Gå til innhold

Når far ikke betaler bidrag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine barn bor fast hos meg, men har samvær med far andre hver helg. Han betaler ikke bidrag, deler heller ikke på andre utgifter. Han har fast jobb og stabil, normal inntekt.

Er jeg veldig frekk dersom jeg stiller et ultimatum ang bidrag? En viss sum, eller hold ungene med klær selv når de er hos han? Nav er d bare å glemme, for han lyver i de der skjemaene der en kan søke om fastsettelse av bidrag. Jeg har dekket ALT siden de ble født. 

Anonymkode: 1ed5b...a56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig er du ikke frekk. Det er hans barn og, og dere skal dele på utgiftene. Du skal ikke måtte stå i det økonomiske alene!

• Liker 12
Skrevet

Må bare presisere litt, mener at jeg vil slutte å sende med alt av klær når de skal på samvær med mindre han begynner å bidra. Jeg synes det er urimelig å måtte holde alt fra undertøy til vinterjakker. Han sender tilogmed sms dersom minstemann ikke har med seg fluor.

Skrevet

Han burde betale, hvis ikke er han ikke en ordentlig far.

Anonymkode: f5bc0...9f7

• Liker 4
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine barn bor fast hos meg, men har samvær med far andre hver helg. Han betaler ikke bidrag, deler heller ikke på andre utgifter. Han har fast jobb og stabil, normal inntekt.

Er jeg veldig frekk dersom jeg stiller et ultimatum ang bidrag? En viss sum, eller hold ungene med klær selv når de er hos han? Nav er d bare å glemme, for han lyver i de der skjemaene der en kan søke om fastsettelse av bidrag. Jeg har dekket ALT siden de ble født. 

Hvordan lyver han i skjemaene? De bruker jo skattelistene. Det er ikke sånn at alle som blir krevd for bidrag med glede sender inn opplysninger. SI har all mulighet til å sjekke inntekt.

Anonymkode: 7d547...ed9

• Liker 13
Skrevet

Jeg forstår ikke hvordan tankegangen til noen er....Selvsagt skal han bidra. 50/50. Hans barn også.

Skrevet

Da må du få inn Familievernkontoret til samtale. Evt blir det tvangstrekk. Få i gang prosessen NÅ

Anonymkode: feeda...634

• Liker 3
Skrevet

NAV opererer ikke etter hva folk sier... Der må det dokumenteres!

Sett hjulene i sving!

Faen, for en deadbeat!!

Anonymkode: 546e4...7d1

• Liker 14
Skrevet

Skulle ønske vi fikk et system der NAV automstisk stod for utbetaling av bidrag, og deretter sendte krav til den som skulle betale. Du verden så mange konflikter man hadde sluppet. Den som skal ha pengene får korrekt beløp til rett tid, og slipper å ta kampen mot sin eks, det kan staten gjøre, og de kan drive inn med hard hånd ved å innføre tvangstrekk i lønn eller trygd.

Men neida.....

Anonymkode: bfe63...c6d

• Liker 7
Skrevet

Nav innhenter jo de opplysningene de trenger, de baserer seg ikke på at folk er ærlige. Min ex svarte aldri på noe nav sendte ham men han måtte like fullt betale bidrag. De fikk arbeidsgiver til å trekke ham. Er din ex selvstendig næringsdrivende kan det kanskje bli vanskeligere. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man får vel ikke lurt nav. De tar vel ikke info han sender inn for gitt, men sjekker selvangivelsen hans. Da trenger du ikke spørre han, kun søke nav. Be blir sikkert sur men får så være. 

Anonymkode: e5f14...792

Skrevet

Dere legger ved samværsavtalen dere fikk på mekling og nav skaffer selv inntektsopplysninger. Hvis dere ikke har vært på mekling så må dere det. Mekling må man ha om man har felles barn under 16 år. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kan faktisk søke om bidrag tilbake i tid. Så søk via Nav nå med en gang. Det er systemer som fanger opp faktisk inntekt. 

Anonymkode: 5066d...b3b

• Liker 1
Skrevet

HI her.

Jeg kan ikke gå i detaljer føler jeg, men det er og har vært mye rot. Mekling fører ikke frem, ei heller advokater. Har brukt så mye penger og kommet så lite. Tilogmed de på nav sier jeg har krav på penger, men det blir ikke krevd inn noe. Derfor jeg nå lurer på om det er greit å stille dette "ultimatumet".

Han lyver blant annet om bostedsadresse, samboer, samværsmengde, osv. 

• Liker 1
Skrevet

Gå til familievernkontoret, få meklingsattest der det står hvor mye samvær han har med barna, ta dette med til NAV å søk om barnebidrag via dem. Jeg lover deg dette er det beste du kan gjøre!! Få i gang prossesen så fort som mulig!! 

Been there done that! 

Anonymkode: 6155c...eb9

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Han kan ikke lyve. Om nav skal bestemme bidrag så får de fullt innsyn i hans økonomi.

Skrevet

Du burde for lengst ha søkt om bidrag via NAV.  NAV forholder seg sist kjente likning, og her er det ikke mulig å lyve/bløffe.  De er heller ikke avhengig av hans underskrift og aksept for noe som helst. 

Når en forelder har barnet sitt bare annen hver helg blir det for dumt at vedkommende skal måtte holde alt av klær som det er behov for.  Da bedre med bidrag, og at du sender med barna det som behøves når de skal til den andre. 

Ja, vasking av klær og pakking tar mye tid.  Men det er jo ingen mening i at klær skal ligge hos den andre forelderes for bare å bli brukt en sjelden gang for klærne er for små..?

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må bare presisere litt, mener at jeg vil slutte å sende med alt av klær når de skal på samvær med mindre han begynner å bidra. Jeg synes det er urimelig å måtte holde alt fra undertøy til vinterjakker. Han sender tilogmed sms dersom minstemann ikke har med seg fluor.

Jeg tror du selv skjønner at her straffer du barna, og ikke far.

Anonymkode: ed816...626

• Liker 2
Skrevet

Tror ikke på deg. Går ikke an å lure nav på denne måten. Det prøvde ex'n til samboeren min, og de gjennomskuet det med en gang selv om hun sendte inn klage på "feil" inntektsgrunnlag. Med bakgrunn i info fra skatteetaten. Hun måtte fint betale tilbake!

Anonymkode: 59308...d84

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ønske vi fikk et system der NAV automstisk stod for utbetaling av bidrag, og deretter sendte krav til den som skulle betale. Du verden så mange konflikter man hadde sluppet. Den som skal ha pengene får korrekt beløp til rett tid, og slipper å ta kampen mot sin eks, det kan staten gjøre, og de kan drive inn med hard hånd ved å innføre tvangstrekk i lønn eller trygd.

Men neida.....

Anonymkode: bfe63...c6d

Dersom den bidragspliktige ikke betaler kommer man dit etter hvert, men det tar  lang tid før det kommer så langt at NAV Innkreving starter prosessen med lønnstrekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...