AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #1 Skrevet 13. august 2019 Broren min har økonomiske problemer- akkurat nå har han det. Det ga moren min og meg en ide. At jeg kunne overta sommerhuset ved havet mot å gi han 250000,- og si at han skulle arve hennes hus senere selv om han egentlig ikke skal det-dvs vi bare sier det muntlig så tror han det og jeg kan med største letthet overta sommerhuset uten for mye innvendinger. Han har da heller ikke så mye valg i og med vi hjelper han ut av den økonomiske knipe han nå befinner seg i og derfor er ikke min samvittighet så dårlig selv om sommerhuset er verdt mye mer- vanskelig å anslå verdi- - men med strandlinje er det nok en del verdt ja- Men min mor har lovet meg huset fra da jeg var liten så da har jeg ikke dårlig samvittighet- jeg er nemlig vant til å få det som jeg vil siden jeg og mamma har så god kjemi. Vi forstår hverandre hun og jeg. Jeg synes vi er lure som gjør det slik og snille igrunn som hjelper min bror utav en vanskelig situasjon. Han er så dum allikevel at han ikke kommer med innvendinger. Og hvis han gkjør senere-den tid den sorg. Men jeg skal nok sikre meg min mors hus også når den tid kommer. Få kjøpt det også billig- jeg er nemlig en kløpper når det gjelder penger. Er ikke dette vinn vinn situasjon så vet ikke jeg. Anonymkode: f55a4...44f 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 13. august 2019 Mhm. Og dette skal vi liksom tro på? Anonymkode: 8b89a...62e 90
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #3 Skrevet 13. august 2019 Er ikke både du og morra di narsissister så vet ikke jeg. Anonymkode: 2d419...cd5 23
Teabag Skrevet 13. august 2019 #4 Skrevet 13. august 2019 (endret) Utrolig dårlig gjort overfor bror, håper han kutter dere ut. Og tillegg tror jeg ikke det fungerer på den måten, anbefaler broren din om å ta kontakt med frirettshjelp med dette. Kan hende han pga økonomi har krav til gratis advokathjelp. Endret 13. august 2019 av Teabag 4
Ella-2 Skrevet 13. august 2019 #5 Skrevet 13. august 2019 Flott oppskrift på å skape uvennskap i familien/ eller trolleinnlegg 7
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #7 Skrevet 13. august 2019 Det er ikke lov. Søsken skal arve likt. Anonymkode: 95ad0...74f 6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #8 Skrevet 13. august 2019 Når han er så dum at han har stelt seg slik så- og 250000 er myyyye penger. Sett utifra hvordan han har stelt seg er jeg egentlig raus-VELDIG raus- det er min mor og jeg enige om. Tvilsomt om han ville fått råd til dette huset uansett Nå vil jeg bo noen år gratis hos mamma mens jeg leier ut sommerhuset- slik kan jeg bli en holden kvinne. Slik kan jeg få råd til å koste på huset. Snart gjeldfri. Juhu! Ts Anonymkode: f55a4...44f
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #9 Skrevet 13. august 2019 Så dårlig forsøk på trolling at jeg mistenker at du er mann. Anonymkode: de136...5a6 31
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #10 Skrevet 13. august 2019 Lovemessig har han krav på arv fra mor uansett Anonymkode: e2268...a0d 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #11 Skrevet 13. august 2019 Verste er at jeg kjenner til et slikt tilfelle. Barn 1 fikk tidlig arv som var et sommerhus. De fikk en de kjente godt til å vurdere sommerhusets verdi til 1 mill. Alle som kjenner plassen godt vet at ei tomt på et slikt sted er minimum 3 mill uansett standard. Spesielt med tanke på to boliger på tomten, 3 båtplasser ved egen brygge og at det er opparbeidet plen på begge sider av huset. Så når alt av papirer var i orden slik at barn 1 sto som eier, så fikk de to andre barna vite om dette. De får sin arv på 1 mill hver når foreldrene går bort. Anonymkode: ed8a8...813 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #13 Skrevet 13. august 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke både du og morra di narsissister så vet ikke jeg. Anonymkode: 2d419...cd5 Det er godt mulig- men nå har vi familiens sorte får å skjule oss bak 😄 Ts Anonymkode: f55a4...44f
Lou Salome Skrevet 13. august 2019 #15 Skrevet 13. august 2019 Jeg kjenner mange som har hytte ved sjøen, og noen har tom «et sted», med og uten strandlinje og brygge. Ved fjorden har man også hytter. Men har aldri hørt om noen som har sommerhus ved havet. Hvilket hav er det snakk om, Barentshavet, Norskehavet, Nordsjøen eller Skagerak? 5
Vicky__ Skrevet 13. august 2019 #16 Skrevet 13. august 2019 Jeg kjenner også til en lignende historie. Uten å gå i detalj så gikk det "gullungen" veldig dårlig. Hun mistet det meste av det som ikke kunne kjøpes for penger. Sykdom død og elendighet. Karma" Det sorte fåret giftet seg med en rik mann og ingen av dem ville ha med gullungen å gjøre. Grådighet lønner seg ikke alltid 3
Gjest O.G. Skrevet 13. august 2019 #17 Skrevet 13. august 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Broren min har økonomiske problemer- akkurat nå har han det. Det ga moren min og meg en ide. At jeg kunne overta sommerhuset ved havet mot å gi han 250000,- og si at han skulle arve hennes hus senere selv om han egentlig ikke skal det-dvs vi bare sier det muntlig så tror han det og jeg kan med største letthet overta sommerhuset uten for mye innvendinger. Han har da heller ikke så mye valg i og med vi hjelper han ut av den økonomiske knipe han nå befinner seg i og derfor er ikke min samvittighet så dårlig selv om sommerhuset er verdt mye mer- vanskelig å anslå verdi- - men med strandlinje er det nok en del verdt ja- Men min mor har lovet meg huset fra da jeg var liten så da har jeg ikke dårlig samvittighet- jeg er nemlig vant til å få det som jeg vil siden jeg og mamma har så god kjemi. Vi forstår hverandre hun og jeg. Jeg synes vi er lure som gjør det slik og snille igrunn som hjelper min bror utav en vanskelig situasjon. Han er så dum allikevel at han ikke kommer med innvendinger. Og hvis han gkjør senere-den tid den sorg. Men jeg skal nok sikre meg min mors hus også når den tid kommer. Få kjøpt det også billig- jeg er nemlig en kløpper når det gjelder penger. Er ikke dette vinn vinn situasjon så vet ikke jeg. Anonymkode: f55a4...44f Hvorfor kjøper du ikke bare sommerhuset fra mora di?
Semydfe Skrevet 13. august 2019 #19 Skrevet 13. august 2019 17 minutter siden, Lou Salome skrev: Jeg kjenner mange som har hytte ved sjøen, og noen har tom «et sted», med og uten strandlinje og brygge. Ved fjorden har man også hytter. Men har aldri hørt om noen som har sommerhus ved havet. Hvilket hav er det snakk om, Barentshavet, Norskehavet, Nordsjøen eller Skagerak? Norge er et langstrakt land... Mange som bor eller har hytter/sommerhus lenger nord i landet, vil nok absolutt si at de har sommerhus ved havet. Med det sagt tror jeg ikke noe på akkurat denne historien 😉
Fru Uperfekt Skrevet 13. august 2019 #20 Skrevet 13. august 2019 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Broren min har økonomiske problemer- akkurat nå har han det. Det ga moren min og meg en ide. At jeg kunne overta sommerhuset ved havet mot å gi han 250000,- og si at han skulle arve hennes hus senere selv om han egentlig ikke skal det-dvs vi bare sier det muntlig så tror han det og jeg kan med største letthet overta sommerhuset uten for mye innvendinger. Han har da heller ikke så mye valg i og med vi hjelper han ut av den økonomiske knipe han nå befinner seg i og derfor er ikke min samvittighet så dårlig selv om sommerhuset er verdt mye mer- vanskelig å anslå verdi- - men med strandlinje er det nok en del verdt ja- Men min mor har lovet meg huset fra da jeg var liten så da har jeg ikke dårlig samvittighet- jeg er nemlig vant til å få det som jeg vil siden jeg og mamma har så god kjemi. Vi forstår hverandre hun og jeg. Jeg synes vi er lure som gjør det slik og snille igrunn som hjelper min bror utav en vanskelig situasjon. Han er så dum allikevel at han ikke kommer med innvendinger. Og hvis han gkjør senere-den tid den sorg. Men jeg skal nok sikre meg min mors hus også når den tid kommer. Få kjøpt det også billig- jeg er nemlig en kløpper når det gjelder penger. Er ikke dette vinn vinn situasjon så vet ikke jeg. Anonymkode: f55a4...44f Enten er du et troll eller så er du et rævhol for din del så håper jeg det første 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå