevet 13. august 2019 ENIG! Kunne ikke skrevet det bedre. Folk levde generelt enklere liv. Fuck denne tiden. Anonymkode: dd7c3...732 3
Sliten&kjørt52 Skrevet 13. august 2019 #8 Skrevet 13. august 2019 (endret) Signerte den dærre ¨Standard-lappen¨ for n¨te gang, ¨Lov om statshemmeligheter¨ -en halvtime før Johan Jørgen sto å løy på Dagsrevyen. Høsten 90, ... Careful What You Wish For Gikk bra da... a. Endret 13. august 2019 av Sliten&kjørt52 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #9 Skrevet 13. august 2019 Synes alt er mye enklere nå. Jeg trenger ikke gå på biblioteket for å finne informasjon, jeg kan bestille både mat og klær rett hjem (kunne man før også, men litt mer omstendelig). Masse ny mat og øl som ikke fantes før. Lett tilgang til arrangementer, konserter, dater, orgsnisasjoner. Alt er tilgjengelig og sparer masse tid Anonymkode: e7cef...48a 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #10 Skrevet 13. august 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg elsker at man i dagens samfunn slipper (...) å fylle hele bokhylla med gedigne leksikon for å overhodet være i nærheten av å kunne finne ut av det man lurer på. Anonymkode: 4e694...812 Jeg savner faktisk leksikon-tiden. Å sitte å diskutere seg frem til ting, slå opp i leksikon og lese sammen. Det går for fort å slå opp på Wikipedia, er liksom ikke noe moro lenger. Anonymkode: 04f44...c94 10
Sunnys Skrevet 13. august 2019 #11 Skrevet 13. august 2019 Mye var bedre før på 90 tallet. Vi gledet oss mer over småting føler jeg. Hadde ting å se frem til. Nå har vi alt tilgjengelig, og vi er ikke like glad lenger på den måten som det glade 90 tallet. Kanskje fordi jeg var ungdom på 90 tallet. Men mye er bedre nå på mange måter. 6
AlkoMann Skrevet 13. august 2019 #12 Skrevet 13. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Økonomien og forbruket var akkurat passe på 90-tallet. Utviklingen burde ha stoppet her. Begge foreldre kunne ha jobber uten utdannelse og likevel ha 3-4 barn, og klare seg fint. Teknologien var på et akkurat passe nivå. TV og tv-spill var helt perfekt, og man hadde enkle mobiler men null sosiale medier. Voksne og foreldre var generelt mer til å stole på, og oppførte seg mer som foreldre og nettopp voksne. De satt barnas behov foran sine egne. De ga faktisk også forholdet en sjanse når det buttet i mot, og de fleste hadde to foreldre som holdt sammen. Idag er det et abnormitet. Samfunnet var varmere, og det er ikke noe jeg føler fordi jeg var barn på 90-tallet. Veldig mange arrangementer som var årlige før, har forsvunnet helt ut i sanden. Folk i dag lukker seg mer inne med seg og sine. Ting var sikkert helt supert på 80-tallet også, men er såpass ung at jeg bare ha enkeltminner derfra. Jeg sitter og håper at samfunnet snart kollapser og at vi må ned i forbruk. At en solstorm tar knekken på internett for godt., eller et eller annet. Anonymkode: 6d7ff...583 Det var ikke noe særlig innvandring og islamsk religiøst press i samfunnet. Ironikerne i Lille Lørdag tullet om alt mulig. I dag vokter folk sine ord fordi de ikke vil bli oppfattet som krenkende. Folk begynte å bli materialistiske på 2000 tallet. På 90 tallet var det ut å flotte seg, men viktigere å fremstå som kul . 8
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #13 Skrevet 13. august 2019 Var bedre på 70-80 tallet. Anonymkode: 891f3...777 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #14 Skrevet 14. august 2019 4 timer siden, AlkoMann skrev: Det var ikke noe særlig innvandring og islamsk religiøst press i samfunnet. Ironikerne i Lille Lørdag tullet om alt mulig. I dag vokter folk sine ord fordi de ikke vil bli oppfattet som krenkende. Folk begynte å bli materialistiske på 2000 tallet. På 90 tallet var det ut å flotte seg, men viktigere å fremstå som kul . Eksepsjonelt godt poeng! Kan ikke skjønne at jeg glemte dette. Anonymkode: 6d7ff...583
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #15 Skrevet 14. august 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg savner faktisk leksikon-tiden. Å sitte å diskutere seg frem til ting, slå opp i leksikon og lese sammen. Det går for fort å slå opp på Wikipedia, er liksom ikke noe moro lenger. Anonymkode: 04f44...c94 Men det er jo bare å gå på biblioteket å finne info i leksikon selvom wikipedia finnes. Bilblioteker med leksikon finnes også. Bare lat som om internet ikke finnes? Anonymkode: b9c51...cab 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #16 Skrevet 14. august 2019 Man har mulighet til å leve så å si som på nittitallet hvis man absolutt vil. Er bare å kvitte seg med telefonen og pc kjøpe seg en hustelefon, en kassetv med 2 kanaler, nrk og tv2 så slipper du å se på så mye av dagens "piss". Ellers så kan du ta opptak av tv programmene som gikk på 90 tallet. og en vhs spiller. Regningene kan man fortsatt betale på gamlemåten om man vil og man kan kjøpe seg en gammel bil. Klesstilen nå tildags er jo ca som på 90 taller uansett. Sett masse folk har begynt med rollerblades igjen. Høyt liv og slengbukser er in, magetopper er in. Kjøp deg en discman og cder. 😂 man gjør som man vil 😬 Anonymkode: b9c51...cab 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #17 Skrevet 14. august 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes alt er mye enklere nå. Jeg trenger ikke gå på biblioteket for å finne informasjon, jeg kan bestille både mat og klær rett hjem (kunne man før også, men litt mer omstendelig). Masse ny mat og øl som ikke fantes før. Lett tilgang til arrangementer, konserter, dater, orgsnisasjoner. Alt er tilgjengelig og sparer masse tid Anonymkode: e7cef...48a Tenk på alt som ikke er kommet enda som du klarer deg uten, slik var det før og. Bestille mat hjem?!! Latskap.! dater??? Er jo bare bytte og bytte nå. Spater ikke tid. Folk er faen meg mer i tidsklemma enn noen gang. Lager mye teknologi slik at vi skal spare tid. Ting gjør jobbene for oss og likevel er vi ner stressa... talentløst! Anonymkode: 807fc...9a7 5
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #18 Skrevet 14. august 2019 Det var på 70-tallet at alt var mye bedre (min far syntes for øvrig at det var 50-tallet som var det helt store) Anonymkode: 858c1...e08
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #19 Skrevet 14. august 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Økonomien og forbruket var akkurat passe på 90-tallet. Utviklingen burde ha stoppet her. Begge foreldre kunne ha jobber uten utdannelse og likevel ha 3-4 barn, og klare seg fint. Teknologien var på et akkurat passe nivå. TV og tv-spill var helt perfekt, og man hadde enkle mobiler men null sosiale medier. Voksne og foreldre var generelt mer til å stole på, og oppførte seg mer som foreldre og nettopp voksne. De satt barnas behov foran sine egne. De ga faktisk også forholdet en sjanse når det buttet i mot, og de fleste hadde to foreldre som holdt sammen. Idag er det et abnormitet. Samfunnet var varmere, og det er ikke noe jeg føler fordi jeg var barn på 90-tallet. Veldig mange arrangementer som var årlige før, har forsvunnet helt ut i sanden. Folk i dag lukker seg mer inne med seg og sine. Ting var sikkert helt supert på 80-tallet også, men er såpass ung at jeg bare ha enkeltminner derfra. Jeg sitter og håper at samfunnet snart kollapser og at vi må ned i forbruk. At en solstorm tar knekken på internett for godt., eller et eller annet. Anonymkode: 6d7ff...583 Verden er herlig og har blitt fantastisk!! og nå tar vi snart steget og skal bo på 2 planeter... utrolig tid vi levere i😊 snart skrur vi på bryteren og lar kunstig intelligens lede oss inn i fremtiden 🤓🥰 Anonymkode: 42df0...c34
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #20 Skrevet 14. august 2019 Problemet er ikke teknologien. Nei, det er ikke det. Problemet er kulturen, eller ukulturen, alt etter som en vil ha det til. Individualismen gjør at vi lever kun og bare for oss selv. Det betyr at det finnes ikke noe større å kjempe for, å leve for, enn det å tjene seg selv, det en selv får fordeler av og på. Det betyr også at vi måles opp og ned i mente. Det betyr at andre gjør det de tjener på. Det som går minste motstands vei. Det er derfor folk byttes på som om vi mennesker var ting uten følelser. Fordi det er lettere enn å ta kontakt og fortelle at, "du, jeg tror ikke det fungerer mellom oss". Vi er ikke et samfunn lenger. Vi er bare, som Thatcher sa det, "there is no society, there is just you and I", vi er bare en rekke individer. Jeg tror ikke dette vil vare. Men skal en forandring komme vil det kun være noe som samler som kan skape et "vi", et samfunn. Det er som regel et fiendebilde. Så vi lever i en interessant tid. Så spørs det hva det blir til. Anonymkode: c102d...7dc 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå