Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2005 #1 Skrevet 11. mai 2005 Jeg har havna i en fryktelig situasjon. Jeg har mer eller mindre gått arbeidsledig i to år. Har kun fått små vikariater som ikke har vært noe særlig langvarig. Har søkt 159 jobber denne tiden. Har oversikt over dem. Har spurt i alle butikker og overalt her jeg bor. Nå har jeg 11 uker igjen av stønadsperioden min. Tjente så lite i fjor at jeg ikke har krav på noe mere dagpenger. Jeg forsørger to tenåringer, er gift, men ikke med deres far. Min mann tjener ikke nok til å forsørge oss alle fire, så hva gjør jeg nå? Har 26 søknader liggende ute. Slik jeg ser det har jeg to alternativer hvis det ikke blir noen jobb i løpet av sommeren. Jeg kan begynne å studere igjen, men hva? Har økonomisk utdannelse (bedøk studiet) fra før. Får ikke en jævla kontorjobb noen steder. Dvs jeg har ikke noe garanti om jobb etter flere studier heller. Set andre alternativet er å flytte fra den mannen jeg elsker, for dermed å ha krav på sosialstønad. Hvordan skal jeg greie det, og hva vil det gjøre med ham? Har aldri vært så deprimert før i hele mitt liv.
Mockbamilla Skrevet 11. mai 2005 #2 Skrevet 11. mai 2005 Hva med å melde deg til et vikarbyrå? Hvis du bor i by og har div. erfaring skal det ikke være store problemer med å få oppdrag. Jeg er selv vikar hos Adecco og stortrives. Men du må mase litt i starten og vis at du er interessert i å jobbe. Så kan du være så heldig at du etter hvert får tilbud om en fast jobb et sted! Lykke til
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2005 #3 Skrevet 11. mai 2005 Ikke for å være negativ - mn jeg fikk ikke noe respons hos Adecco i Trondheim... Har en del arbeidserfaring, mye utdanning og gode attester, men neida. De vil ha noen som kan gjøre en fullgod jobb i bestemte stillinger fra dag 1. Men verdt et forsøk, ja. Du har jo sikkert også mer og annen arbeidserfaring enn meg:) Ellers går det kanskje an å prøve helsesektoren..? PU-boliger, sykehjem o.l har nesten alltid behov for noen ekstravakter, og det kan sikkert la seg gjøre å jobbe seg inn et slikt sted?
Gjest Violetta Skrevet 11. mai 2005 #4 Skrevet 11. mai 2005 Prøv flere vikarbyråer! Du kan vel være registrert hos mer enn ett byrå. Og vær aktiv. Møt opp ofte, vis interesse og si du kan ta alle typer jobber. Jeg fikk meg jobb på den måten, selv om jeg måtte gå noen omveier først! Lykke til!
Mockbamilla Skrevet 12. mai 2005 #5 Skrevet 12. mai 2005 Ja, du må ikke gi opp selv om Adecco var negativ. Bemanningshuset er et alternativ. Jeg er kun deltidsvikar, og får som oftest jobber som varer en dag. Men det er vel bedre enn ingenting? Jeg er utdannet kokk, men tar også oppdrag som oppvaskhjelp. Alle monner drar Gi iallefall ikke opp, en dag har du en jobb du og!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå