AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #1 Skrevet 13. august 2019 Hei dere, Jeg brukte egenmelding for en uke siden, to dager. Er nå syk igjen, så leste jeg på nett at jeg kan bruke den siste dagen min i morgen. Stemmer dette? Anonymkode: eff67...14c
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #2 Skrevet 13. august 2019 Hvor leste du det? Meg bekjent starter man alltid på en ny periode. Anonymkode: 4ca7e...0d3 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #3 Skrevet 13. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei dere, Jeg brukte egenmelding for en uke siden, to dager. Er nå syk igjen, så leste jeg på nett at jeg kan bruke den siste dagen min i morgen. Stemmer dette? Anonymkode: eff67...14c Det praktiseres og tolkes ulikt på ulike arbeidsplasser. Du må snakke med arb. G. Om hvordan hen tolker loven og regelverket. Noen steder godtar de to egenm. Innenn16 dagers periode, andre sier du må jobbe i 16 dager før ny egenmelding kan brukes. Anonymkode: 5faec...c79
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #4 Skrevet 13. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei dere, Jeg brukte egenmelding for en uke siden, to dager. Er nå syk igjen, så leste jeg på nett at jeg kan bruke den siste dagen min i morgen. Stemmer dette? Anonymkode: eff67...14c Ja, det kan du, men da bruker du opp en hel periode til. Altså kan du bruke den enkle dagen du har igjen, men da mister du neste periode (eks.: hvis du er på første periode nå, og bruker denne dagen nå, så har du to perioder igjen etter dette sykefraværet). Anonymkode: acd02...d80
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #5 Skrevet 13. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor leste du det? Meg bekjent starter man alltid på en ny periode. Anonymkode: 4ca7e...0d3 Husker ikke, men leste det nettopp. Skal prøve å finne det igjen. Så jeg må vente 16 dager eller få sykemelding? -TS Anonymkode: eff67...14c
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #6 Skrevet 13. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, det kan du, men da bruker du opp en hel periode til. Altså kan du bruke den enkle dagen du har igjen, men da mister du neste periode (eks.: hvis du er på første periode nå, og bruker denne dagen nå, så har du to perioder igjen etter dette sykefraværet). Anonymkode: acd02...d80 Okei skjønner. Tenker bare bruke den i tilfelle jeg ikke får sykemelding. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det praktiseres og tolkes ulikt på ulike arbeidsplasser. Du må snakke med arb. G. Om hvordan hen tolker loven og regelverket. Noen steder godtar de to egenm. Innenn16 dagers periode, andre sier du må jobbe i 16 dager før ny egenmelding kan brukes. Anonymkode: 5faec...c79 Sjefen er på ferie, så vet ikke hvem jeg skal spørre. Men hva er det verste som kan skje? Trekk i lønn gjør meg ingen verdens ting. Takk for svar alle sammen! -TS Anonymkode: eff67...14c
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #7 Skrevet 13. august 2019 https://www.sticos.no/fagstoff/kategori/arbeidsforhold/slik-er-reglene-for-egenmelding-2 Her står det at de slås sammen, forresten. -TS Anonymkode: eff67...14c
Mynlen Skrevet 13. august 2019 #8 Skrevet 13. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: https://www.sticos.no/fagstoff/kategori/arbeidsforhold/slik-er-reglene-for-egenmelding-2 Her står det at de slås sammen, forresten. -TS Anonymkode: eff67...14c Arbeidsgiverperioden slås sammen. Du må ha sykemelding hvis dere ikke er ia-bedrift. 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #9 Skrevet 13. august 2019 Akkurat nå, Mynlen skrev: Arbeidsgiverperioden slås sammen. Du må ha sykemelding hvis dere ikke er ia-bedrift. Ja, men da får jeg jo brukt den dagen da eller? Har bare 19 dager igjen i jobben uansett. -TS Anonymkode: eff67...14c
Mynlen Skrevet 13. august 2019 #10 Skrevet 13. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men da får jeg jo brukt den dagen da eller? Har bare 19 dager igjen i jobben uansett. -TS Anonymkode: eff67...14c Ser sånn ut.
applestories Skrevet 13. august 2019 #11 Skrevet 13. august 2019 (endret) Første dagen du var syk var dag 1. Mellom dag 1 og dag 16 kan du være syk tre dager. Dersom du er syk fire dager må du ha sykmelding fra og med dag 4 hos de fleste arbeidsgivere. Arbeidsgiver kan velge å tillate flere egenmeldingsdager innenfor disse 16 dagene, men ikke færre. Kan legge til at også lørdag og søndag teller med, slik at dersom man er syk fredag og fortsatt er syk mandag, teller det som fire dager og arbeidsgiver kan kreve sykmelding fra mandagen. Endret 13. august 2019 av applestories
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #12 Skrevet 13. august 2019 2 timer siden, applestories skrev: Første dagen du var syk var dag 1. Mellom dag 1 og dag 16 kan du være syk tre dager. Dersom du er syk fire dager må du ha sykmelding fra og med dag 4 hos de fleste arbeidsgivere. Arbeidsgiver kan velge å tillate flere egenmeldingsdager innenfor disse 16 dagene, men ikke færre. Kan legge til at også lørdag og søndag teller med, slik at dersom man er syk fredag og fortsatt er syk mandag, teller det som fire dager og arbeidsgiver kan kreve sykmelding fra mandagen. Flott, det gir mye mening. Takk skal du ha Anonymkode: eff67...14c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå