AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #1 Skrevet 13. august 2019 Jeg er helsefagarbeider og jobber på sykehjem. Vi skal jobbe x antall helger i løpet av et år. Som regel hver tredje helg. Men nå får jeg opplyst at ved neste turnus så kan de flytte litt på noen helger. Feks at vi jobber annenhver helg en mnd også har fri en helg ekstra en annen måned. Fikk inntrykk av at de vil sette oss opp på ekstra helg i forbindelse med ferier. Feks sommerferie. Mer det noen mulighet for å påvirke dette? Jeg ønsker ikke å jobbe ekstra helg sommer da jeg vil ha flest mulig helger fri da (kun jobbe mine helger). Får ofte besøk fra familie og liker å dra på hytten i frihelger. Anonymkode: 61d7d...fae
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #2 Skrevet 13. august 2019 Har du ferie, har du ferie. Man kan ikke plutselig få en jobbhelg da. Anonymkode: 0ba51...f3b
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #3 Skrevet 13. august 2019 Kommer an på tariffavtalen som regel. Ofte åpnes det for gjennomsnittsberegning slik at man kan flytte litt på vakter (inkludert helger) så lenge man ikke jobber mer enn det som er tiltenkt innenfor perioden man kan beregne gjennomsnittet av. Du bør høre med tillitsvalgt hos dere Anonymkode: 0c190...4e9
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #4 Skrevet 13. august 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du ferie, har du ferie. Man kan ikke plutselig få en jobbhelg da. Anonymkode: 0ba51...f3b Mener ikke under min ferie. Men ellers mellom juni-september når jeg ikke har ferie. Anonymkode: 61d7d...fae
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #5 Skrevet 13. august 2019 Det er helt greit. Tenk du får overtidsbetalt! Anonymkode: 5f0b8...096 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #6 Skrevet 13. august 2019 Arbeidsgiver har styringsrett, og du har krav på varsel om endring i turnus to uker før. https://compendia24.no/endring-av-arbeidsplaner/ Anonymkode: ddada...104 1
Whistler Skrevet 13. august 2019 #7 Skrevet 13. august 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Mener ikke under min ferie. Men ellers mellom juni-september når jeg ikke har ferie. Anonymkode: 61d7d...fae Men du mener når de andre på jobb skal ha sin ferie.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #8 Skrevet 13. august 2019 Veldig dårlig formulert i tittel og hovedinnlegg, men forstår hva du mener nå - og ja, det er da ingenting som stopper dem fra å gjøre det, så lenge dere blir varsel i henhold til arbeidsmiljøloven. Anonymkode: bdfbc...1a0
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #9 Skrevet 13. august 2019 Hvem mener du skal jobbe din jobbhelg når du har ferie da? Anonymkode: 041d2...beb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå