Gå til innhold

Hvordan er deres turnus/vakter i julen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

jeg har begynt i 100% stilling på sykehus og har fått turnus frem til nyåret. Jeg stusser litt på turnusen min i jula, så lurer litt på om noen vil dele hvordan deres turnus er? :) så kan jeg sammenligne om min er vanlig eller om de bare har vært dritkjipe mot meg... 🙈

Anonymkode: cf054...0a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går av vakt 23.desember og på igjen den 30.desember. Ikke innen helse da.

Har samme turnus hele året, ikke noe spesielt ved høytider.

Anonymkode: 3ddc8...608

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei 

jeg har begynt i 100% stilling på sykehus og har fått turnus frem til nyåret. Jeg stusser litt på turnusen min i jula, så lurer litt på om noen vil dele hvordan deres turnus er? :) så kan jeg sammenligne om min er vanlig eller om de bare har vært dritkjipe mot meg... 🙈

Burde kanskje presisert at ønsker sammenligne med de som jobber på sykehus :)(helsefagarbeidere, vernepleiere, sykepleiere osv) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber ikke innen helse selv, men jeg vet at det er vanlig at nyansatte får de kjipeste vaktene i starten.

Skrevet

Nyansatte må ofte jobbe julaften kveld og en større andel kjipe vakter. Dette fordi det går på rundgang og en som er nyansatt kan jo neppe påberope seg å ha jobbet julaften kveld året før da det ikke er relevant hvordan vedkommende jobbet hos tidligere arbeidsgiver.

Anonymkode: bcb6b...376

• Liker 5
Skrevet

Sånn er det å være ny. Jeg har alltid fått de kjipeste vaktene i høytidene det første året i ny jobb 😂 Velkommen til turnuslivet. Suck it up! 

Jeg går av dagvakt 23.des og går på kveldsvakt den 26.

Anonymkode: 629ea...8d5

• Liker 1
Skrevet

Helt vanlig at du får julaften første plass på nytt sted, hvis det er det du mener med at de har vært kjip med deg. Sånn er det å ha et turnusyrke. Hvordan er turnusen din da?

Anonymkode: 90415...8b4

Skrevet

Samboer er helsefagarbeider på sykehjem. Det var egentlig hans tur til å jobbe julaften i år, men han hadde for mange røde dager tidligere i år i turnusen sin. :fnise:

Er litt usikker på vaktene mellom julaften og nyttårsaften, men han endte vel opp med lille julaften på kveld, andre og tredje juledag og første nyttårsdag (tror det var dagvakt).

Anonymkode: fa784...a58

Skrevet

Mannen min er lege (sykehus), og har nesten samme turnus hvert år - alle de «svarte» dagene i jula + enten første juledag eller første nyttårsdag (fra morgen til morgen). Begge dagene er skikkelig kjipe vakter på avdelingen hvor han jobber. 😜 

Anonymkode: 87e87...179

Skrevet

Stuck it up? Har da ikke noe med det å gjøre. Jeg skjønner julaften, jeg tenker op hele jula og romjula. Jeg lurer på Hva som er «vanlig» turnus? Jeg er satt opp både 24+25, hele romjulshelgen, og nattevakt nyttårsaften. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stuck it up? Har da ikke noe med det å gjøre. Jeg skjønner julaften, jeg tenker op hele jula og romjula. Jeg lurer på Hva som er «vanlig» turnus? Jeg er satt opp både 24+25, hele romjulshelgen, og nattevakt nyttårsaften. 

Og romjulshelgen er egentlig ikke «min helg», da jeg plutselig har fri 4 helger før denne helgen istedet for å jobbe hver 3. 

Skrevet

Jeg har jobbet i helsevesenet nå i snart ti år. Hos oss handler det om flaks hvordan man jobber i jula. Det kan godt se ut som hos deg. Har jobbet flere ganger både nyttårsaften(kveld) og julaften(på dagen), ikke noe uvanlig i det hele tatt. Jeg pleier alltid å ønske meg julaften kveld fri så kan jeg jobbe hva som helst ellers. 

Dere er heldig som allerede vet når dere skal jobbe!! Her vet vi noen få uker i forveien så vet aldri om man kan grue seg eller glede seg til jul... 

Anonymkode: ff0a4...038

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er dagvakt 24. er det vanlig arbeidsdag fram til klokka 12, så det kan man ikke telle med, men du har mange vakter ellers, ja. Skjønner du reagerer på det. Men jeg vet ikke om det er mer enn hva man må regne med hvis man har uflaks? 

Hvordan gjør de det der du jobber - kjører de vanlig turnus i feriene (nå tenker jeg på arbeidshelgene og kvelds-/nattevakter), eller gjør de endringer? 

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke årets turnus enda, men i fjor jobba jeg vel fram til 3. Juledag og så hadde jeg fri t.o.m 2. Nyttårsdag. Så da blir det vel akkurat motsatt i år. 

Anonymkode: b554b...ac2

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er dagvakt 24. er det vanlig arbeidsdag fram til klokka 12, så det kan man ikke telle med, men du har mange vakter ellers, ja. Skjønner du reagerer på det. Men jeg vet ikke om det er mer enn hva man må regne med hvis man har uflaks? 

Hvordan gjør de det der du jobber - kjører de vanlig turnus i feriene (nå tenker jeg på arbeidshelgene og kvelds-/nattevakter), eller gjør de endringer? 

Nei kveldsvakt 24. Det er uflaks jeg og tenker. Jeg skjønner jeg får dritt vaktene som sistemann men syns det var så mange av de ukurante. Særlig når det ikke er min jobbhelg engang egentlig  

Jeg er ikke helt sikker på hvordan de gjør det ellers i ferier, det skal jeg undersøke. Er fortsatt ganske ny der, noe spesiell grunn til du lurer på det? :) 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Burde kanskje presisert at ønsker sammenligne med de som jobber på sykehus :)(helsefagarbeidere, vernepleiere, sykepleiere osv) 

Jeg jobber ikke på sykehus, men er nattevakt i bemannet omsorgsbolig. Ifjor jobbet jeg mandag og tirsdag, fredag, lørdag og søndag. Siden jeg jobber natt så går jeg av på morgenen og må sove etter det, så når jeg da gikk av vakt onsdag morgen så var ikke det fridag. Eneste dagen jeg hadde fri fra 24-31 desember, var torsdag. 

2 timer siden, Knirke skrev:

Jeg jobber ikke innen helse selv, men jeg vet at det er vanlig at nyansatte får de kjipeste vaktene i starten.

Jeg har jobbet på samme plass i ca 15 år, likevel hadde jeg en kjempekjip juleturnus ifjor. Vi må alle ta vår tørn. 

Det som var kjipt ifjor var at de som jobbet 24 og 25 des, hadde gitt beskjed til deres ledere at da syns de at de skulle få fri i helgen. Det hadde ikke jeg gjort da det ikke er lett å få fri i helgene. 

Anonymkode: d959b...6a6

Gjest tralela
Skrevet

Turnus løper som vanlig i jula og påska hos oss. Så det er ren flaks som avgjør. Det eneste er vel at de som ikke signerer gjennomsnittsberegning for søn- og helligdager får fri noen røddager hvis de har flere påfølgende.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei kveldsvakt 24. Det er uflaks jeg og tenker. Jeg skjønner jeg får dritt vaktene som sistemann men syns det var så mange av de ukurante. Særlig når det ikke er min jobbhelg engang egentlig  

Jeg er ikke helt sikker på hvordan de gjør det ellers i ferier, det skal jeg undersøke. Er fortsatt ganske ny der, noe spesiell grunn til du lurer på det? :) 

Jeg lurer fordi det kunne forklare uflaks. Men arbeidshelgen din er jo blitt flyttet... Det er jo litt suspekt. Kveldsvakt julaften også, ja... Jeg synes det er litt i overkant, det er ikke slik at den «nye» skal ta ALLE de ukurante vaktene bare fordi hen er ny! Jeg ville nok vurdert å gå videre med dette. 

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Julaften i år er ikke på helg, så forstår ikke hva det har med saken å gjøre. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Julaften i år er ikke på helg, så forstår ikke hva det har med saken å gjøre. 

Hun er satt opp i romjulshelgen, som ikke er hennes helg. 

Anonymkode: d959b...6a6

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...