AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #1 Skrevet 13. august 2019 Min mor og far skilte seg da jeg gikk på barneskolen og har ingen kontakt seg i mellom. Jeg har i utgangspunktet et godt forhold til dem begge, men har innsett at det vil være til det beste for meg å redusere kontakten med min far til det minimale på grunn av hans væremåte. Han er jo min far og det han har sagt og gjort er ikke så alvorlig at jeg ønsker å kutte kontakten helt så jeg tenker at den beste løsningen vil være ´ha så lite kontakt som mulig og gjøre den lille kontakten vi har så positiv som mulig. Jeg tenker å gjøre det slik at jeg ikke kommer til å ta kontakt med han eller ta initiativ til besøk, men at jeg alltid vil være imøtekommende og være positiv de få gangene han tar kontakt med meg. Lurer i denne sammenheng på om det er noen som har erfaringer med å redusere kontakten med familie til det minimale i stedet for å kutte dem helt ut? Hvordan gikk det? Er det noe spesielt jeg burde tenke på eller annet? Anonymkode: 90840...6bb
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #2 Skrevet 13. august 2019 Jeg har gjort det med min mor, det har gått greit. Hun er såpass konfliksky at hun ikke kommer til å ta det opp med meg. Har kun kontakt ved bursdager, høytider eller om hun ber inn til noe og det er lenge siden jeg har vært der. Jeg ringer aldri eller tar kontakt på annen måte, jeg holdt denne lille kontakten pga mine barn igjen, om jeg bare skulle tenke på meg selv kunne fint vært foruten den lille kontakten jeg har. Det du kan tenke på er hva du skal si om du får spørsmål om hvorfor du ikke tar kontakt, det kan jo bli veldig sårt for din far om han spørr og får vite så du må tåle å få hans reaksjon på det evt. Lykke til, noen ganger er det viktig å skjerme seg selv en å ha skulle ha en kontakt som bare suger energi. Anonymkode: d5ff6...dba
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #3 Skrevet 13. august 2019 Jeg har gjort det samme med min far. Bare lar vær å ringe. sender melding på bursdag. Inviterer kun på nøytrale ting som kaffe og bare når samboer er hjemme. Hvis vi er alene sammen krangler vi bare. Funker fint. Anonymkode: 27875...684
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå